|
کدخبر: 109534

آخرین وضعیت قیمت زعفران در بازار

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: میزان صادرات زعفران در خرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.

اصناف آخرین وضعیت قیمت زعفران در بازار

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران، از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: درحال‌حاضر حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۱ میلیون تومان است، هر چند در بورس با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود.

وی افزود: با توجه به تقاضای کشور‌های واردکننده زعفران، میزان صادرات در خرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.

میری ادامه داد: با توجه به روند روبه رشد صادرات انتظار می‌رود که زعفران تولیدی سال گذشته از کشور خارج شود که با این وجود زعفران روی دست کشاورزان باقی نمی‌ماند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آینده بازار طلای سرخ بیان کرد: با رشد صادرات زعفران بدیهی است که قیمت زعفران در بازار افزایش یابد.

وی قیمت هر مثقال زعفران در عمده فروشی را ۴۰ هزارتومان و خرده فروشی ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

میری با اشاره به اینکه امکان پیش‌بینی میزان تولید زعفران وجود ندارد، بیان کرد: با وجود آنکه زعفران محصولی در زیر زمین است، از این رو تا زمانیکه از دل زمین بیرون نیاید، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی راجع به میزان تولید داشت.

وی در پایان درباره آینده تولید زعفران تصریح کرد: با وجود شرایط مساعد اقلیمی پیش‌بینی می‌شود که تولید زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته باشد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر