|
کدخبر: 309348 شبنم درخشان

اختصاصی گسترش نیوز

آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح خواهد شد؟

حق وردی گفت: آقای رئیس‌جمهور باید به بحث وزارت آموزش و پرورش ورود کنند و ببیند بحث کمبود نیرو معلم که در بیست روز اخیر خیلی مشخص‌تر شده است چیست؟

آموزشی آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح خواهد شد؟

با گذشت نزدیک به ۲۰ روز  از زمان آغاز سال تحصیلی و شروع به کار مدارس اما برخی از آنها با مشکل کمبود معلم مواجه شده‌اند. بگونه‌ای که نمایندگان مجلس نیز در جلسات صحن علنی به شیوه‌های مختلف این موضوع را یادآور شده‌اند. چندی پیش زمزمه‌هایی از استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش مطرح شد. رضا مراد صحرایی در ۱۴ فروردین امسال (۱۴۰۲) با حکم ریاست جمهوری وزیر آموزش‌وپرورش شد و ۷ ماهی که سکان این وزارتخانه در دستان او است.

رضا مراد صحرایی؛ ریس سابق دانشگاه فرهنگیان است. در طول چند ماه اخیر که به این وزارتخانه عظیم ورود کرده‌اند، عملکرد مثبتی جهت رفع معضلات معلمان نداشته‌اند. ازجمله وعده ترمیم حقوق و رتبه‌بندی معلمان که تا عید امسال برای جناب وزیر نیاز به زمان خواهد داشت.  

 

سین حق وردی؛ عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره زمزمه‌های استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آقای صحرایی به‌ تازگی فعالیت خود را شروع کردند. چند ماهی بیشتر از حضور ایشان نمی‌گذرد لذا باید به ایشان فرصت کافی داده شود. اگر در فرصت داده شده ایشان نتوانند انتظارات مربوطه برآورده  کنند و در این حوزه موفق عمل کنند. از ابزارهای نظارتی استفاده خواهد شد. قطعاً در این دوره کوتاه نمی‌توان از عملکرد ایشان ارزیابی درست داشت. مشکلات آموزش‌وپرورش در دهه‌های اخیر ایجاد شده است. این انتظار که شخصی در عرض ۳ تا ۴ ماه حضور آن را حل نماید به‌نظر درست نمی‌آید.

وی بیان کرد: مشکلات در آموزش‌وپرورش ریشه‌ای است و نیاز به همراهی همه اجزای دولت دارد. حتی اگر قهرمان آموزش‌وپرورش را هم برای این مسئولیت منصوب کنیم،  قطعاً نخواهند توانست تحولی جدی ایجاد کند. آقای رئیس‌جمهور باید ورود کنند و ببیند بحث کمبود نیرو معلم که در بیست روز اخیر خیلی مشخص‌تر شده است چیست؟ این نشان می‌دهد درگذشته بحث جذب نیروهای کارآمد برای آموزش‌وپرورش اتفاق نیفتاده است. فقط بحث کمبود معلم وجود ندارد ما در حال حاضر ۵۰ هزار نیروی خدماتی کمبود داریم که کمترین حقوق را درمیان کارمندان دولت دریافت می‌کنند. وقتی این تعداد  زیاد کمبود نیرو وجود دارد یعنی ۲۰۰هزار دانش‌آموز بدون  نیروی خدماتی وجود دارد و مدیر مدرسه نمی‌تواند نیروی آزاد استخدام کند و حقوق این فرد پرداخت کند. این بحران‌ها جدی برای  آموزش‌وپرورش است.

حق وردی ادامه داد: بودجه‌ای که در سال گذشته درزمینهٔ تامین نیرو، نوسازی مدارس، ساخت و تجهیز مدارس جدید  داده‌شده بود حدود ۵۰۰ سال زمان می‌برد تا بخواهیم مدارس را نوسازی کنیم. این مشکلات در آموزش‌وپرورش حاد است و باید خود رئیس‌جمهور ورود کنند و تحت مدیریت ایشان و کمکی که به وزارتخانه می‌شود مشکلات رفع‌ورجوع شود.

این نماینده مجلس در پایان  بیان کرد: انتظارات از آقای صحرایی این است که تحولاتی را وعده داده بودند شروع کنند چون انتظارات نمایندگان  مجلس نیز همین است که گام‌های ابتدایی را بردارند.

در ادامه محمدحسن آصفری نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به خبرنگار گسترش نیوز گفت: به‌صراحت بیان می‌کنم که استیضاح هیچ وزیری  تا پایان مجلس  سیزدهم مطرح نیست و برای آقای صحرایی هم فعلاً فرصت لازم داده‌شده تا ایشان بتوانند برنامه‌ای عملیاتی خویش را پیاده کنند . البته یکسری نارضایتی‌های نمایندگان وجود دارد و در این خصوص که هنوز بسیاری از مدارس بدون معلم مانده‌اند و بعضی از کلاسهای درسی هنوز کتب درسی لازم را تامین نکرده‌اند گلایه‌مند هستیم . ولی این‌ها دلیلی برای استیضاح ایشان نمی‌شود و باید فرصت بیشتری به ایشان داده شود.

  • ناشناس ارسالی در

    برای اقایون شغل معلمی دیگه نمی صرفد
    تو ازمون استخدامی هفتاد درصد نیروی مر د میخواستتد سی درصد خانم
    اما نود ورصد شرکت کنندگان خانم بودند
    برا ی خانم ها شغل معلمی میصرفد برای اقایان ا صلا
    عوام هم کلا این حرف تایید میک نند که این شغل دیگه فقط برای خانم ها خوب ه و اتفاقا عالی عالی ،و یک منبع درامد مت وسط خوب برای خانم ها ، ووبرای اقایان به درد نمیخوره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها