|
کدخبر: 106644

آخرین آمار از پرداخت مطالبات چایکاران

جهان ساز گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون ۵۸ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده و ۷۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

اصناف آخرین آمار از پرداخت مطالبات چایکاران

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای کشور، از آغاز چین دوم برگ سبز چای خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون حدود ۵۸ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۵۴.۷ میلیارد تومان از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی از پرداخت ۷۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و افزود: تاکنون ۲۱۴.۶ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

به گفته جهان ساز، ۸۳ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۱۷ درصد درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه ۱۳۶ کارخانه چای سازی مشغول خرید برگ سبز چای هستند، بیان کرد: از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده تاکنون ۱۳ هزار تن چای خشک استحصال شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در فروش چای تولیدی نداریم، بیان کرد: با توجه به افزایش تمایل افراد به مصرف چای ایرانی عاری از سموم، کارخانه‌ها مشکلی در فروش ندارند.

جهان ساز ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم و نبود بارندگی مناسب در خرداد، مقایسه دقیقی از میزان تولید امسال نسبت به سال قبل نمی توان داشت.

رئیس سازمان چای از ثبات قیمت چای در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو چای ایرانی ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰۰ هزار تومان است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی پیش بینی می شود که تولید چای خشک کشور به ۳۰ هزار تن برسد که با این وجود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن از چای مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    1000درصد باید از کشاورزی حمایت شود جلوی فروش زمین های کشاورزی گرفته شود اگر از ک شاورزی حمایت میشد الان وضعیت مسکن تهرا ن اینطوری نمیشد تازه خیلی هم اشتغال زایی زیادتر میشد اما ...

ارسال نظر