|
کدخبر: 262617

آمار تکان دهنده از افزایش زنان کارتن خواب

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: سازمان‌های مرتبط با معتادان متجاهر نه تنها در بحث نگهداری بلکه در خصوص درمان این افراد نیز باید اقدام کرده و این فرایند ناقص باید اصلاح شود.

اجتماعی آمار تکان دهنده از افزایش زنان کارتن خواب

سردار مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی، اظهار کرد: برآورد ما این است که در کشور حدود ۶۵ هزار معتاد متجاهر وجود دارد و از این تعداد ۲۱ هزار نفر در تهران حضور دارند.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهایی که در حال حاضر انجام شده است حدود ۸ هزار معتاد متجاهر هستند که هنوز در شهر تهران ساماندهی نشده‌اند و این مسئله چهره شهر را مخدوش کرده است و احساس امنیت را پایین آورده است.

سخنگوی نیروی انتظامی اضافه کرد: حضور معتادان متجاهر در شهر و در کاهش احساس امنیت شهروندان تاثیر گذار است و همچنین آمار سرقت‌ های خرد افزایش پیدا کرده است.

فرایند درمان معتادان متجاهر ناقص است!

سردار حاجیان یادآور شد: سازمان‌های مرتبط با معتادان متجاهر نه تنها در بحث نگهداری بلکه در خصوص درمان این افراد نیز باید اقدام کنند و این فرایند ناقص سالها انجام شده است و باید اصلاح شود.

وی در ادامه تاکید کرد: متأسفانه آمار زنان کارتن خواب رو به افزایش است و در حال حاضر از تعداد آن‌ها اطلاع دقیقی ندارم.

سخنگوی نیروی انتظامی اضافه کرد: روند افزایش تعداد زنان کارتن خواب به گونه‌ای است که در حال حاضر ضرورت دارد که سازمان بهزیستی کشور، شهرداری‌های سراسر کشور و ... برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر پای کار بیایند.

سردار حاجیان تصریح کرد: فرایند کوتاهی که چند ماه معتادان متجاهر را نگهداری و سپس آزاد می‌کنند فرایند ناقصی است و نظر کارشناسی ما این است که یک فرد باید حداقل بالای ۱ سال و نیم در پروسه درمان و نگهداری قرار بگیرد تا به زندگی اجتماعی خود بازگردد.

منبع: مهر

ارسال نظر