|
کدخبر: 104362

فعالیت تالارهای پذیرایی علی رغم ممنوعیت

ستاد ملی کرونا در روز گذشته فعالیت تالارها را در مناطقی که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا نیستند، با نصف ظرفیت مجاز اعلام کرد، اما طبق اعلام استانداری هنوز مجوزی برای فعالیت تالارهای تهران صادر نشده است. با همه این شرایط مشاهدات میدانی چیز دیگری نشان می‌دهد!

اصناف فعالیت تالارهای پذیرایی علی رغم ممنوعیت

روز گذشته در جلسه ستاد ملی کرونا اعلام شد که تالارها در مناطقی که شرایط قرمز ندارند با نصف فعالیت مجاز به فعالیت هستند. اما انوشیروان محسنی بند پی، استاندار تهران در شبکه خبر اعلام کرد که هیچ مجوزی برای بازگشایی تالارهای پذیرایی صادر نشده و فعالیت آنها تخلف محسوب می‌شود.

این در حالی است تماس‌های ایسنا با برخی تالارها در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد که برخی از تالارها هم اکنون مراسم‌های مختلف را برگزار می‌کنند و حتی یکی از آنها تا پایان مرداد رزرو شده است؛ برخی هم می‌گویند که از اول تیر آماده برگزاری مراسم هستند.

برای مثال دو تالار در شرق تهران می‌گویند که از قبل کد رهگیری و پروتکل بهداشتی دریافت کردند، همین حالا هم فعالیت می‌کنند و برای همه روزهای تیر به جز پنج روز رزرو شده‌اند. حتی وقتی از یکی از از آنها پرسیدم که "با توجه به ممنوعیت‌ها ممکن است مشکلی ایجاد شود یا نه؟ " با اعتماد کامل گفت: " نه بابا چه مشکلی، نگران نباشید".

دو تالار در شمال و یکی در شرق تهران اما گفتند که از اول تیرماه آماده پذیرایی هستند اما یکی از تالارهای واقع در شمال تهران برای همه روزهای تیر ماه به جز سه روز و همه روزهای مرداد به جز یک روز رزرو شده بود.

تالار دیگری در غرب تهران هم در پاسخ به اینکه از چه روزی می‌توان برای برگزاری مراسم‌ها مراجعه کرد، می‌گوید که فعالیت آنها هم‌اکنون شروع شده است. وی همچنین در پاسخ به اینکه "با توجه به ممنوعیت‌ها ممکن است مشکلی ایجاد شود یا نه؟ "، گفت: اخبار می‌گوید مردم تا حد امکان در مهمانی‌ها شرکت نکنند، وگرنه تالارها درحال‌حاضر کد رهگیری و پروتکل بهداشتی دارند و می‌توانند با نصف ظرفیت فعالیت کنند.

در این میان تنها پذیرش یک تالار در شمال تهران گفت که بهتر است هنوز برای برگزاری مراسم مراجعه نکنیم، چراکه هنوز هیچ مجوز قانونی در این رابطه صادر نشده تصمیم‌گیری در این رابطه به زودی اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که در پی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از اواخر اسفندماه، ابتدا فعالیت واحدهای صنفی و بعد سایر واحدهای صنفی به‌تدریج آغاز شد و درحال‌حاضراز بین واحدهای صنفی تالارها، گرمابه و سونا اجازه فعالیت ندارند. البته طبق مصوبه روز گذشته ستاد ملی کرونا تالارها نیز در مناطقی که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا نیستند با نصف ظرفیت مجاز است.

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر