|
کدخبر: 104174

سایت‌های اینترنتی بلای جان این صنف شدند!

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان تهران به تاثیر کرونا بر کسب‌وکارهای این واحد صنفی اشاره کرد و گفت: کرونا باعث شده تا امکان بازدید از کالاهای دست دوم وجود نداشته باشد. اقبال مردم به سمت سایت‌های اینترنتی هم دیگر عامل کساد شدن فعالیت سمساری‌هاست.

اصناف سایت‌های اینترنتی بلای جان این صنف شدند!

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان تهران با اشاره به دلایل رکود فعالیت در صنوف تحت پوشش اتحادیه متبوع خود اظهارکرد: با شیوع کرونا در تمامی دنیا بسیاری از مشاغل کاملاً راکد و غیرفعال شدند. طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و تعطیلی دوماهه واحدهای صنفی و همچنین آمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا، حتی پس از بازگشایی و فعالیت دوباره کسب‌وکارها به دلیل عدم اعتماد مردم، کسب اجازه برای ورود به بسیاری از منازل و محیط‌های کار برای خرید اجناس و کالاهای دست دوم، سخت شده است. همین مسئله عامل مهمی در رکود و خروج برخی از اعضا در این صنف شده است. از دیگر عوامل می‌توان به فعالیت شبانه‌روزی سایت‌های اینترنتی مانند شیپور و دیوار اشاره کرد که بیشترین آمار خریدوفروش‌های کالاهای دست دوم را در اختیار گرفته‌اند. حال آنکه شروط اخذ پروانه کسب بسیار زیاد است و اعضاء کسب‌وکارشان کساد است.

داود عبدالهی در ادامه بیان کرد: شرایط سخت در حصول درآمد برای مردم، منجر به استفاده‌های چند باره از کالاهایی شده که سابقاً به عنوان دست دوم می‌فروختند، اما اکنون ترجیح می‌دهند تا برای کاهش هزینه‌های زندگی از اجناس خود بیش از گذشته استفاده کنند. البته از سوی دیگر، قشری از افراد جامعه، ترجیح می‌دهند تا در میان کالاهای دست دوم، کالای مناسب شرایط خود را یافته و استفاده کنند. در این میان بسیاری از کالاهای دست دوم، مانند مبلمان، تخت، لوازم ریز آشپزخانه، چینی‌جات، ظروف آشپزی، انواع موکت، زیر اندازها و… با کمی احیا، می‌تواند در جایگاه کالای دست اول مورد استفاده قرار گیرد. این نوع از خرید‌ها نیز شامل افرادی می‌شود که در برخی از امور یا پول کافی برای خرید کالای دست اول را ندارند، یا نقدینگی خود را با کمی تدبیر به سرمایه تبدیل می‌کنند و سعی در دورنگری نسبت به موضوعات اقتصادی دارند.

 

 

 

 

منبع: اتاق اصناف تهران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها