|
کدخبر: 247796

آنتی اکسیدان این میوه ها شادی آور است

تحقیقات جدید نشان می دهد مصرف میوه ها و سبزیجات به دلیل داشتن آنتی ‌اکسیدان ‌ها حتی سریع تر از ایجاد سلامتی، سطح شادی را در افراد افزایش می دهد.

همه ما از فواید خوردن میوه و سبزیجات آگاه هستیم. نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن هشت وعده میوه و سبزیجات در روز حداکثر افزایش شادی افراد را فراهم می کند. در واقع هرچه بیشتر این مواد در وعده های غذایی امان گنجانده شود شادی بیشتری نصیبمان خوهد شد. 

محققان مصرف میوه و سبزیجات را با مصرف نکردن آنها در بیش از ۱۲ هزار نفر مقایسه کردند و نتایج بسیار چشمگیری به دست آوردند. 

این اولین بار است که یک مطالعه بزرگ نشان می دهد میوه ها و سبزیجات علاوه بر اثر محافظتی شناخته شده خود در برابر سرطان ها و بیماری قلبی – عروقی، به ایجاد شادی نیز کمک می کنند.

پروفسور اندرو اسوالد (Andrew Oswald)، یکی از محققان این مطالعه در این رابطه گفت: خوردن میوه و سبزیجات ظاهراً شادی را خیلی سریع تر از بهبود سلامت بدن افزایش می دهد.

انگیزه مردم برای خوردن غذای سالم با این واقعیت تضعیف می شود که مزایای سلامت جسمی، مانند محافظت در برابر سرطان ها، ده ها سال بعد به دست می آید. اما اگر آنها بدانند که مصرف این مواد غذایی چقدر در ایجاد شادی در زمان حال حاضرشان تاثیر دارد، از این مواد غذایی بیشتر استفاده کنند.

نتایج این تحقیقات نشان داد در عرض دو سال، کسانی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کردند، احساس بهتری داشتند.

دکتر ردزو موجچیچ (Redzo Mujcic)، یکی دیگر از محققان این مطالعه در توضیحات خود گفت: شاید نتایج ما در متقاعد کردن مردم به داشتن یک رژیم غذایی سالم مؤثرتر از پیام‌ های سنتی باشد. در حال حاضر مصرف میوه و سبزیجات نتیجه روانشناختی دارد و فقط از خطر کاهش سلامتی در دهه‌ های بعد برخوردار نیست.

یکی از مکانیسم‌ های ممکن که میوه و سبزیجات بر شادی تأثیر می ‌گذارند، آنتی ‌اکسیدان ‌ها است.

پیش از این، ارتباطی بین آنتی اکسیدان ها و خوش بینی به دست آمده بود. بنابراین نتیجه می گیریم مصرف میوه و سبزیجات علاوه بر اثر مثبت بر سلامت جسم، بر سلامت روح و روان و ایجاد احساس شادی موثر است. 

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها