|
کدخبر: 307102

معلمان غواصی را فرا خواهند گرفت

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش مقرر شده ۳۳ هزار معلم ورزش در یک بازه زمانی مشخص آموزش های نجات غریق را فرا بگیرند.

آموزشی معلمان غواصی را  فرا خواهند گرفت

مهدی حیدری شامگاه دوشنبه در حاشیه برگزاری مجمع سالانه هیئت نجات غریق و غواصی استان زنجان گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش مقرر شد ۳۳ هزار معلم ورزشی در یک بازه زمانی مشخص آموزش‌های نجات غریق را فرا بگیرند که در نهایت مروج مباحث نجات غریق و پیشگیری از غرق شدگی برای ۱۴ میلیون دانش آموز خواهند بود.

وی افزود: دوره‌های مدرسی را با تکیه بر توانمندی نیروهای بروز مدرس داخلی برگزار کردیم، برگزاری پیش آزمون مدرسی نیز سطح خروجی این دوره را بالاتر برد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه طرح اشتغال‌زایی در آینده‌ای نزدیک ناجیان غریق در آینده نزدیک تدوین می‌شود، گفت: در این طرح با عنوان غواصی استخری در صدد هستیم در مرحله اول غواصی را در استخرها آموزش داده و در مراحل بعدی در دریاها با مجوز باشگاه غواصی این آموزش‌ها را دیده و با حامیان مالی نیز قرار دادهای سودآور بسته شود.

حیدری افزود: دولت امسال ۲۰۰ میلیارد تومان به دستمزد ناجیان سواحل اختصاص داده که به همین جهت دستمزد این ناجیان چند برابر افزایش می‌یابد و این مهم برای نخستین بار بعد از انقلاب در دولت مردمی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: مدرسین نجات غریق اجازه کار در سدها را ندارند و جستجوی اجساد نیز از وظایف قانونی آتش‌نشانی و هلال احمر است و این دو سازمان تجهیزات مناسب برای این کار را در اختیار دارند و آموزش تند آب دیده‌اند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در ادامه با بیان اینکه سامانه نظارت بر اماکن آبی مشترک با فدراسیون شنا در اختیار هیئت‌های ورزشی است و به صورت بانک اطلاعاتی در اختیار وزارت نیز قرار دارد، گفت: تمام اماکن آبی باید تأییدیه فنی با سرفصل‌های مشخص از هیئت شنا و نجات غریق داشته باشند لذا باید بازدیدهای دوره‌ای از سوی هیئتها انجام گیرد تا صدور مجوز از سوی ادارات ورزش و جوانان صورت گیرد.

حیدری در ادامه با تاکید بر لزوم آموزش ناجیان غریق به اقشار مختلف جامعه، افزود: نیروهای بسیج و عشایر را آموزش دادیم و از دل بسیج نیروهای امدادگر نجات غریق بسیج بیرون آمد که ماندگار شد و در سیل اخیر نیز بسیار کارآمد بود.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها