|
کدخبر: 264152

ورود توده گرد وخاک به این استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشکیل توده گرد و غبار در کشور همسایه و نفوذ به استان‌های نوار غربی، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خبر داد.

اجتماعی ورود توده گرد وخاک به این استان ها

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۶ خرداد) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. این شرایط در روز سه‌شنبه(۱۷ خرداد) علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز شرقی و مرکز کشور نیز انتظار می‌رود.

وی افزود: طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۱۸ و ۱۹ و ۲۰ خرداد) در بخش‌هایی از شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در بخش‌های شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود همچنین روز دوشنبه با تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق و نفوذ آن به استان‌های واقع در نوار غربی، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان این وضعیت به‌تدریج در بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز نیز رخ می‌دهد و انتظار می رود تا روز چهارشنبه تداوم داشته باشد. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما رخ خواهد داد.

وی افزود: طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۷ خرداد) کمی ابری وبه‌تدریج نیمه‌ابری در بعد از ظهر وزش بادشدید و احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۸ خرداد) نیمه ابری وگاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک

ارسال نظر