|
کدخبر: 303470

راه اندازی ۶۰ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی دانشگاه تهران

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران از راه‌اندازی ۶۰ واحد خوابگاه دانشجویان متاهل تا پایان سال خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی متاهل داریم که نیاز به خوابگاه داشته و اقدام به نوسازی و احداث آنها شده است.

آموزشی راه اندازی ۶۰ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی دانشگاه تهران

عبدالوهاب برادران روز دوشنبه در یک نشست خبری که در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، نوسازی و احداث خوابگاههای دانشجویی متاهلین در دانشگاه علوم پزشکی ایران در دولت سیزدهم در اولویت قرار گرفته و تا پایان سال ۶۰ واحد ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود یکهزار و ۵۰۰ دانشجوی متاهل علوم پزشکی در این دانشگاه تحصیل می کنند، اظهار داشت: علاوه بر تحصیل دانشجویان ایرانی، محصلانی از ۱۲ کشور شامل عراق، هند، پاکستان، لبنان، کویت، بحرین و غیره نیز جزو دانشجویان خارجی ما محسوب می شوند و شمار آن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

برادران ادامه داد: با توجه به تحصیل دانشجویان خارجی، برگزارهای اردوهای فرهنگی برای آنها و حتی دانشجویان ایرانی حائز اهمیت است که می توان در این زمینه به برگزاری المپیادهای قرآنی در بین آنها اشاره کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف دانشجویان مشکل خاصی نداریم، اظهار داشت: کمیته عفاف و حجاب را فعال کردیم که از جمله پیامک های ارشادی و ویدئوهای آموزشی برای دانشجویان ارائه می شود و این موارد شامل دانشجویان خارجی نیز می شود.

به گفته برادران، فضا دادن برای بیان عقاید دانشجویان مورد توجه ما بوده و مشکلی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین خبر داد که ۹۰ درصد احکام انضباطی درباره دانشجویان در دوران اغتشاشات مورد عفو قرار گرفته است.

وی درباره اهم فعالیتها در پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: تسهیلات درون مرزی برای هزار دانشجو در نظر گرفته شده و کیت های تشخیصی برای کنترل بیماری در فرودگاهها بکار گرفته می شود، ضمن اینکه باید در خصوص جمع آوری زباله و رعایت بهداشت به برادران عراقی کمک کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها