|
کدخبر: 117189

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان خبر داد:

کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن در همدان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی بنیاد، ازاتمام ۳۶ پروژه و ساماندهی کالبد روستا با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان، از کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن با اعتباری بیش از ۲۱۹ میلیارد ۸۰۰میلیون تومان در هفته دولت در همدان خبر داد.

اخبار کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن در همدان

حسن ظفری، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اتمام  ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر 1547 میلیارد تومان و لنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن در همدان، عنوان کرد: این پروژه ها که به شکل های مختلف عمرانی محقق شده است در هفته دولت توسط دولتمردان افتتاح خواهد شد.

ظفری با بیان اینکه ازمیان پروژه های مد نظر، ۲۶ پروژه بهسازی و ساماندهی کالبد روستا با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان به انجام رسیده است، یادآور شد: پروژهای منظور با عناوینی چون انجام زیرسازی، تعریض و  آسفالت و ... اتفاق افتاده است.

وی در خصوص  پروژه های بازسازی و بهسازی مسکن روستایی که طی یک سال گذشته تا به امروز، انجام گرفته است، عنوان کرد: ۱۰ پروژه دیگر تحت عنوان بازسازی و بهسازی مسکن روستایی در یکسال گذشته با  تلاش دسته جمعی بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی با هزینه کرد افزون بر ۱۵۳۰ میلیارد تومان در قالب ۱۰ پروژه عمرانی و اجرایی در سطح استان به مساحت ۸۳۰ هزار مترمربع محقق شده است.

وی با اشاره به تامین مالی اجرای پروژه ها، افزود: تامین مالی و اجرای این پروژه ها مبتنی بر تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض دولت، کمک بلاعوض حساب ۱۱۰۰ حضرت امام (ص) و همینطور آورده متقاضی، بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه پروژه ها تحت نظارت نظام فنی روستایی و رعایت مجموعه مقررات ملی ساختمان به سرانجام رسیده است، از طرح اقدام ملی مسکن سخن گفت.

 

کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن در همدان

ظفری از آغاز عملیات اجرایی دو پروژه اقدام ملی مسکن خبر داد و یادآور شد: کلنگ‌زنی دو پروژه ۵۲۰ واحد تحت عنوان اقدام ملی با اعتباری بیش از ۲۱۹ میلیارد ۸۰۰میلیون تومان در هفته دولت در همدان انجام خواهد شد و تحقق این پروژه ها مبتنی بر تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان خواهد بود.

وی  با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن، افزود: پروژه کلنگ زنی در پروژه طرح اقدام ملی در شهر همدان(جورقان) در قالب ۲۰۰ واحد در زمینی به مساحت ۶۴۰۰ متر مربع در ۱۰ بلوک با تعداد طبقات ۷ طبقه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مساحت کل پروژه مدنظر ۲۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع با پیش‌بینی  اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ۳۲۰محقق می شود.

وی به طرح اقدام ملی مسکن 320 واحدی در شهر نهاوند، اشاره کرد وعنوان کرد: این پروژه  در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع به تعداد ۱۳ بلوک در ۷ طبقه و  با اعتباری افزون بر ۱۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در مساحت ۴۰ هزار و ۴۰۰ متر مربع اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به  کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن،  عنوان کرد: این پروژه بر اساس کلیات طرح اقدام ملی و به صورت متقاضی محورتعریف شده است و تامین مالی این طرح  و پروژه مربوط مبتنی بر تسهیلات بانکی و آورده متقاضی خواهد بود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ارتباط با آمار ثبت نام شدگان در طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان، خاطرنشان کرد: تعداد کل متقاضیان در طرح اقدام ملی ۴۴۶۶ متقاضی بوده است که تا کنون ۳۰۴۳ متقاضی حائز شرایط شناسایی شده‌اند و ۱۴۸ متقاضی اقدام به واریز آورده خود به سیستم بانکی کرده اند.

ظفری با اشاره به تعداد کل متقاضیان ثبت نامی در این طرح که ۴۴۶۶ نفر بوده اند و ۳۰۴۳ نفر حائز شرایط شناخته شده اند، افزود: آمار مرتبط به ثبت نام کنندگان و متقاضیان به تفکیک هر شهرستان به شرح ذیل است: اسدآباد ۸۵۷ نفر حائز شرایط بوده اند که سه نفر از این متقاضیان آورده خود را واریز کرده اند، بهار ۲۳۸ نفربا 9 واریزی، تویسرکان ۷۲۶ نفر با یک واریزی، کبودراهنگ ۱۶۹ نفرو بدون واریزی، نهاوند ۱۰۰۱ نفر با ۱۳۵ واریزی و همدان(جورقان) با ۵۲ ثبت نامی و بدون واریز.

 

خبرنگار: حمید سپهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها