|
کدخبر: 264212

این میوه های سمی را بشناسید

بسیاری از میوه‌ها وجود دارند که برای سلامتی ما سمی، مضر وحتی کشنده هستند.

اجتماعی این میوه های سمی را بشناسید

در حالی که برخی از این میوه‌ها ممکن است جذاب به نظر برسندو ظاهر فریبنده شان وسوسه تان کند، اما می‌تواند سلامت تان را به خطر اندازد.

ممکن است نام برخی از آن‌ها را شنیده باشید و ندانید که عوارض جانبی شدیدی دارند ، که به ده مورد از این میوه ها اشاره شده است :

میوه ستاره‌ای زرد : میوه ستاره‌ای میوه‌ای شیرین و ترش با پوست خوراکی و عناصر غذایی است. این میوه کم کالری، فیبر بالا و سرشار از ویتامین C است. اما اگر مشکلات کلیوی دارید، بهتراست در خوردن این میوه تجدید نظر کنید. میوه ستاره زرد حاوی مقادیر زیادی اگزالات است که آن را برای افراد مبتلا به مشکلات کلیوی خطرناک می‌کند. زیاده روی در خوردن آن می‌تواند باعث آسیب کلیه، تشنج و حتی مرگ شود.

نوعی سنجد : میوه‌های سنجد روی بوته‌های کوچک رشد می‌کنند و در صورت رسیدن کامل قابل خوردن هستند. به سه نوع سیاه، آبی و قرمز تقسیم می‌شود. با این حال، این گیاه در صورت نارس بودن سمی است. خوردن پوست، برگ ها، ریشه و میوه هایش باعث تهوع و ایجاد معده درد شدید می‌شود.

نوعی ریواس : از پوست این گیاه در دسرهای محبوبی مانند پای ریواس و توت فرنگی استفاده می‌شود. با این حال، برگ‌ها دارای اسید اگزالیک بالایی هستند که می‌تواند باعث مشکلات کلیوی شود. مصرف تعداد زیادی از این برگ‌ها می‌تواند باعث انواع مشکلات سلامتی مانند معده درد، مشکلات شدید تنفسی، حالت تهوع و در نهایت مرگ شود.

توت زمستانه : این گونه درختچه‌ای ممکن است برای غذای حیات وحش مفید باشد، اما برای انسان بسیار سمی در نظر گرفته می‌شود. این میوه قرمز روشن توسط پستانداران کوچک و بیش از ۴۸ گونه پرنده خورده می‌شود. شما عمدتاً این گیاه را در مناطق تالاب مشاهده خواهید کرد، اما می‌توان آن را در علفزارها نیز یافت.اگر سعی کنید یکی از این توت‌ها را بخورید، عواقب سلامتی زیادی خواهید داشت. خوردن دانه ها، برگ‌ها و پوست این گیاه باعث تهوع و افت فشار خون می‌شود.

هلو : اگر از طرفداران هلو هستید، ترجیحاً آن را به صورت ارگانیک یا کنسرو شده خریداری کنید. بیش از شصت آفت کش روی هلو یافت شده است. دانه این میوه

حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین هستند. این ترکیب در هنگام بلع به هیدروژن سیانید تجزیه می‌شود که یک سم است.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها