|
کدخبر: 311139

ادعای عجیب و غریب وزیر آموزش و پرورش درباره فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کاستی‌های امروز ما بیش از دوران جنگ نیست، بیان کرد: در دوران جنگ معلمان جزو اداره کنندگان اصلی جنگ بودند و ۳۶ هزار شهید معلم نشانی از این حقیقت است.

جامعه ادعای عجیب و غریب وزیر آموزش و پرورش درباره فرهنگیان

رضا مراد صحرایی در مراسم استقبال نو معلمان آموزش و پرورش خراسان رضوی در سالن شهدای سلامت مشهد خطاب به مسؤولان گذشته که کاستی‌های امروز را رقم زده‌اند، اظهار کرد: روزی که شما وظیفه تان را انجام ندادید کسی شما را شماتت نکرد، حالا که ما می‌خواهیم آن کاستی را جبران کنیم چه مشکلی دارید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کاستی‌های امروز ما بیش از دوران جنگ نیست، بیان کرد: در دوران جنگ معلمان جزو اداره کنندگان اصلی جنگ بودند و ۳۶ هزار شهید معلم نشانی از این حقیقت است.

وی با بیان اینکه مساله کمبود معلم در آموزش و پرورش اواخر مهرماه امسال رفع شد، افزود: طی این یک ماه بر هدف رفع کمبود متمرکز بودیم و چیزی نگفتیم، اما اگر اکنون چیزی نگوییم جفا کرده‌ایم.

مراد صحرایی با اشاره به تأسیس دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۱ و جایگاه این دانشگاه در مسیر جذب معلم، اظهار کرد: متأسفانه این دانشگاه در دست کسانی افتاد که به راه، روش و هدفش اعتقادی نداشتند، لذا دانشگاهی که قرار بود سالانه ۳۰ هزار معلم را تربیت و تحویل می‌داد، پذیرش چهار هزار معلم را در دستور کار قرار داد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برای اولین بار در اردیبهشت ۱۳۹۷ که نقطه عطف تربیت معلم است، بساط برخی جمع شد و مهر آن سال ۲۵ هزار نفر وارد آموزش و پرورش شدند.

وی با بیان اینکه در آن سال‌ها گفته می‌شد ۳۰۰ هزار معلم در کشور داریم، افزود: پس کمبود امروز از کجا آمده است!

مراد صحرایی گفت: در اواخر مهر امسال هفت هزار معلم جدید به آموزش و پرورش خراسان رضوی افزوده شد که این میزان جذب تاکنون سابقه نداشته است.

هوشیاری معلمان نقشه شوم دشمن را بر ملأ کرد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز معلمان ما هوشیارند، بیان کرد: اگر هوشیاری معلمان نبود اکنون سرنوشت کشور متفاوت بود و این هوشیاری معلمان بود که نقشه شوم دشمنان را در سال گذشته برملا کرد.

وی با اشاره به اینکه جهل، درد بی درمان هر جامعه‌ای است، افزود: معلم چراغ آگاهی در دنیای تاریک را به دست دانش آموز می‌دهد و شایسته احترام ویژه و از جایگاه والایی برخوردار است.

مراد صحرایی تاکید کرد: رسالت ما در انتخاب معلمان خطیر است و برای انتخاب معلمانی که قرار است آینده و هویت ایران را معماری کنند، دقت نشان می‌دهیم، چراکه ارزشمندترین سرمایه کشور یعنی کودکان را به دست معلمانی می‌سپاریم که آماده نگهداری از این امانت بوده و صلاحیت کافی دارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کسانی که بنده را نقد می‌کنند معلمی را شغل می‌دانند، در حالی که ما معلمی را شغل نمی‌دانیم بلکه معلمی عشق و هنر است.

وی تاکید کرد: امروز آموزش و پرورش به دنبال کشف استعدادهای معلمی است که در هر کسی دیده نمی‌شود، زیرا معلمی فن و هنر و حرفه است.

مراد صحرایی با طرح این پرسش که آیا اینقدر که در انتخاب معلمان دقت می‌شود در انتخاب دیگر کارکنان هم باید دقت شود، گفت: انتخاب معلم برای مدرسه به مراتب سخت‌تر و مهم‌تر از انتخاب یک دانشمند هسته‌ای است زیرا همان دانشمند را معلم تربیت کرده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: انتخاب یک معلم خوب بالاتر از انرژی هسته‌ای است و معلم از انرژی هسته‌ای مهم‌تر است، زیرا یک معلم انرژی تجدید پذیرنده است.

وی خطاب به معلمان گفت: چه شده است که امروز برای انتخاب معلم خوب وزیر آموزش و پرورش را شماتت می‌کنید، آمده‌ایم معلمی را انتخاب کنیم که آینده کشور را تضمین کند، ایران قوی نمی‌شود مگر از مسیر آموزش و پرورش و معتقدیم در مدرسه بذر قدرت یک کشور کاشته می‌شود.

سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه دانست که مورد تاکید رئیس جمهوری هم هست، گفت: اگر این سند از ابتدا اجرا می‌شد، امروز حال و روز مدارس و دانشگاه‌ها و حتی خیابان‌های ما بهتر از امروز بود.

مراد صحرایی تاکید کرد: معلمانی که امسال جذب شده‌اند، بهترین معلمان سه دهه اخیر هستند، زیرا بر خلاف سال‌های پیشین معلمی فرد را در چندین ساحت سنجیده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین معدل معلمان پذیرفته شده کارشناسی ارشد و لیسانس بیش از ۱۷ است، افزود: افزون بر پنج هزار نفر پذیرفته شدگان سابقه چندساله تدریس دارند.

به گفته وی، موفقیت روحانیون در آزمون جذب معلمان حاصل عملکرد خودشان بوده است.

مراد صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان دستگاه سازنده ایران باید از نو مورد توجه قرار گیرد، افزود: سیمای آینده هر کشور از آموزش و پرورش کنونی اش رقم می‌خورد و برای اینکه بخواهیم بدانیم ایران ۲۰ سال آینده چگونه است، کافی است در مورد کنش‌های درون مدرسه تحقیق کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیام ما به همه مسؤولان کشور این است که میزان اثرگذاری شما در آینده کشور رابطه مستقیم با اهتمام امروز شما به آموزش و پرورش دارد، اگر جامعه و ایران قوی می‌خواهیم از کوچه آموزش و پرورش باید به آن برسیم و در مدرسه باید آن را بسازیم.

وی گفت: روزگاری نه چندان دور، کوچک انگاری آموزش و پرورش دستور کار شد زیرا اگر آموزش و پرورش ضعیف شود فرهنگ، دین و تمدن ما ضعیف می‌شود.

مراد صحرایی با بیان اینکه معلم شخصیت فرد را شکل می‌دهد، اظهار کرد: معلم همان فردی است که آینده کشور را می‌سازد و بحث امروز ما همین آینده و چگونگی ساختن درست آن است.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: امروز رفتار بسیاری مسؤولان به خاطر آسیب‌های مختلف ایجاد شده واکنشی است، اگر در مدرسه سرمایه گذاری می‌کردید کنشگر بودید نه واکنش گر، لذا انتخاب معلم برای مدرسه بسیار مهم است زیرا معلم خوب جبران کننده تمام کاستی‌های ما است.

گفتنی است؛ مراسم استقبال نو معلمان آموزش و پرورش خراسان رضوی چهارم آبان ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

منبع: مهر
  • Mn ارسالی در

    خودت مالی نیستی فقط بایدببندن به کاری.زم ان جنگ وظیفه ملی معلمان بوداززمان کورش ت االان.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها