|
کدخبر: 303355

جلسه چهارشنبه این هفته آموزش و پروش ازچه قرار است؟

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش از چهارشنبه ۲۵ مرداد گفت: ۱۰ موضوع از جمله تقویت مدارس دولتی در این اجلاس بررسی می‌شود.

آموزشی جلسه چهارشنبه این هفته آموزش و پروش ازچه قرار است؟

 با اشاره به برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش از چهارشنبه ۲۵ مرداد گفت: ۱۰ موضوع از جمله تقویت مدارس دولتی در این اجلاس بررسی می‌شود.

قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش صبح امروز با اشاره به برگزاری اجلاس سه روزه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: سی‌وهفتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش از روز چهارشنبه ۲۵ تا روز جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از اشکالات در نظام تعلیم و تربیت کشور عدم ثبات مدیریت است و از سال ۹۲ تا به امروز به طور میانگین ۱۰ مدیر تغییر کرده است و اگر جا‌به‌جایی امسال اتفاق نمی‌افتاد برنامه‌ها زودتر تعیین می‌شد و اجلاس به صورت حضوری برگزار می‌شد.

برگزاری اجلاس به صورت حضوری و مجازی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر جدید حدود دو ماه است، مستقر شده و فرصت لازم برای بررسی برگزاری اجلاس نبود؛ بنابراین به ناچار اجلاس را به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌کنیم و به مدت سه روز، رؤسای آموزش و پرورش استان‌ها در مرکز استان گرد هم می‌آیند و ادارات شهر تهران، شهرستان‌های تهران و البرز در اردوگاه شهید باهنر حضور خواهند داشت.

احمدی لاشکی ادامه داد: به جز ۷۳۰ روسای آموزش و پرورش مناطق کشور، مدیران آموزش و پرورش استان‌ها، مدیران سازمان نوسازی مدارس، روسای دانشگاه‌های فرهنگیان کشور، مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روسای ادارت عشایری ۱۲ استان ، روسای سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مشاور امور زنان سراسر کشور در این اجلاس حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه امسال سعی کردیم کمتر از مسئولان بیرونی دعوت کنیم و بیشتر بهره‌وری درون سیستم و شروع سال تحصیلی منضبط مدنظر است، گفت: البته حضور معاون اول رئیس جمهور و برنامه کلاس اخلاق یکی از اساتید حوزه را خواهیم داشت اما مهمترین موضوع این است که به ۱۰ مسئله مهم آموزش و پرورش خواهیم پرداخت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی اهداف اجلاس بیان کرد: تببین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در پاسخگویی به منویات رهبر انقلاب درباره این وزارتخانه، نخستین هدف است. هدف دوم، تدابیر مدیریتی و تدوین برنامه اجرایی ماموریت‌های ۱۲گانه ریاست جمهوری است تا در ادارات آموزش و پرورش به صورت یکنواخت موضوع دنبال و اجرایی شود.

وی بیان کرد: هدف سوم، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با اجرای سند تحول بنیادین و آغاز سال تحصیلی جدید است‌. هدف چهارم، تقویت تعامل و همکاری متقابل با دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی برای حل مسائل آموزش و پرورش است در حال حاضر به دنبال مصوبه‌ای از مجلس از درون لایحه برنامه هفتم توسعه دولت هستیم، مواد ۸۶ تا ۱۰۲ برنامه هفتم برای آموزش و پرورش است و به دنبال برنامه منظمی هستیم که بودجه و راهکار در آن پیش‌بینی شود، هستیم. در یکی از مواد ذکر شده است، آموزش‌ و پرورش به مثابه یک امر ملی و این یعنی تمام دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ممکن است برخی مدیران به تازگی منصوب شده باشند بنابراین در اجلاس به دنبال آموزش و توانمندسازی روسای آموزش و پرورش هستیم و اینکه بتوانند از تجارب هم استفاده کنند.

۴ میلیون دانش‌آموز در مدارس خاص 

وی درباره هدف ششم عنوان کرد: تقویت مدارس دولتی مدنظر است و باید برای آن راهکار پیدا کنیم، آیا مدارس شاهد و سمپاد هم در این قالب جا می‌گیرند، ۴ میلیون دانش‌آموز در مدارس خاص و غیردولتی و ۱۲ میلیون در مدارس دولتی هستند بنابراین به دنبال برنامه مدون برای تقویت مدارس دولتی هستیم و اگر این اتفاق بیفتد، افت نمرات هم جبران خواهد شد.

احمدی لاشکی با اشاره به تببین جایگاه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه گفت: می‌توانیم این برنامه را پخته‌تر کنیم تا خروجی آن جامع‌تر و قوی‌تر از لایحه باشد همچنین روش‌های تامین مالی پایدار برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت مدنظر است و امسال سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت کاهش یافته و به ۱۱.۸ درصد رسیده است.

برگزاری اجلاس چقدر هزینه بر روی دست آموزش و پرورش می‌گذارد؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره هزینه‌های اجلاس و میزان تحقق اهداف مدنظر است، بیان کرد: البته به طور مطلق به تمام اهداف نمی‌رسیم اما بخشی از آن عملیاتی می‌شود، در سه سال اخیر تلاش کردیم منظومه‌ای از موضوعات آموزش و پرورش را دسته‌بندی کنیم به عنوان مثال در اجلاس سی و چهار اهداف این بود، اجرای سند تحول و بسته تحولی در زیست بوم جدید و براساس آن ۳۰۰ هزار تبلت تهیه و در استان‌های محروم توزیع شد تا دانش‌آموزان از تحصیل بازنمانند. فناوری‌های نوین و آموزش و یادگیری در زیست بوم جدید، عدالت آموزشی و برابری فرصت‌های یادگیری نیز از سایر اهداف بود.

وی گفت: در اجلاس سی و پنج، تحول در برنامه درسی و تحول و نوآوری در روش‌های سنجش مدنظر بود و براین اساس امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی ما بدین شکل برگزار شد؛ همچنین امسال برگزاری مجازی اجلاس، هزینه‌ها را کاهش داد و دیگر بلیط هواپیما برای رفت و آمد مدیران تهیه نمی‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها