|
کدخبر: 112677

منتظر افزایش قیمت شکلات هم باشیم؟

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید این احتمال وجود دارد که کارخانه ها حداکثر ۵ تا ۱۰ درصد نرخ محصولات خود را افزایش دهند.

اصناف منتظر افزایش قیمت شکلات هم باشیم؟

جمشید مغازه ای رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کماکان با کمبود مواد اولیه رو به رو هستند، اظهار کرد: مشکل کمبود مواد اولیه اعم از شکر به قوت خود باقی است و تلاش ها در خصوص رفع بحران فعلی به نتیجه نرسیده است.

کمبود مواد اولیه چالش پیش روی تولیدکنندگان

او افزود: علی رغم آنکه دولت اعلام کرده است که ۱۳۵ هزار تن شکر به صنف و صنعت توزیع می کند، اما عملا چیزی به دست تولیدکنندگان نرسیده است.

مغازه ای قیمت مصوب هر کیلو شکر را ۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که شکر با نرخ های بالای ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان به دست تولیدکننده می رسد.

این مقام مسئول درباره آخرین جزئیات وضعیت روغن در بازار بیان کرد: با وجود پیگیری های مکرر، سهمیه محدودی روغن برای تولیدکنندگان دریافت کردیم که هم اکنون در حال توزیع است.

به گفته او، علی رغم‌ توزیع قطره چکانی روغن به صنعت، مشکلی در تامین آن وجود ندارد.

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات ادامه داد: شکلات کالای لوکس سبد خانوار به شمار می رود که مصرف آن در اولویت نیست و بدیهی است که با توجه به قدرت خرید آحاد جامعه، نقدینگی مورد نیاز همانند سایر کالاهای اساسی برای آن نیست.

به گفته این مقام مسئول، علی رغم افزایش قیمت تمام شده، امکان اصلاح نرخ وجود ندارد و تولیدکنندگان سود خود را در سبد می بینند به طوری که برخی کالاها را با سود ناچیز و در برخی مواقع ضرر نسبی عرضه می کنند.

او با اشاره به تاثیر سو افزایش قیمت در افت فروش شیرینی و شکلات بیان کرد: تاکنون کارخانه ها تصمیمی برای افزایش قیمت نگرفته اند و در صورت نیاز برحسب شرایط جامعه این احتمال وجود دارد که نرخ محصولات خود را ۵ تا ۱۰ درصد افزایش دهند.

چالش های پیش روی صادرات شکلات

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات شکلات تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا، بسته بودن مرزها و توقف زیاد محصول در مرز، صادرات مواد غذایی کم تر شده است که البته بخشنامه اخیر بانک مرکزی در خصوص بازگشت ارز، به صادرات آسیب جدی می زند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر