|
کدخبر: 164106

پرداخت مابه‌تفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در گفتگوی مطبوعاتی، جزییات مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را اعلام کرد.

اجتماعی پرداخت مابه‌تفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

دکتر محسن ریاضی در این گفت و گو ضمن تقدیر از همکاری و همراهی دولت و مجلس برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری گفت: در مرداد سال گذشته یک متناسب‌سازی انجام شد و سپس در مهر پارسال صندوق‌های بازنشستگی دیگر یک مرحله دیگر افزایش حقوق داشتند. به‌این‌ترتیب فاصله حقوق بازنشستگان آنها با تأمین اجتماعی افزایش یافت و مطالبه به حقی صورت گرفت.

او افزود: در اسفند ۹۸ آنچه صندوق بازنشستگی کشوری می‌پرداخت نسبت به فروردین ۱۴۰۰ حدود بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافته است. تلاش شد مشابه آنها افزایشی داشته باشیم و عدالتی برقرار شود. مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه نسبت به فروردین ۹۸ مجموع پرداختی ما به بازنشستگان ۶۸۰۰ میلیارد تومان بود که به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: همان حدود ۱۳۰ درصد افزایش را ما هم اعمال خواهیم کرد.

ریاضی افزود: بازنشسته حداقلی بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده است و حقوقش یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است در فروردین جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد؛ برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند این رقم مقداری بیشتر است. ریاضی گفت: وصول منابع نیازمند کمک دولت است و کمبود و مشکلی در تأمین منابع نخواهیم داشت. مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: این افزایش در فروردین در فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری‌بگیران لحاظ خواهد شد.

او با بیان اینکه در فروردین هرچه افزایش می‌یابد در فیش حقوقی فروردین خواهد آمد، گفت: آن یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب اسفند ربطی به فروردین ندارد و مبلغی هم از حقوق بازنشستگان کسر نمی‌شود. او ابراز امیدواری کرد طی چند روز آینده احکام نهایی بازنشستگان صادر و واریز حقوق با زمانبندی معمول و مشابه ماه‌های گذشته پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان، تعامل و همکاری وزارت بهداشت با این سازمان در اجرای نسخه الکترونیک را نیز مطلوب برشمرد و گفت: مسائل و دغدغه‌ها با همکاری یکدیگر کمتر شده ولی همچنان پیگیری و رصد را باید موردتوجه قرار دهیم زیرا استقرار کامل نسخه الکترونیک موردتوافق نظام سلامت کشور است. ریاضی در خصوص بررسی پیشرفت اجرای نسخه الکترونیک گفت: در سازمان به صورت منظم با معاونان وزارت بهداشت و روسای سازمان‌های مربوطه و بیمه‌های تکمیلی برای اجرای بهتر نسخه الکترونیک جلسه برگزار می‌شود تا وقفه‌ای در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان پیش نیاید. اکنون که به فاز بهره‌برداری کامل نسخه الکترونیک نزدیک می‌شویم مراقبت‌ها ضروری‌تر می‌شود و قرار است تمامی مدیران درمانی ستاد و استان‌ها توجه کافی به این موضوع داشته باشند.

او با تأکید بر اتصال سامانه‌های نسخه‌نویسی سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت با یکدیگر افزود: در این موضوع خوب پیش رفته‌ایم و باید بتوانیم اطلاعات را به اشتراک بگذاریم و سریعتر وارد فاز عملیاتی شویم.

 

منبع: نماینده

ارسال نظر