|
کدخبر: 104595

قیمت میوه‌ های نوبرانه در بازار (۲۶ خرداد ۹۹) + جدول

دارایی نژاد گفت: با توجه به عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه پیش‌بینی می‌شود که طی چند روز آینده قیمت این میوه‌ها کاهش یابد.

اصناف قیمت میوه‌ های نوبرانه در بازار (۲۶ خرداد ۹۹) + جدول

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از رشد تولید محصولات باغی خبر داد و گفت: بارندگی‌های اخیر و رشد ۱.۵ برابری تولید محصولات باغی نسبت به مدت مشابه سال قبل موجب شده قیمت تمامی اقلام همچون هلو، شلیل، زردآلو، گیلاس و سیب ۱۰ درصد در بازار کاهش یابد.

او افزود: با توجه به عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه پیش‌بینی می‌شود که تا اوایل ماه قیمت این میوه‌ها ۲۰ درصد کاهش یابد.

دارایی نژاد افزایش قیمت میوه‌های نوبرانه و کاهش استقبال مردم را دلیل اصلی افت قیمت در بازار اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آینده بازار میوه بیان کرد: با بازگشایی تالار‌های پذیرایی پیش‌بینی می‌شود که نوسان خاصی به سبب فراوانی بار در بازار رخ ندهد.

قیمت میوه‌های نوبرانه

او از کاهش محسوس قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار خبر داد و گفت: درحال‌حاضر قیمت هر کیلو شلیل از ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار تومان، هلو ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار تومان، گیلاس معمولی ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، زردآلو کاشان ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان، زردآلو بادامی ۲۸ هزار تا ۳۰ هزار تومان و سیب گلاب ۱۰ هزار تا ۱۷ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار به فروش می‌رسد، این در حالی است که در هفته‌های اخیر هر کیلو شلیل با نرخ ۳۰ هزار تومان و گیلاس تکدانه ۵۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شد.

قیمت-میوه-1

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو موز هندی را ۱۰ هزار تا ۱۱ هزار تومان و موز اکوادور را ۱۳ هزار تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در هفته‌های اخیر هر کیلو موز هندی با نرخ ۱۴ هزار تومان و اکوادور ۱۸ هزار تومان در بازار عرضه می‌شد.

قیمت-میوه-2

او در پایان تصریح کرد: با توجه به فصل گرما و افت تقاضا برای خرید پیش‌بینی می‌شود که قیمت موز در بازار کاهش یابد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها