|
کدخبر: 314082

لرستان/تجهیر مدارس/نوسازی مدارس

بودجه ۴۰ هزار میلیاردی برای تجهیز و نوسازی هنرستان ها /افزایش تقاضای دانش اموزان برای این مدراس

رضا عزتی:۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه هنرستان‌های استان لازم است.

آموزشی بودجه ۴۰ هزار میلیاردی برای تجهیز و نوسازی هنرستان ها /افزایش تقاضای دانش اموزان برای این مدراس

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه هنرستان‌های استان لازم است و ضرورت دارد بخشی از این اعتبارات از طریق اعتبارات استانی تامین شود.

رضا عزتی عصر  در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان که در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: ۳۴ درصد دانش‌آموزان لرستانی به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شدند.

وی گفت: در مدت ۱.۵ سال اخیر ۱۲ درصد دانش آموزان را به سمت رشته‌های هنرستانی سوق دادیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: با توسعه تجهیزات هنرستانی استان درصد بیشتری از دانش‌آموزان لرستانی به سمت رشته‌های فنی و کاردانش سوق داده خواهد شد تا به میانگین مدنظر وزارت آموزش و پرورش برسیم.

عزتی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه تجهیز هنرستان‌های لرستان لازم است، افزود: ضرورت دارد بخشی از این اعتبارات از طریق اعتبارات استانی تامین شود.

وی با بیان اینکه بین سازمان نوسازی و تجهیز مدارس لرستان و آموزش و پرورش استان ارتباط بسیار خوبی وجود دارد، تصریح کرد: با تلاش همه جانبه تلاش خواهیم کرد هنرستان‌ها را به جایگاه مطلوبی برسانیم.

وی در خصوص ساماندهی مدارس غیردولتی در استان، گفت: باتوجه به کمبود فضای آموزشی و تراک دانش‌آموزان نمی‌توانیم مجوز شیفت مخالف را به مدارس غیر دولتی دهیم و چنانچه سازمان بازرسی اجازه دهد و به مدت یکسال این امکان برای مدارس غیر دولتی فراهم شود، بخشی از مشکلات بر طرف خواهد شد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها