|
کدخبر: 160985

احتمال خداحافظی بازنشستگان با همسان سازی حقوق!

نارضایتی بازنشستگان از امر همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه دارد و به نظر می رسد این طرح رو به خاموشی می رود.

اقتصاد احتمال خداحافظی بازنشستگان با همسان سازی حقوق!

پایان سال و زمان افزایش حقوق بازنشستگان، همچنان دغدغه های این صنف ادامه دارد. اعتراضات به عدم همسان سازی های صحیح و همچنین نبود عدالت افزایش حقوق ها میان بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی منجر شده است تا این مسئله مورد اهمیت واقع شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دست بررسی

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور چندی پیش از همکاری این نهاد با وزارت کار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بود و شریعتمداری نیز از کلید خوردن این طرح وعده داده بود اما متاسفانه این امر همچنان تحقق نیافته و آن ۷ هزار میلیارد تومانی به درستی میان بازنشستگان توزیع نشده است. عمده ترین مشکل نیز به بازنشستگان تامین اجتماعی که حدود ۵ میلیون نفر می شوند، باز می گردد چرا که این موضوع را از صندوق بازنشستگی لشکری جویا شدیم و جنین جوابی گرفتیم.

اولین دوره همسان سازی مهرماه انجام شد

محمد گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در خصوص همسان سازی حقوق های لشکری اظهار کرد: موضوع همسان سازی حقوق لشکری ها از اول مهر در سطح کشور انجام شد و همه ی پیشکسوتان و بازنشستگان نیروهای مسلح از این طرح استفاده کرده و حقوق آن ها بر این مبنا پرداخت می شود.

نهادهای دیگری نظیر وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، بانک ها و چند نهاد دیگر نیز در این امر موفق بودند اما یکی دیگر از نهاد های که در همسان سازی حقوق ها عقب مانده است. وزارت نفت و صندوق بازنشستگی این نهاد است.

هیئت امنا صندوق بازنشستگی موافق افزایش حقوق نبودند!

ابراهیم رادافزون، معاون اسبق ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻯ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻫﻴﺪﺭﻭﻛﺮﺑﻮﺭﻯ وزارت نفت، درباره افزایش حقوق مستمری بازنشستگان صنعت نفت بیان کرد: هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت تصمیم گرفت که در چهارچوب افزایش‌هایی که دولت به حقوق مستمری بازنشستگان داده، افزایشی هم به مستمری بازنشستگان صنعت نفت بدهند که به همین دلیل پیشنهادی را ارائه کردند، اما در هیئت امنای صندوق مورد تایید قرار نگرفت.

او افزود: دلیل این مخالفت این است که درگذشته سیستم این صندوق به گونه‌ای بود که بر اساس تصمیمات هیئت مدیره شرکت ملی نفت و هیئت رئیسه آن مدیریت می‌شد، اما اکنون برای این صندوق یک هیئت امنا درست شده یعنی وزیر نفت به عنوان رئیس هیئت امناست و سایر اعضای این هیئت امنا نیز از بیرون مجموعه نفت آمده اند.

رادافزون گفت: هیئت رئیسه نیز اکنون به شکلی است که ۱۲ نفر از آن‌ها یا شاید بیشتر، غیر نفتی هستند. رئیس صندوق نیز باید دارای حس مددکاری می‌بود تا بتواند مشکلات و نگرانی‌های نیرو‌ها را درک و برای رفع آن‌ها تلاش کند.

او ادامه داد: رئیس فعلی هیئت رئیسه صندوق نفت، از همکاران سابق من بوده، ولی فاقد حس مددکاری است و سوابق مرتبط نیز ندارد. در هر حال، اکنون هیئت رئیسه تصمیم گرفته که در چهارچوب افزایش‌هایی که دولت افزایش در نظر گرفته، برای بازنشستگان صنعت نفت نیز، پیشنهادی ارائه کرده، اما این پیشنهاد علی رغم تصویب در هیئت رئیسه، توسط هیئت امنای صندوق رد شده و مشخص نیست به چه دلیل این اتفاق افتاده است.

این بازنشسته صنعت نفت بیان کرد: این اتفاق سبب شده که نگرانی در مورد مشکلات مالی صندوق به وجود بیاید چرا که این حقی بوده که دولت بر اساس میزان تورم برای بازنشستگان در نظر گرفته، اما وقتی هیئت رئیسه تصمیم به این افزایش می‌گیرد، هیئت امنا بیان می‌کند که اضافه حقوق بازنشستگان نفتی را برای شش ماه ابتدایی سال پرداخت نکنید.

او تاکید کرد: بنابراین مشخص می‌شود که وضعیت صندوق بازنشستگی صنعت نفت، مناسب نیست. اگر پول دارند و نمیخواهند پرداخت کنند، باید علت آن را به بازنشستگان بگویند. آقای وزیر نباید اعمال قدرت کند؛ این کار غلط است.

رادافزون ادامه داد: هر نیروی انسانی در هر سازمانی، بر اساس نوع برنامه نیروی انسانی می‌تواند انگیزه وابستگی به سازمان را زیاد کند. این مسئله در صنعت نفت یکی از فاکتور‌های اصلی بوده، اما اکنون متاسفانه می‌بینیم که توجهی زیادی به نیروی انسانی نمی‌شود.

وعده ادامه دار بودن همسان سازی حقوق بازنشستگان

این بازنشستگان در ادوار مختلف سراغ سازمان برنامه و بودجه نیز رفته آمد تا شاید با اعتراض خود راهی برای تامین مخارج زندگی خود پیدا کنند و هربار هم با حضور مسئولان این نهاد مواجه شدند. نوبخت وعده پرداخت همسان سازی و ادامه دار بودن آن را داده و معاونان وعده برگزاری جلسات هم اندیشی با نمایندگان این تشکل های بازنشستگی اما همچنان مشکل پاربرجاست.

محمودی، یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، دلیل این نابسامانی را ناترازی میان دستگاه ها می داند و می گوید: وقتی رسیدگی به امر همسان سازی به چند نهاد تقسیم می شود اعمال مدیریت میان چند میلیون نفر امر طبیعی است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی نگاه آقای شریعتمداری را دارد و سازمان برنامه نگاه و سلیقه آقای نوبخت در نتیجه وضع بازنشستگان کشوری از ما بهتر است. از طرفی هم دولت همچنان به تامین اجتماعی بدهکار است و همین امر دست این نهاد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کوتاه تر شده است.

این بازنشسته تامین اجتماعی گفت: بهتر بود رسیدگی به امر حقوق بازنشستگان را به یک نهاد محول می کردند تا این هرج و مرج ها بوجود نیاید.

محاسبات نشان می دهد که متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بین ۲تا۳میلیون تومان است و با توجه به اینکه افزایش های سالیانه نظیر امتیاز ۱۰ قانون مقررات کشوری و سایر موارد بر آن ها اعمال نمی شود، تورم ۴۰ درصدی سایه سنگین تری را برای آن ها ایجاد می کند همچنان این دستگاه ها فکری به حال این قشر نکرده آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • 1 ارسالی در

    دولت به فکر بازنشستگان تامین اجتماعی نیست دولتی که طی یک سال بیش از 800 مصوبه دارد واین مصوبات به اندازه یک پهن گاو ارزش ندارد و قدرت اجرائی ندارد وفقط روی کاغذ است و هرکس در دولت ساز خود و به فکر دزدی و اختلاس خود است و واقعا این دوره و زمانه هرج و مرج کامل است

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      چرا مسئولین سازمان تامین اجتماعی گرهی را که الان به راحتی با دست باز می شود را می خواهند کاری کنند فردا با دندان هم باز نشود؟ چرا به وعده های خود عمل نمی کنند؟ مگر بهانه شما برای افزایش حقوق مستمری ب گیران دریافت مطالبات از دولت نبود؟ الان چه بهانه ایی دارند؟ نگذارید سال جدید با تجمع جلوی سازمان تامین اجتماعی شروع و ک ام مردم تلخ شود.

  • باز نشسته ارسالی در

    همسان سازی رو اجرا کنید به انتخابات نزدی ک هستیم نوعی طرح اقدام

  • حشمت ارسالی در

    اگه فکر می کنین ما باز نشسته های تامین ا جتماعی از حق خودمون کوتاه میایم کور خوند ید سران تامین اجتماعی خوب گوششون رو وا ک نن تا دیر نشده جلوی یه اتش فشان در حال ف عال شدن رو بگیرن چون ادم گشنه دیگه نه دی ن حالیشه و نه ترس

  • ایرانی ارسالی در

    شاه خیلی خیلی شانس داشت که سرنگون شد و م صیبتهای سالهای بعد به دامان کسان دیگر دو خته شد.یقینا روزگار آزمون حرفهای نسنجیده است.

  • کارمند بدبخت ارسالی در

    من هرروز سرکار بودم کارمند بانک بودم تو اون فشار حسابوکتاب شلوغی روزانه هرروز سر کار بودم حقوقم نصف بازنشسته لشکریه؟؟ که تو سپاه هست درجایی که بیشتر سپاهی ها کار خاصی انجام نمیدن در شهر های کوچک حقوقش الان ۱۱۲۰۰ هست من ۵۴۰۰ این ظلم نیست اینم بگم من همچنان در حال خدمت هستم اما اوشو ن در خانه لذتشو میبرند و اینکه تامین اجت ماعی هام نگن کشوری بدونید که لشکری ها کف حقوقشون از سقف حقوق کشوری ها بیشتر شده با همسانسازی نفری چهارمیلیون زیاد شده ما یکو نیم فقط شمام انشالله به حقتون برسید همسانسازی اجتماعی و کشوری باید انجام بش ه تا به سطح لشکری ها برسیم ما کمتر از او نا عذاب نکشیدیم مخصوصا سپاهی ها

  • ناشناس ارسالی در

    ازاین به بعد باید زور وهمدلی تمام بازنشستگان حق خود را ازاین حرام زاده ها گرفت اینها گوش بدهکار ندار چون به قول حصرت علی شکمشان با حرام سیر شده

  • محمد ارسالی در

    اینکه حقوق باز نشستگان باید مکفی باشد و امورات آنها به خوبی بگذرد حرف درستی است< br /> اما اینکه بازنشسته با شاغل حقوق یک سان داشته باشد هیچ کجای دنیا نیست
    در امریکا تا پنج سال حقوق زمان کار می ده ند
    و پس از آن حقوق نصف می شود

  • حسن اکبری ارسالی در

    هیات ازظلم هیات از ظلم حقوبازنشستگان و.ه مسانسازی تامین اجتماعی چه شد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟..؟؟.؟.؟.؟؟؟.......؟

  • ناشناس ارسالی در

    همش مقصر قالیباف است که سودای رئیس جمهور ی در سر داره، وبا ارائه طرحی که ۲۱۰ نمای نده آن را امضا کردند مخالفت کرد.خدا ازش نگذره؛ منفعت طلبِ ریاکار!!!

  • سید ارسالی در

    به فرض کسانیکه 5 سال پیش با زنشسته شدن و اولین حقوق دریافتی بازنشستگی انها سه برابر حداقل حقوق آنزمان بوده هم اینک ب اید حقوقشون به همان نسبت یعنی سه برابر ح داقل حقوق باشد نه کمتر ونه بیشتر ولی عمل ا چنین نیست ودرصد افزایش حقوقشون هر ساله کمتر از حداقل بگیر بوده و به عبارتی دیگ ر این افراد بعد چند سال تبدیل به حداقل ب گیر میشوند یعنی مسئولینی که برای افزایش حقوق تصمیم میگیرند این بی عدالتی را نسبت به قشر میانبگیران اعمال میکنند در صورتی که این قشر کارگری تخصص بیشتری نسبت به کا رگر ساده داشتن و خدمات ارزشمند تری ارایه دادن و حقوق بیشتری از کار فرما دریافت میکردن و حق بیمه و مالیات بیشتری پرداخت کردن چرا باید به مرور حقشون ازبین برود

  • 7 بازنشسته ارسالی در

    اتحادیه های کارگری برای گرفتن حق بازنشستگان تامین اجتماعی باید تدارک برپایی یک راهپیمایی سراسری داشته باشد چون زبان خوش سرشان نمی‌شود حق را باید با زور گرفت.

    • خسرواسفندیاری ارسالی در

      آقایان نوبخت وشریعتمداری وزیر صمت سابق ! !! وسالاری نخواهند گذاشت حقوق بازنشستگان تامین احتماعی درست حسابی اضافه شود.اینه ا مامورتد تا مردم را از نظام ناراضی وبیز ار کنند.کافیه یک مسئول باروجدان بررسی کن د ومیزان نارضایتی این قشر عظیم بعلاوه خا نواده شان ووجمعیت کارگران وخانوادسان را مد تظر بکیرند وانتخاباتی که درپیش است.ای نها یعنی این سه نفرنماینده دشمنان نظام ه ستند.چه فرقی بین بازنشسته بدبخت کارگری و کشوری ولشگری است.خداوند این سه نفر را ذل یل کند.اینها اثلا از جنس کارگر نیستند.ای نها مهالف مستضعفین جامعه هستند.

  • ناشناس ارسالی در

    به خدا پشیمون میشید و دیگه فایده ای ندار ه، ای ظالمان بترسید از خشم کارگران.

  • سهند ارسالی در

    40 سال تجربه نشان داده این رژیم هیچوقت به حق و حقوق ضعفا اهمیت نداده فقط با تزویر و ریا فریب و نیرنگ از انها استفاده ابزاری کرده گرفتن حق خون میطلبد و انسجام و همبستگی ضعفا و ی سری باید بفهمند حق گرفتن است نه دادنی تا جنایتکاران و نمایندگان اشراف سرمایه دار نجس دزد امثال شریعتمداری و نهاوندیان نوبخت و..... این رژیم از هر گروه و......بترسد به انها باج میدهد تا نظام بخطر نیافتد!!!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    بگذارید چند جوان ییایند این صندوق را به عهد بگیرند مشتی خرفت از بس لومندید مال ی تیم صغیر که تمام مملکت را فلج کردید بروی د

  • ناشناس ارسالی در

    فقط خواستم یاد اوری کنم این موضوع شامل ب ازنشسنه های بهداشت درمان هم شد و من پس ا ز 5 ماه که از بازنشستگی ام می گذرد نصف ه م رتبه های شاغل خودم
    حقوق می گیرم

  • ناشناس ارسالی در

    ابروی بازنشستگان رابردید وهیچ کار مهمی ن کردید

  • ناشناس ارسالی در

    بیمه تامین اجتماعی مردم رو سر کار گذاشته وقتی ماهانه از حقوق مردم برای تامین اجتماعی واریز شده که هیچ نفعی برای واریز کننده ها نداره چرا حق بیمه از جیب مردم برای تامین اجتماعی بره و سودش رو یک عد ه ی دیگه لشگری و کشوری ببرن اونا بازنشسته ان تامینی ها نیستن ماهم که بیمه تامین می ریزیم اشتباه می کنیم سر کاریم

  • ایرانی ارسالی در

    آقای گودرزی یه افسر فنی عالی نیروی هوایی با مدرک دانشگاهی کمتر از یه پاسدار کم س واد با 19 سال خدمت که حتی جبهه هم نداره حقوق میگیره عدالت علی که میگفتین اینه قیمت نان بعد از انقلاب شکوهمندتان ح دود 7800 برابر شده بقیه کالاها که مردم ب هتر میدانندچند هزار برابرشده در حالی که حقوقها حدود هزار برابر شده
    کاش با امریکا دشمنی نمیکردید و چند تا اقتصاد دا ن بعنوان مستشار میاوردید وضع اقتصادی کشو ر را درست میکرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها