|
کدخبر: 314546

رتبه بندی/ معلم/آموزش و پرورش

اختصاص ۵۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای رتبه بندی معلمان/جذب ۷۵ هزار معلم جدید

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که مبلغ نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای رتبه‌بندی معلمان اختصاص یافته است.

آموزشی اختصاص ۵۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای رتبه بندی معلمان/جذب ۷۵ هزار معلم جدید

در آیین بهره‌برداری از هنرستان دارالفنون سیمان زاوه، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اهمیت این میزان بودجه نشان می‌دهد که در گذشته ۱۰ سال و با وجود محدودیت منابع مالی کشور، این مبلغ تخصیص یافته است و تأثیرات مثبت آن به زودی قابل مشاهده خواهد بود.

وی سال ۱۴۰۲ را ازحیث جذب معلم تاریخی توصیف کرد و گفت: نزدیک به ۷۵ هزار معلم جدید وارد بدنه نظام تعلیم و تربیت شدند و این درحالی است که تمام دستگاه‌های اجرایی کمتر از ۱۰ درصد این میزان جذب داشتند.

صحرایی افزود: نیمه نخست امسال نیز آزمون استخدامی‌داشتیم و نیمه دوم سال‌جاری نیز، استخدام مربیان پرورشی و دبیران مشاوران و سلامت خواهیم داشت.

وزیر آمورش و پرورش گفت: دولت سیزدهم که به دولت جبران‌ها لقب گرفته، تمام اهتمام خود را بر این گذاشته‌ است و لذا معلمانی که امسال وارد آموزش و پرورش شدند، با کیفیت‌ترین معلمان بعد انقلاب هستند و روند جذب آنها گواه این ادعاست.

صحرایی بیان کرد: در آزمون جذب معلم برای مقطع ابتدایی ۵۳۵ هزار نفر شرکت کردند و ظرفیت جذب تنها ۲۸ هزار نفر بود و بسیاری از جذب‌شدگان و جاماندگان با کیفیت و بسیار زحمت کشیده‌ بودند.

وی افزود: نیروهایی که وضعیت استخدامی ‌پایدار ندارند و از گذشته به این دولت رسیده و همچنین برای استخدام نیروهای خرید خدمات که سال‌ها خدمت کردند، با ضریب در آزمون استخدامی امتیاز قایل خواهیم شد و در عین حال قانون اجازه نمی‌دهد کسی به غیر از مسیر استخدام، وارد بدنه نظام تعلیم و تربیت شوند.

وزیر آمورش و پرورش در بخش دیگری با بیان اینکه مهارت آموزی از دغدغه اصلی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: بر این اساس در برنامه هفتم توسعه ۵۰ درصد دانش‌آموزان کشور، به سمت کسب رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت خواهند شد.

صحرایی افزود: پیام این اقدام مهم آن است که موضوع مهارت‌آموزی باید به دغدغه همه دستگاههای فرهنگی اجتماعی تبدیل شود.

وی توسعه هنرستان‌ها در مناطق محروم و کم‌برخوردار را نشان از امیدآفرینی دانست و گفت: در برنامه ششم سهم خراسان رضوی به سوی مهارت آموزی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده‌بود که به ۴۷ درصد نیز رسید و این بدان معناست که رسیدن در برنامه هفتم توسعه به ۵۰ درصد، کار سختی نیست.

صحرایی در پیوند به ایجاد هنرستانی با بافت جغرافیایی منطقه زاوه، اظهار کرد: هنرستانی با موضوع زعفران و زیرمجموعه‌های آن‌ در این خطه بنا خواهد شد و استخر دانش‌آموزی زاوه نیز تامین اعتبار و تلاش می‌کنیم این بنا بعد ۱۵ سال به بهره‌برداری برسد.

هنرستان دارالفنون شهرستان زاوه واقع در جنوب خراسان رضوی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با زیربنای ۲ هزار و ۶۰۰ متر در ۲ طبقه و با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال با مشارکت کارخانه سیمان زاوه این خطه ساخته شد.

امروز همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش مدرسه ۹ کلاسه مرحوم "هادی‌زاده رییسی" در محله کوی امام(ره) تربت‌حیدریه افتتاح شد که زمین مدرسه اهدایی از سوی این فرد نیکوکار و با صرف ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی دولت تامین شده‌است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها