|
کدخبر: 263630

این استان ها منتظر افزایش دما باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد.

اجتماعی این استان ها منتظر افزایش دما باشند

صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ اردیبهشت) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعدوبرق، وزش باد و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه، جمعه و شنبه(۱۲ و ۱۳ و ۱۴ خرداد) در برخی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت بعدازظهر شنبه در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تشدید خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی پنج روز آینده پدیده غالب در شرق و جنوب شرق کشور، به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک است و دمای هوا تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور به‌تدریج افزایش می‌یابد.

ضیاییان ادامه داد:از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده با توجه به استقرار توده هوای گرم همراه با جریانات مرطوب جنوبی هوای خوزستان به‌ویژه در بخش‌های جنوبی، به نسبت شرجی خواهد شد. دریای عمان نیز سه شنبه و چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ خرداد) صاف تا کمی ابری وگاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌روز پنجشنبه (۱۲ خرداد) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۰ و ۱۱ خرداد) اهواز با دمای ۴۵ و۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۵ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها