|
کدخبر: 115592

نکات مهم برای خرید پارتیشن شیشه ای

در کنار عوامل ذکر شده، پارتیشن شیشه‌ای با حفظ حریم خصوصی افراد آرامش و امنیت آنها را نیز فراهم می­‌آورد و بر ارزش آن می­‌افزاید.

چنانکه انواع شیشه بالکن، درب اتوماتیک شیشه‌ای و شیشه حمام در خانه‌های لوکس و مدرن دیده می­‌شود. شیشه بالکن این قابلیت را به شما می­‌دهد تا دید بهتری به محیط اطراف در سرما و گرما داشته باشید و هچنین سبب کاهش خطر سقوط می‌گردد. پارتشن شیشه‌ای محیطی محسوب می­شود محسور شده به وسیله­‌ی شیشه، که با عبور دادن نور و حفظ زیبایی مناظر بیرون بر جلوه­‌ی محیط داخلی می­‌افزاید.

رامادور

در کنار عوامل ذکر شده، پارتیشن شیشه‌ای با حفظ حریم خصوصی افراد آرامش و امنیت آنها را نیز فراهم می­‌آورد و بر ارزش آن می­‌افزاید. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای بیشتر از خانه‎­ها در محیط‌­های اداری رواج دارد و به طور معمول داشتن محیطی شیشه‌ای با حفظ مناظر طبیعی، بر بازده­ی کاری افراد حاضر در یک محیط اداری می‌افزاید.

وجود پارتیشن شیشه‌ای همچنین لزوم داشتن ساختمانی بزرگ با چند طبقه برای کار را به طور کامل از بین می­‌برد. شیشه بالکن نیز برای خانه با حفظ زیبایی و نور طبیعی محیط، بر آرامش محیط بالکن افزوده و ضمن اینکه سبب لذت بردن از محیط اطراف می­‌شود، خاطر­ی آسوده برای خانواده­‌ها­، مخصوصا خانواده­‌های دارای کودکان خردسال فراهم می‌سازد. پارتیشن شیشه‌ای و شیشه بالکن هرکدام دارای انواع مدل‌­­ها و رنگ­­‌های متنوع هستند. برای آشنایی بیشتر و بهتر با آنها همراه ما باشید.

مزایای پارتیشن­ شیشه ای

از مزایای اسفاده از پارتیشن شیشه‌ای می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

 میزان نفوذ صدا را به محیط تا ۵۰ دسی­بل کاهش می­‌دهد.

 استحکام بالایی دارد و عایق سرما و گرما است.

 برای جداسازی داخل ساختمان مناسب است.

 به صورت دوجداره و تک جداره موجود است.

 وجود انواع مختلف با قابلیت جا­­به­‌جایی و بدون جا­به­‌جایی

 هزینه‌­ی مناسب تر نسبت به انواع پارتیشن­‌های چوبی و سیمانی

 نصب سریع و راحت

انواع پارتیشن­‌های شیشه ای

پارتیشن­‌های شیشه‌ای انواع مختلفی دارند که شامل پارتیشن شیشه‌ای فریم لس، پارتیشن شیشه‌ای متحرک­، رنگی، تک جداره و... است. در ادامه به معرفی کوتاهی از هر کدام می­‌پردازیم.

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

این پارتیشن از پرکاربرد­­ترین نوع پارتیشن‌­هاست. همانطور که از نام پارتیشن فریم لس(frameless) مشخص است، هیچ فریم و محدوده­ی فلزی و چوبی برای این پارتیشن شیشه‌ای وجود ندارد. زیبایی این نوع پارتیشن سبب شده تا بیشتر در اداراتی با فضای مجلل و لوکس مورد استفاده قرار گیرد.

پارتیشن شیشه‌ای متحرک­

پارتیشن شیشه‌ای متحرک با قابلیت جا­به­‌جایی و همینطور قابلیت جمع شدن، از پارتیشن­‌های شیشه‌ای محسوب می‌شود که دارای نصب و اجرای راحت است. این نوع پارتیشن شیشه‌ای به راحتی جا­به­‌جا شده و مطابق سلیقه­‌ی افراد قرار می­‌گیرد. نصب پارتیشن شیشه‌ای در مکان­‌های ادارای و کاری بسیار اتفاق می­‌افتد؛ چرا که در صورت جا­به­‌جایی و نقل مکان امکان انتقال پارتیشن­‌ها نیز وجود دارد.

پارتیشن شیشه‌ای رنگی

این نوع پارتیشن بیشتر جنبه­‌ی تزئینی داد و برای اماکن تفریحی، رستوران‌ها و... قابل استفاده است. پارتیشن شیشه‌ای رنگی در محیط‌­هایی با دکوراسیون سنتی و مدرن با هر طرحی هماهنگ شده و بر جذابیت محیط می­‌افزاید.

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره

این نوع پارتیشن به علت قیمت پایین بیشتر در محیط­‌های بزرگ اداری مثل بانک‌­ها و بیمارستان­‌ها کاربرد دارد. پارتیشن شیشه‌ای تک جداره در عین داشتن قیمت مقرون به صرفه، دارای نصب راحت و کم‌هزینه‌­ای نیز می‌باشد. همه­‌ی این عوامل سبب شده تا این نوع پارتیشن بیشتر از دیگر پارتیشن­‌ها در محیط‌های بزرگ استفاده شود.

انواع طرح­‌های جدید پارتیشن شیشه ای

۰۱پارتیشن شیشه‌ای طرح سیلور

۰۲پارتیشن شیشه‌ای طرح ایتالیاتی

۰۳پارتیشن شیشه‌ای طرح دوجداره

۴ ۰پارتیشن شیشه‌ای طرح کرتین وال
 

پارتیشن شیشه‌ای طرح سیلور

پارتیشن طرح سیلور دارای فریم‌­های ثابت سه سانتی دوتکه می‌­باشد. یک تکه مربوط به قسمت نگهدارنده‌­ی اصلی به شکل ال (L) است و قسمت متحرک و نگهدارنده بعد از قرارگیری شیشه روی قسمت ال ثابت می­‌شود. در فریم این نوع پارتیشن شیارهایی وجود دارد که با قرارگیری درزگیر مقاومت شیشه‌­ها را بالا می­‌برد. در پارتیشن طرح سیلور هیچ قابی برای دور­تا­دور فریم وجود ندارد و فریم­‌های سیلور با روش الکترو استاتیکی رنگ شده و به رنگ­‌های سفید، طوسی و مشکی و یا هر رنگی که به سلیقه­‌ی مشتری باشد درآورده ­می‌­شود.

پارتیشن شیشه‌ای طرح ایتالیاتی

پارتیشن طرح ایتالیایی دارای قاب­‌های نگهدارنده درب به شکل افقی، عمودی و فریم­‌های جدا است. فریم­‌های این نوع پارتیشن شیشه‌ای نیزبه شکل الکترواستاتیک رنگ می­‌شود و یا به صورت آنادایز ساخته می­‌شود. این پارتیشن‌­ها دارای قاب­‌های جداگانه بوده و به دلیل اینکه دارای فریم مخصوص هستند، عایق بهتری محسوب می­‌شوند.

پارتیشن شیشه ­ای طرح دوجداره

این نوع پارتیشن علاوه بر صدا­، عایق حرارت نیز محسوب می‌­شود. فریم این نوع پارتیشن به صورت ثابت با قابلیت نصب دو شیشه به فاصله­‌ی ۵ تا ۷ سانتی است و حتی قابلیت نصب پرده­ کرکره در داخل فریم وجود دارد. درب این پارتیشن از نوع تک جداره و مشابه پارتیشن ایتالیایی است. با وجود کرکره برقی می‌توان میزان نور را در محیط کنترل کرد.

رامادور ۲

پارتیشن شیشه‌ای طرح کرتین وال

در این نوع پارتیشن شیشه­‌ها دوجداره بوده اما فریم‌­ها می­‌توانند به وسیله­‌ی تیر­های افقی و عمودی طول و عرض شیشه را تقسیم بندی کنند. در این پارتیشن شیشه ای، طرح نهایی می‌­تواند ترکیبی از چوب و شیشه باشد و زیبایی دو چندان به محیط ببخشد.

شیشه بالکن

امروزه استفاده فراوان از شیشه در خانه‌­ها و آپارتمان‌­ها به امری متدوال تبدیل شده است. چنانکه انواع شیشه بالکن، درب اتوماتیک شیشه‌ای و شیشه حمام در خانه‌های لوکس و مدرن دیده می­‌شود. شیشه بالکن این قابلیت را به شما می­‌دهد تا دید بهتری به محیط اطراف در سرما و گرما داشته باشید و هچنین سبب کاهش خطر سقوط می‌گردد.

بعضی شیشه­‌های بالکن این قابلیت را دارند که در فصول گرم جمع شوند. شیشه بالکن­‌های ال (L) شکل با قرارگیری در انتهای دیوار فضای کمی را اشغال می­‌کنند. این نوع شیشه بالکن مدل جمع‌شونده و دارای شیشه سکوریت با امنیت بالاست و با ضربه زدن نمی­‌شکند.

شیشه بالکن معمولا با عرض‌های ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر در نظر گرفته می­‌شود و درزگیر آلومینیومی در اطراف آن به عنوان عایق عمل می‌­کند. امروزه برای شیشه بالکن پنل­‌های ریلی نیز استفاده می­‌شود که طرفداران زیادی پیدا کرده است.

این نوع شیشه بالکن می‌تواند هیچ نگهدارنده­‌ی عمودی نداشته باشد و بسیار آسان باز و بسته شود. از انواع ریلی شیشه بالکن، شیشه­‌ی ریلی تاشو نیز وجود دارد که با اشغال فضای کم دارای استهلاک کمتر بوده و درزبندی بهتری نسبت به دیگر شیشه بالکن­‌ها دارد. این نوع شیشه بالکن در انواع هلالی و ال شکل نیز موجود است.

و در پایان امیدواریم با اطلاعاتی که درباره‌­ی انواع پارتیشن شیشه‌ای و شیشه بالکن در اختیار شما قرار دادیم انتخابی درست در خرید این محصولات داشته باشید و استفاده­‌ی لازم را ببرید.

رامادور۳

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها