|
کدخبر: 108247

قیمت انواع میوه‌ های تابستانی در بازار (۹۹/۰۴/۱۴) + جدول

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، امسال در تولید هیچ یک از محصولات باغی و صیفی مشکلی نداریم.

اصناف قیمت انواع میوه‌ های تابستانی در بازار (۹۹/۰۴/۱۴) + جدول

مصطفی دارایی نژاد از ثبات نسبی نرخ میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه و رشد ۱.۵ برابری تولید نسبت به سال قبل، قیمت محصولات باغی نوسانی ندارد.

او افزود: در سال جهش تولید برنامه‌ریزی شده تا کشاورزان علمی کشت کنند، از این رو به سبب مصرف آب فراوان در دیم، آنها را به سمت و سوی کشت گلخانه‌ای ترغیب کرده‌ایم.

به گفته دارایی نژاد، در هفته گذشته قیمت هلو هسته جدا ۱۰ درصد و هندوانه ۱۵ درصد رشد داشت که با عرضه از شهر‌های دیگر، مجدد به نرخ سابق بازگشت

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به نرخ میوه‌های تابستانه در بازار بیان کرد: درحال‌حاضر هر کیلو گیلاس با نرخ ۷ هزار تا ۲۲ هزار تومان، زردآلو ۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان، شلیل ۶ هزار تا ۱۱ هزار تومان، هلو هسته جدا ۸ هزار تا ۱۳ هزار تومان و آلبالو ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان در میدان عمده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

گیلاس ۷ هزار تا ۲۲ هزار تومان
زردآلو ۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان
شلیل ۶ هزار تا ۱۱ هزار تومان
هلو هسته جدا ۸ هزار تا ۱۳ هزار تومان
آلبالو ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان

او با بیان اینکه امسال در تولید هیچ یک از محصولات میوه و صیفی مشکلی نداریم، بیان کرد: با توجه به رشد تولید محصولات باغی برای صادرات برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ارز قابل توجهی را به داخل کشور بیاوریم، بدین منظور محصولات به کشور‌های روسیه، عمان، هند، پاکستان و ترکیه در حال بارگیری است.

دارایی نژاد در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی عرضه، نوسان خاصی را برای بازار هیچ یک از اقلام‌ میوه و صیفی متصور نیستیم.

 

 

 

منبع: اتاق اصناف تهران

ارسال نظر