|
کدخبر: 305789

نظارت بر لباس فرم مدارس بر اساس الگوی اسلامی-ایرانی

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: لباس فرم مدارس به‌ویژه برای دانش‌آموزان دختر باید سازگار با مدل‌های ایرانی - اسلامی و هم‌خوان با فرهنگ ایرانی باشد.

آموزشی نظارت بر لباس فرم مدارس بر اساس الگوی اسلامی-ایرانی

محمد شم‌آبادی افزود: مانتو و شلوار برای دانش‌آموزان دختر باید با مدل‌های طراحی شده برمبنای فرهنگ ایرانی - اسلامی سازگار باشد.

وی تصریح کرد: البته فرم مدرسه برای دختران در مواردی مانند سارافون، بلوز و شلوار و موارد مشابه بر خلاف ضوابط اعلامی است و در مدارس دولتی و غیردولتی به هیچ وجه پذیرفته شده نیست.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر مدل فرم لباس، نوع پارچه‌های مصرفی برای دوخت نیز موردتأیید اتحادیه پوشاک و همراه با استانداردهاست بنابراین استفاده از پارچه‌های غیرتأییدشده از جمله جنس پارچه "جین" بر خلاف قواعد و دستورالعمل‌ها و ناسازگار با فرهنگ ما محسوب می‌شود.

او خاطرنشان کرد: قیمت لباس فرم نیز در قالب جدول تهیه شده بر اساس در نظر گرفتن سود برای تولیدکننده و احتساب اقتصاد خانوار و بر اساس سود متعارف تهیه و به مدارس اعلام شده است.

شم‌آبادی تأکید کرد: تخطی از نرخ‌های اعلامی در این جدول مصداق تخلف است و گزارشات تخلف در این زمینه به فوریت مورد رسیدگی قرار می‌گیر

 

منبع: شهر آرا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها