|
کدخبر: 176456

اجرای طرح پزشک خانواده در روستاهای اصفهان

با حذف دفترچه های بیمه سلامت روستائیان، مراجعین از طریق پزشک خانواده و مسیر ارجاع امکان بهره گیری از خدمات درمانی را خواهند داشت.

اجتماعی اجرای طرح پزشک خانواده در روستاهای اصفهان

دکتر حسین بانک با اشاره به استقرار طرح ملی نسخه در سازمان سلامت گفت: در گام دوم طرح نسخه الکترونیک و کاهش تدریجی کاربرد دفترچه های بیمه سلامت و با حذف چاپ دفاتر بیمه روستائیان ، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از ابتدای خرداد ماه جاری ، بیمه شدگان این صندوق می توانند خدمات درمانی خود را از طریق پزشک خانواده و با رعایت نظام ارجاع از طریق الکترونیک و فقط با ارائه کد ملی یا صفحه اول دفترچه بیمه دریافت نمایند. 

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان افزود : با هماهنگی صورت گرفته با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در صورتی که مراکز جامع خدمات سلامت روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت  به هر دلیل برای ارائه خدمات الکترونیک زیر ساخت لازم را پیدا نکرده باشد می تواند صرفا از طریق سربرگ مرکز بهداشتی نسبت به تجویز و ارائه خدمات دارویی و پاراکلینیک بیماران این صندوق اقدام نماید. 

ایشان ادامه داد: در صورتی که بیمه شدگان روستایی نیاز به ارجاع به سطح دو و ارائه خدمات درمانی توسط مراکز تخصصی و فوق تخصصی شهرستان و یا مرکز استان داشته باشند می توانند ضمن رعایت مسیر ارجاع ،  تا اطلاع ثانوی از دفاتر بیمه ،  فرم ارجاع که در اختیار مراکز بهداشت و درمان قرار گرفته یا سربرگ مرکز که اطلاعات هویتی بیمار در آن درج گردیده است استفاده نمایند.

دکتر حسین بانک در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: سازمان بیمه سلامت در ادامه رویکرد الکترونیک نمودن فعالیتهای خود ،  خدمات شهروندمحور را رونمایی واطلاعات اولیه از طریق سامانه eservices.ihio.gov.ir/esc در دسترس بیمه شدگان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سامانه شهروندی شامل اطلاعاتی از قبیل اطلاعات هویتی و بیمه ای ، امکان مشاهده نسخ درمانی و تمدید اعتبار بیمه می باشد و به تدریج کلیه خدمات شهروند محور به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان در خصوص خدمات الکترونیک سلامت نیز اظهار داشت : زمانی که اسم خدمات الکترونیک به میان می آید ، مردم انتظار سرعت ، دقت و شفافیت را از عملکرد دستگاه ها خواهند داشت که در حوزه سلامت به واسطه مشکلات زیر ساختی و یکپارچه نبودن سامانه های سازمان‌های بیمه گر و وزارت بهداشت این امر تا حدی چالش بر انگیز شده است که با پیگیری های صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد در آینده نه چندان دور به نقاط مشترک در این مقوله دست یافته و با استقرار کامل نظام الکترونیک در سازمان بیمه سلامت از بیمه شدگان در برابر خطرات ناشی از بهداشت و درمان حفاظت مالی خواهد شد .

 

منبع: نماینده
خبرنگار: بهروز راعی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها