|
کدخبر: 311949

بدون کیف و کتاب/وزیر آموزش وپرورش/مدراس ابتدایی

روزهای بدون کیف و کتاب در انتظار مدارس

به گفته وزیر آموزش و پرورش در نظر داریم یک روز در هفته را به عنوان روز بدون کیف و کتاب در مدارس ابتدایی تعیین کنیم.

آموزشی روزهای بدون کیف و کتاب در انتظار مدارس

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، امشب در شبکه آموزش، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که یک روز در هفته را در دوره دبستان به نام «روز بدون کیف و کتاب» نامگذاری کنیم.

وی ادامه داد: این طرح را در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی خواهیم کرد و ان‌شاءالله مصوبه آن را می‌گیریم؛ البته آموزش و پرورش وسیع است و برنامه‌ها در ابتدا در بخش کوچک اجرا شده و گسترش می‌یابد؛ در اجرای نظام دوری هم که ۱۲ سال اجرا نشده بود، با ۶۴۰ مدرسه در سال‌جاری شروع شد و به تدریج توسعه می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش از والدین خواست همانطور که به دانش‌آموزان کلاس اولی و سه سال اول دبستان توجه می‌کنند، به فرزندان سال بالاتر خود توجه کنند و با اولیای مدرسه در ارتباط باشند.  

وی با اشاره به طرح بخشنامه ممنوع در مدارس، گفت: در بخش پرورشی، یک بخشنامه فراگیر ابلاغ شد و قرار است مدارس خودشان فعالیت کنند و در بقیه بخش‌های آموزش و پرورش هم اقدام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر جذب استعدادهای برتر دانش‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان، افزود: بر اساس آیین‌نامه جذب استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های آموزشی، پرورشی، قرآنی و تربیت‌بدنی، باید سازمان امور استخدامی، ۱۰ درصد استخدام‌ها را به این امر اختصاص دهد که پیگیر آن هستیم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها