|
کدخبر: 301688

اعزام معلمان به خارج از کشور توسط سازمان انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت در راستای اعتلای آگاهی فناوری هسته‌ای، معلمانی برای شرکت در دوره‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خارج از کشور اعزام شده‌اند. برنامه‌های دیگری نیز وجود دارد که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

فرهنگی و اجتماعی اعزام معلمان به خارج از کشور توسط سازمان انرژی اتمی

محمد اسلامی  در خصوص اعتلای آگاهی نسل جوان و نوجوان در زمینه دانش هسته‌ای، اظهار کرد: «یکی از کارهای بزرگی که باید انجام می‌شد، همکاری با وزارت آموزش و پرورش بود. پایه دانشی و آگاهی کودکان از پایه دبستان شکل می‌گیرد بر همین اساس برای اینکه بتوانیم فناوری نوین و هسته‌ای را از کودکی به دانش آموزان منتقل کنیم، جشنواره «من فناوری هسته‌ای هستم» را برای دومین مرتبه برگزار کردیم.»

وی با بیان اینکه از این جشنواره استقبال بسیاری شد، افزود: «گام‌های تکمیلی در این راستا برداشته خواهد شد. معلمانی که فهم و عملکرد خوبی داشتند را به دوره‌هایی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار کرده بود، به خارج از کشور اعزام کردیم. برنامه‌های دیگری نیز وجود دارد که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود تا بتوانیم این آگاهی را به تدریج در سطح مربیان، آموزگاران و دانش‌آموزان و سپس در کتب درسی گسترش دهیم.»

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: «روایتگری دشمن این است که جمهوری اسلامی ایران را میان نسل جوان و نوجوان، سیاه و ناموفق جلوه دهد و باور آنها را بهم بریزد. ما با طرح راهیان پیشرفت، دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و فعالان حوزه‌های مختلف را به بازدید خواهیم برد و این دوره‌های آموزشی را برای آنها برگزار می‌کنیم تا این قابلیت و دستاورد بومی را به آنها منتقل کنیم. این فرآیند موجب می‌شود که خودباوری ایجاد شود و انگیزه برای تحصیل در رشته‌های علوم و فنون پیشرفته بیشتر شود تا نسل جوان بدانند که با ورود به این حوزه‌ها برای آینده، اعتلا، اقتدار و آبروی کشور موثر هستند.»

لازم به ذکر است، در دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» که مختص دانش‌آموزان، معلمان دوره متوسطه و دانشجویان زیر 30 سال بود، مواردی نظیر فناوری هسته‌ای در خدمت صنعت، پرتوزایی، فناوری‌ هسته‌ای و محیط زیست، فناوری هسته‌ای و انرژی و نیز تدریس فناوری هسته‌ای دنبال شد.

 

منبع: پانا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها