|
کدخبر: 310459

مدارس پنجشنبه و جمعه باز میشوند!

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه را جایی کردیم تا همه ورزش کنند، گفت: پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها مدارس را باز می‌کنیم تا پدران و پسران و نیز مادران و دختران به مدارس بروند و ورزش کنند.

آموزشی مدارس پنجشنبه و جمعه باز میشوند!

رضا مراد صحرایی در آیین آغاز مسابقات دانش‌آموزی سراسر کشور که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم اظهار کرد: مدرسه را جایی کردیم تا همه ورزش کنند. پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها مدارس را باز می‌کنیم تا پدران و پسران و نیز مادران و دختران به مدارس بروند و ورزش کنند. ان شاءالله وزیر ورزش نیز کمک می‌کند. امکانات در مدارس کافی نیست و باید بیشتر شود اما همه دست به دست هم می دهیم تا این اتفاق رخ دهد.

وی خطاب به دانش آموزان افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان پدر این کشور به ما توصیه می‌کند که سه چیز را انجام دهیم تا عاقبت به خیر و خوشبخت شویم؛ یکی تحصیل یعنی درس‌هایتان را خوب بخوانید، دیگری تهذیب یعنی بچه‌های خوب و مثبت باشید و دیگری ورزش است.

صحرایی ادامه داد: ما نیز در وزارت ورزش و جوانان و در وزارت آموزش و پررش دست به دست هم دادیم تا شما در این سه کار موفق باشید. سلامتی شما مقدمه دو مورد دیگر است چراکه بچه‌هایی که ورزش می‌کنند درس را بهتر می‌فهمند، مودب‌تر و با اخلاق‌تر هم هستند. این‌ها با هم رابطه دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش شش ساحت تربیتی اعم از تربیت دینی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی و تربیت بدنی را دنبال می‌کند، توضیح داد: اگر می‌خواهیم ایران ما قوی باشد باید دانش آموزان قوی باشند، یعنی اگر ایران بخواهد به نقطه قوت برسد باید مدارس آن قوی شوند، اگر مدارس قوی شوند اقتصاد، فرهنگ، جامعه و... ما درست می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح ۱۰۰ در ۱۰۰، خاطر نشان کرد: این طرح به معنای اجرای ۱۰۰ مسابقه ورزشی در ۱۰۰ روز یعنی از اول آبان تا آخر اسفندماه در مدارس است. در واقع مدارس ورزشگاهی برای شناسایی استعدادهای مدال آور برای ایران می شوند.

صحرایی در پایان سخنان خود خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم گفت: با خانواده‌ها ورزش کنید، این روزها والدین درگیر زندگی شده‌اند. ممکن است به خاطر مسائل اقصادی، زندگی سخت بگذرد. قول دهید والدین را به ورزش ببرید. ما هم مدرسه را جایی کردیم تا همه ورزش کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها