|
کدخبر: 312454

خوابگاه/ دانشگاه /خوابگاه دانشجویی

هزینه ۳۰ میلیاردی دانشگاه تهران برای تجهیزات خوابگاهی

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: هزینه خرید مواد خوابگاهی در سال گذشته بیش از ۳۰میلیارد تومان بوده و این دانشگاه ۱۰هزار و ۵۰۰ دانشجوی خوابگاهی دارد که از جمعیت بسیاری از دانشگاه ها بیشتر است.

آموزشی هزینه ۳۰ میلیاردی دانشگاه تهران برای تجهیزات خوابگاهی

علیرضا وجهی درباره تعداد ظرفیت خوابگاه های این دانشگاه اظهار داشت: خوابگاه های کوی دانشگاه تابستان ۱۴۰۲ بازسازی کامل شد.

وی افزود: کوی دانشگاه تهران بزرگترین خوابگاه دانشجویی کشور و یک شهر جوان و پرانرژی است؛ لذا از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار حمایت جدی به منظور بهسازی و ارتقای فضاهای خوابگاهی قدیمی دانشگاه تهران هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: همچنین ۳۰ واحد خوابگاه متاهلی افتتاح کردیم و قرار است در آینده نزدیک ۴۸ واحد خوابگاهی دیگر برای دانشجویان دانشگاه آماده کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۵۰ دانشجو متقاضی خوابگاه متاهلی در نوبت هستند که نتوانستیم برای آنها خوابگاه تامین کنیم و این درخواست روز به روز افزایش پیدا می کند و باید آمادگی پاسخگویی به آن را داشته باشیم. بر همین اساس دانشگاه تهران ساخت ۵۰۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشجویی را در دستور کار خود قرار داد و کلنگ ساخت آن را با حضور وزیر علوم به زمین زد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: از این ۵۰۰ واحد قرار شده است ۱۰۰ واحد آن توسط یکی از خیرین ساخته شود و ۴۰۰ واحد باقی مانده را خود دانشگاه تهران بسازد.

آیین کلنگ زنی مجتمع ۵۰۰ واحدی خوابگاه متاهلان دانشگاه تهران و بهره برداری از خوابگاه های این دانشگاه روز چهارشنبه دهم آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و جمعی از معاونان دانشگاه در کوی دانشگاه تهران برگزار شد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم گفت: هزینه ساخت این مجتمع خوابگاهی تامین شده است و تا دوسال آینده به بهره برداری می رسد.

وجهی با بیان این که معاونت دانشجویی مسوول مسایل رفاهی، تغذیه، وام دانشجویان است، افزود: یکی از مهمترین درخواست های دانشجویان خوابگاه است. البته الان خواسته هایی درباره خوابگاه داریم که نمی توانیم پاسخ دهیم. با این جمعیت خوابگاهی، تامین امکانات آنها هزینه های بالایی دارد.

وی با بیان این که هزینه خوابگاه ها بالا است، گفت: در یک سال گذشته بالای ۳۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات خوابگاه ها هزینه کرده ایم. فقط بازسازی شوفاژخانه های خوابگاه ها هزینه های بالایی دارد که بخشی از آن را از وزارت نیرو کمک گرفتیم و بهینه کرده ایم.

وجهی ادامه داد: ۳۶ میلیارد تومان در دولت دهم برای ارتقای فضاهای خوابگاهی دانشگاه تهران هزینه شد و از آن موقع دیگر هزینه جدی در خوابگاه‌ها صورت نگرفته بود، تا اینکه در دوره جاری مدیریتی با حمایت‌های صورت گرفته شاهد ایجاد نهضت احداث خوابگاه و بهسازی و بازسازی اماکن خوابگاهی هستیم که در این راه به ادامه حمایت‌ها نیازمندیم.

وی در ادامه درباره دیگر برنامه های معاونت دانشجویی گفت: برنامه فرهنگی و بازدید از مکان های مختلف و همین طور مراسم و برنامه های مذهبی برای دانشجویان را در دستور کار داریم. دانشگاه و کوی دانشگاه مساجد خوبی دارند. همچنین شهرداری همکاری خوبی با دانشگاه دارد تا هم برای دختران و هم برای پسران برنامه های مشترک داشته باشیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها