|
کدخبر: 261620

گفت و گوی گسترش نیوز با عضو شورای شهر تهران؛

خرابی پله برقی ها صدای مردم را دراورد / خبری از تعمیر نیست!

علیرضا نادعلی، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با گسترش نیوز مطرح کرد: تحریم و نبود قطعات یکی بزرگ ترین چالش هایی است که برای تعمیر پله‌های برقی پیش رو داریم.

اجتماعی  خرابی پله برقی ها صدای مردم را دراورد / خبری از تعمیر نیست!

پله برقی‌ها و معابر عبور ایمن از خیابان‌ها، یکی از مسائل مهم در زندگی امروز شهری است. به شکلی که نبود پله برقی منجر می‌شود تا شهروندان از پل عابر پیاده استفاده نکرده و خطر را به جان بخرند و از میان انبوهی از ماشین های پایتخت گذر کننداما این روزها، پله برقی پل‌های عابر پیاده خراب است و مردم در طول روز به اجبار بارها و بارها   از پله‌ها بالا و پایین می‌روند. مشاهدات میدانی خبرنگار گسترش نیوز نشان می دهد، بیشتر پل‌های هوایی هایی که پله برقی دارند مشکلاتی نیز دارند به عنوان مثال خرابی پله برقی‌های پل هوایی که در خیابان آزادی  وجود دارد تنها می توان یبار می توان از بله برقی پل هوایی آن استفاده کرد وپله های برقی یک سمت همیشه خراب است.

تحریم و نبود قطعات یدکی دلیل خاموشی پله برقی

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر، در رابطه با علت خرابی پله برقی‌های سطح شهر به گسترش نیوز می‌گوید: وضعیت پله برقی‌ها به دلیل نبود قطعات یدکی و تحریم‌ها مشکلات زیادی را به همراه داشته و برای تعمیرات به هزینه های گزافی نیاز است. اما تعمیرات پله برقی بر عهده سازمان زیبا سازی است، دوستان موافقت کرده‌اند که در مدت زمان کوتاهی تعمیرات را انجام دهند.

۲۷ اردیبهشت، شاهد خرابی پله برقی‌های ایستگاه متروی تئاتر شهر بودیم که برای افراد مسن و دارای آسیب جسمی، بسیار دردسر ساز شده بود. وقتی دلیل این مشکل را از مامورین ایستگاه مترو جویا شدیم، گفتند که به صورت ناگهانی از کار افتاده و اتفاق جدیدی نیست. همچنین در ایستگاه شادمان، شاهد خرابی پله برقی‌ها در همان روز بودیم. نادعلی صحه بر این موضوع می گذارد و ادامه می دهد: زمانی که  در سطح شهر تردد می‌کنیم، بیشتر این پله برقی‌ها خاموش نیستند، بلکه به طور کامل خراب هستند. همچنین گزارش هایی از شرکت مترو دریافت کرده‌ایم که پله برقی‌های برخی از ایستگاه‌ها دچار مشکل شده است. البته نسبت به رفع ایراد، اقداماتی انجام شده است.  اگر مشکل تحریم و همچنین کمبود قطعه مطرح نبود، بی‌شک شاهد این سطح از خرابی‌و خاموشی‌ نبودیم.

رضا-نادعلی

این عضو شورای شهر در ادامه عنوان کرد: این امر جزو ساده ترین امکانات رفاهی برای شهروندان است و  قطعا برای تعمیر در اولویت است. پیگیری های لازم در جهت رفع خرابی های پله برقی، در دستور کار قرار گرفته و به زودی به مرحله اجرایی می رسد. ما تصمیم بر این داریم که به زودی، نسبت به تک تک این مشکلات اقدامات لازم را انجام بدهیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

فقط پله برقی پل هوایی خراب نیست!

البته این موضوع فقط مربوط به ایستگاه مترو نیست. خرابی پله برقی‌های پل هوایی شهران در منطقه ۵ شهری مدت‌ها است که دچار آسیب شده و فقط یک طرف آن کار می‌کند. هر صورت یکی از پله‌های رفت یا برگشت همیشه خراب است. با توجه به اینکه در بین ۲ طرف نرده‌های بلندی وجود دارد و امکان تردد از بین بلوار وجود ندارد، استفاده از پل عابر پیاده در اولویت شهروندان است اما با دیدن خرابی پله ها،  مردم ترجیح می‌دهند هر طور که شده از خیابان عبور کنند که بسیار خطر آفرین است. البته این موضوع چندین بار از سوی شهروندان به مسئولین شهرداری گزارش شده اما پیگیری‌های لازم وجود ندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها