|
کدخبر: 31178

وزیر آموزش و پرورش:

هدف مدارس ما، یادگیری نیست  

وزیر آموزش و پرورش گفت: بخش عمده ای از آموزش دانش آموزان در مدارس برای ورود به دانشگاه است و مدارس یادگیری- به معنای تغییرات نسبتا پایدار در رفتار را- دنبال نمی کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، سید محمد بطحایی در همایش نقش نظام آموزشی در توسعه کسب و کار اظهار کرد: تا امروز با چالش اشتغال رو برو بودیم اما این مشکل در حال تبدیل شدن به بحران است. مشکل اشتغال بیش از آنکه آثار منفی اقتصادی داشته باشد، مشکلات اخلاقی، خانوادگی، سیاسی و ... پیش می آورد. امروز نیروهای جوان زیادی را در کشور داریم که به نوبه خود یک فرصت است اما این جوانان باید شغل داشته باشند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش عمومی می تواند در بهبود وضعیت اشتغال نقش بسزایی داشته باشد. تا امروز تلاش های بسیاری هم در این زمینه شده است اما هنوز به جایگاه بایسته نرسیده ایم. به عبارت دیگر با وجود بحرن اشتغال، آموزش و پرورش نتوانسته است در توسعه کسب و کار نقش آفرین باشد.

بطحایی بیان کرد: نظام آموزش و پرورش ما ماموریت خود را گم کرده است. مدارس دانش آموزان را برای دوره های PHD آموزش می دهند. در واقع فعالیت های غیر رسمی مدارس همه دانش آموزان را آماده ورود به دانشگاه تا دوره دکتری می کند و ما شاهد سیطره مطلق مهارت های شناختی در نظام آموزش و پرورش هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش به شدت نسبت به تغییر مقاومت می کند. اما ما در تلاشیم تا آموزش های کاربردی را توسعه دهیم تا دانش آموزان از مدرسه فراری نباشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها