|
کدخبر: 104194

اولتیماتوم تابش به تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و‌ تولیدکنندگان با بیان اینکه ثبت قیمت در سامانه ۱۲۴ جزیی از شبکه توزیع است نسبت به درج قیمت کالاهای لوازم خانگی در این سامانه در مهلت مقرر به تولیدکنندگان و فروشندگان هشدار داد.

اصناف اولتیماتوم تابش به تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی

عباس تابش، در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه شاه بیت آرامش بازار و تامین حقوق مصرف‌کننده از مسیر تامین کالاها می‌گذرد، اظهارکرد:

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و‌ تولیدکنندگان به عنوان اهرم و بازوی تنظیم بازار، رصد تامین کالاها را برای جلوگیری از هر گونه کمبودهای احتمالی در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه گرانی با گرانفروشی متفاوت است، گفت: گران فروشی اجحاف به حقوق مصرف‌کننده است.

۹۹۴ پرونده قیمتی در سال ۹۷ در سازمان حمایت بررسی کردیم، این رقم به ۱۹۶۴ پرونده در سال ۹۸ رسید و افزایش بیش از ۹۸ درصدی داشت.

تابش در ادامه عنوان کرد: در سه ماهه اول امسال تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سازمان حمایت و ارسال شده به تعزیرات ۲۴۰ پرونده بوده است که این رقم به اندازه ۲ برابر کل سال ۱۳۹۸ (۱۲ ماهه ۹۸)بوده است که نشانگر عزم راسخ سازمان حمایت در برخورد با سوداگران است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و‌ تولیدکنندگان در ادامه بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ بازرسی‌ها ۱۶ درصد افزایش، تعداد پرونده‌های متشکله ۴۰ درصد افزایش و تعداد تخلفات مکشوفه ۱۸ درصد افزایش داشت.

تابش افزود: بازرسی‌های انجام شده در سامانه انبارها در سال ۹۸ نسبت به سال قبل آن ۱۱ درصد افزایش داشته، پرونده‌های متشکله ۴۷ درصد کاهش و ارزش پرونده‌ها ۳۷ درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه تا دو هفته آینده از سامانه گارانتی رونمایی خواهد شد که در کنترل بازار و‌ خدمات نقش مهمی ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: رجوع به سامانه‌ها برای کنترل و‌ تنظیم بازار در حال افزایش است و این سامانه‌ها تکمیل تر خواهد شد.

تابش در ادامه گفت: ثبت قیمت در سامانه ۱۲۴ جزیی از شبکه توزیع است و در غیر این صورت عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود.

رئیس سازمان حمایت در ادامه افزود: پنج قلم کالای اساسی با اولویت رصد در این هفته لاستیک و‌ خودرو، لوازم خانگی، برنج، شکر و نهاده‌های دامی است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه عنوان کرد: حداکثر افزایش قیمت نسبت به بهمن ۹۷ برای تلویزیون ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد ثبت شده است و ذینفعان در مهلت مقرر باید قیمت کالای خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند در غیر این صورت مشمول عرضه خارج از شبکه هستند.

وی همچنین افزود: از بیستم همین ماه ذینفعان در بخش لوازم خانگی یک هفته مهلت دارند که قیمت کالای خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند، ثبت قیمت در این سامانه بخشی از شبکه توزیع است.

تابش گفت: تامین حقوق مصرف‌کننده از مسیر تولید می‌گذرد، هر جا کالا به اندازه کافی تامین شد مصرف‌کننده نیز راضی بوده است و به دنبال احقاق حقوق هر یک از بخش‌های تولید و مصرف هستیم.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین گفت: در قیمت گذاری، مستندات مکفی قیمت از صاحبان کالا دریافت می‌شود و بر اساس همین اسناد نسبت به قیمت کالاها اقدامات لازم انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها