|
کدخبر: 103041

فقط این صنف‌ ها می‌توانند در پیاده راه بساط کنند!

بر اساس لایحه «ساماندهی پیاده راه‌ های پایتخت» که باهدف افزایش نشاط اجتماعی و رونق کسب‌وکار مشاغل تدوین‌شده است، قرار نیست پیاده راه‌ ها فروخته شود بلکه استفاده از آن از سوی مشاغل ضابطه‌مند می‌شود.

اصناف فقط این صنف‌ ها می‌توانند در پیاده راه بساط کنند!

بر اساس این لایحه هشت رده صنفی محدود اجازه خواهند داشت از فضای مازاد پیاده راه استفاده کنند که شامل آبمیوه فروشی‌ها، کافه‌ها، بستنی‌فروش‌ها، رستوران‌دارها، گل‌فروشان و کتاب‌فروش‌ها می‌شود.

حقوق عمومی شهروندان در تدوین این لایحه در اولویت است. بر اساس این لایحه پیاده‌روها به کسبه یا دست‌فروشان داده نمی‌شود، بلکه استفاده غیرمجاز فعلی از فضای پیاده راه‌ ها در چهارچوب مقررات قابلیت ساماندهی پیدا کند. علاوه بر آن، به کسب‌وکار مغازه‌ها آسیب وارد نشده و پیاده راه اشغال نشود.

 برخی شکایات درباره نابسامانی‌های شهری منتشر و به‌اشتباه به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر منتسب می‌شود اما دراین‌بین شرح وظایف قانونی و سازمانی در مدیریت شهری مورد غفلت قرار می‌گیرد.

این شرکت وظیفه نظارت، سیاست‌گذاری و تبیین ضوابط برای ساماندهی مشاغل را بر عهده دارد، شرکت شهربان هم به نمایندگی از شهرداری تهران به‌عنوان ضابط قضایی، وظیفه اجرای ضوابط را عهده‌دار است؛ بنابراین جمع‌آوری وانت‌ها و موضوعات مربوط به سد معبر و برخورد قانونی متناظر بر احکام قضایی با نیروی انتظامی و شرکت شهربان است.

شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر مسئولیت ساماندهی و رفع مزاحمت صنوفی را بر عهده دارد که دارای اتحادیه و یا صاحب صنف باشند و این مسئولیت با همکاری اتحادیه‌ها انجام می‌شود بنابراین جمع‌آوری فروشندگان سیاره دست‌فروشان و بساط گستران در محدوده کاری و وظایف شرکت ساماندهی قرار ندارد.

 

منبع: اکوناپرس

ارسال نظر