|
کدخبر: 305328

نظارت بر پاسخگویی به شکایات در وزارت علوم

مدیر کل بازرسی و پاسخگویی به شکایت وزارت علوم موضوع بیشترین شکایاتی که توسط دانشجویان، اساتید و کارمندان در سامانه شکایات وزارت علوم ثبت می شود را عنوان کرد.

آموزشی نظارت بر پاسخگویی به شکایات در وزارت علوم

حامد کرمی با اشاره به بیشترین شکایتی که در سامانه شکایت وزارت علوم ثبت می‌شود گفت: بیشترین شکایتی که در سامانه شکایت وزارت علوم ثبت می‌شود و یا از طرق مختلفی مانند دبیرخانه این وزارتخانه به بخش بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم ارجاع می‌شود، در حوزه دانشجویی و عمدتاً مباحث تحصیلی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مباحثی مانند انتقال دانشجویان و مهمانی از جمله مواردی است که مطرح می‌شود، درحوزه کارمندی بیشتر مباحث تبدیل وضعیت و یا مسائل استخدامی مطرح می‌شود.

این مقام مسئول افزود: در مورد اعضای هیأت علمی هم شکایاتی که داریم بیشتر در حوزه مسائل ارتقا، تبدیل وضعیت و جذب اساتید است.

مدیر کل بازرسی و پاسخگویی به شکایت وزارت علوم در پاسخ به این سوال که چند روز زمان می‌برد تا به شکایات دانشگاهیان پاسخ داده شود افزود: در ابتدای سال یک دستوری را از وزیر علوم خطاب به تمام دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها دریافت کردیم، برهمین اساس برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم یک تکلیفی قرار دادیم که ظرف ۱۵ روز مکلف هستند که پاسخ شاکی و ذی نفع ما را ارائه دهند.

وی ادامه داد: ما نیز پیگیری می‌کنیم که در این مدت پاسخ داده شود و همچنین قانع کننده باشد اگر قانع کننده نباشد مجدد پیگیری می‌کنیم.

کرمی در پاسخ به این سوال که چند درصد شکایت دانشگاهیان در مراجعه به سامانه شکایت وزارت علوم حل می‌شود، افزود: درصد نمی‌توان داد ولی این را می‌توان گفت که ما با قاطعیت و جدیت اگر حقی برای آن شاکی باشد آن را پیگیری می‌کنیم که آن حق احقاق شود و ضایع نشود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها