|
کدخبر: 302990

تسهیلات دانشگاه قم برای استخدام در اموزش و پرورش

دانشجویان۴ رشته دانشگاه قم در آموزش و پرورش استخدام می شوند.

آموزشی تسهیلات دانشگاه قم برای استخدام در اموزش و پرورش

مدیر آموزش دانشگاه قم گفت: دانشجویان ۴ رشته ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی توسط دانشگاه فرهنگیان پذیرش و سپس در آموزش و پرورش استخدام می شوند.

مدیر آموزش دانشگاه قم گفت: داوطلبانی که در یکی از رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی در دانشگاه قم پذیرش و مشغول به تحصیل شوند، پس از گزینش و پذیرش از سمت دانشگاه فرهنگیان، به عنوان معلم در وزرات آموزش و پرورش استخدام می شوند.

دکتر محمود محمودی با اشاره به اینکه دانشگاه قم در هفت دانشکده دانشجو می‌پذیرد، عنوان کرد: این دانشکده‌ها شامل حقوق، فنی و مهندسی، ادبیات، الهیات، مدیریت، علوم پایه و پردیس و مجازی هستند.

وی افزود: برای داوطلبانی که دانشگاه قم را جهت تحصیل انتخاب می کنند، تسهیلات متعددی در نظر گرفته شده است، و یک محیط  مناسب علمی در حوزه مسائل آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی فراهم شده تا دانشجویان بدون دغدغه در دانشگاه قم تحصیل کنند.

مدیرآموزش دانشگاه قم با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه قم، فارغ التحصیل دانشگاه‌های مطرح کشور و تعدادی از آنها جزء دانشمندان تا ۲ درصد برتر از نظر استناد دستاوردهای علمی می‌باشند، تصریح کرد: با توجه به این مزایا، امکانات و تجهیزاتی که نام برده شد، توصیه می‌شود که داوطلبان، دانشگاه قم را جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند.

وی در رابطه با تسهیلات در نظر گرفته شده برای داوطلبانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه قم دارند، بیان کرد: با هماهنگی که میان دانشگاه قم و بنیاد ملی نخبگان استان انجام شده است، داوطلبانی که رتبه‌ی زیر ۲ هزار در آزمون سراسری را کسب کنند، در صورت پذیرش در تعدادی از رشته‌های مشخص می‌توانند بورسیه صنعتی شوند و از تسهیلات این بورسیه استفاده کنند؛ همچنین امکان بازدید این داوطلبان از تجهیزات و امکانات دانشگاه قم در زمینه آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی فراهم می‌شود و می‌توانند در ایام انتخاب رشته به دانشگاه مراجعه نمایند.

مدیرآموزش دانشگاه قم اضافه کرد: بورسیه صنعتی به این صورت است که پس از انعقاد قرارداد با شرکت مربوطه، به صورت ماهیانه، مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان واجدالشرایطی که پیش از این گفته شد، پرداخت می شود؛ همچنین این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند در همان شرکت صنعتی مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که بورسیه صنعتی می‌شوند، باید در طول تحصیل، ساعت‌های مشخصی را در این مراکز صنعتی، جهت آموزش‌های عملی حضور داشته باشند، داوطلبان در خصوص اطلاع از جزئیات این بورسیه صنعتی می‌توانند به اطلاعیه‌ی جامعی که در این رابطه منتشر خواهد شد، مراجعه کنند.

محمودی در رابطه با پذیرش دانشجویان مشترک با دانشگاه فرهنگیان، گفت: دانشگاه قم در چهار رشته‌ی ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی با دانشگاه فرهنگیان، دانشجوی مشترک می پذیرد.

وی گفت: داوطلبانی که دانشگاه قم را در یکی از این چهار رشته انتخاب کنند، پس از پذیرش و ثبت نام در دانشگاه قم، حداقل ۴ نیم سال تحصیلی و حداکثر ۶ نیم سال تحصیلی، در دانشگاه قم تحصیل کرده و در ادامه پس از پذیرش از سمت دانشگاه فرهنگیان، به عنوان معلم در وزرات آموزش و پرورش استخدام می شوند.

محمودی افزود: امکان این استخدام فقط برای دانشجویان برتر وجود دارد که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد، ضمن اینکه تحصیل در چهار رشته ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی برای همه داوطلبان آزمون سراسری در دانشگاه قم فراهم است.

مدیر آموزش دانشگاه قم گفت: داوطلبانی که دارای رتبه تا ۱ هزار و بیش از ۱ هزار تا ۲ هزار را کسب کرده باشند و دانشگاه قم را جهت تحصیل انتخاب کنند، تسهیلات کمک آموزشی در دو نیم سال تحصیلی اول و دوم و با دو مبلغ متفاوت، متناسب با رتبه برتری جهت کمک هزینه تحصیلی از طرف دانشگاه قم به آن ها پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: به داوطلبان آزمون سراسری به ویژه داوطلبان ساکن استان قم که دارای رتبه برتر می‌باشند توصیه می‌شود با توجه به تسهیلاتی که دانشگاه قم برای آنان در نظر گرفته است، این دانشگاه را جهت تحصیل در مقطع کارشناسی انتخاب کنند.

وی در پایان یادآور شد: از لحاظ انجام امور تحقیقاتی نیز کتابخانه‌ی دانشگاه قم از نظر منابع علمی غنی بوده و کتابخانه دیجیتال آن نیز فعال می‌باشد و همچنین از شبکه اینترنت پرسرعتی جهت انجام امور تحقیقاتی برخوردار است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها