|
کدخبر: 302920

۱۰ نکته برای قبولی صد در صد در آزمون مدارس تیزهوشان سال ۱۴۰۳

قبولی در مدارس تیزهوشان آرزوی بسیاری از کودکان و نوجوانانی است که در حال تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه اول هستند. به همین دلیل است که اغلب دانش آموزان در مقاطع پایه ششم و یا پایه نهم، به دنبال پیدا کردن بهترین راهکارهای افزایش احتمال قبولی در آزمون تیزهوشان هستند.

دانش آموزان زیادی هر ساله برای پذیرفته شدن در مدارس استعدادهای درخشان به رقابت می‌پردازند و از این بین، درصد کمی از آن‌ها به مرحله قبولی و ثبت نام در مدرسه می‌رسند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با تکنیک‌هایی آشنا کنیم که می‌توانند احتمال قبولی شما را در آزمون تیزهوشان از پایه ششم به هفتم و یا از پایه نهم به دهم را بالا ببرند.

چطور در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان موفق شویم؟

اگر دانش آموز پایه ششم و یا نهم هستید و دائماً به دنبال پیدا کردن بهترین راهنما برای آماده شدن جهت شرکت در آزمون تیزهوشان می‌گردید، باید این 10 نکته را با دقت بسیار زیادی بخوانید و رعایت کنید:

۱. برنامه ریزی منظم داشته باشید:

داشتن برنامه منظم و مرتب برای مطالعه نه تنها در دوران آمادگی برای آزمون مدارس استعدادهای درخشان، بلکه برای تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی ضروری است. برای برنامه ریزی مطالعاتی جهت شرکت در آزمون تیزهوشان، بهتر است تا ابتدا سبک مطالعاتی خودتان را بشناسید و ببینید که چه میزان مطالعه برای شما مفید است. سپس از یک مشاور تحصیلی حرفه‌ای در مدرسه خودتان و یا موسسات مشاوره‌ای کمک بگیرید و یک برنامه درسی تاثیر گذار برای خودتان بچینید.

تیزهوشان

۲. مطالعه عمیق را یاد بگیرید:

به دنبال راهکارهایی باشید که به شما کمک می‌کنند تا عمیق‌تر بخوانید، مطالعه کنید و متمرکز باشید. درس خواندن در کمترین زمان ممکن و با بیشترین بازدهی، یکی از آرزوهای دیرینه بسیاری از دانش آموزان است. همچنین مطالعه عمیق، امری مهم و ضروری برای شرکت در آزمون تیزهوشان می‌باشد.

پس سعی کنید در دوران آمادگی آزمون مدارس تیزهوشان، مطالعه و درس خواندن عمیق را به خوبی یاد بگیرید.

۳. مسائل و تمرینات بیشتری حل کنید:

لازمه یادگیری و کسب موفقیت در امتحان مدارس استعدادهای درخشان، حل مسئله و تمرینات بیشتر است. شما می‎توانید علاوه بر تست زدن از روی کتاب‌های کمک آموزشی، نمونه سوالات تستی آزمون تیزهوشان سال‌های قبل را حل کنید.

۴. یادداشت بردارید و خلاصه نویسی کنید:

یکی از بهترین راهکارهایی که به شما کمک می‌کنند تا احتمال قبولی شما در این آزمون بالا برود، خلاصه نویسی کردن نکاتی است که در طول مطالعه یاد می‌گیرید. همچنین یادداشت‌هایی که از مطالعات خودتان بر می‌دارید به شما کمک می‌کند تا برای دوره و مطالعه مجدد، خلاصه‌ای کوتاه جهت یادآوری دروس داشته باشید.

تیزهوشان۱

۵. مطالعه گروهی داشته باشید:

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا یادگیری موثرتری داشته باشید، مطالعه گروهی همراه با دوستان و هم کلاسی‌هایتان است. شما می‌توانید به صورت هفتگی و یا ماهانه، یک جلسه مطالعه گروهی داشته باشید و در کنار یکدیگر درس بخوانید، رفع اشکال کنید و تست بزنید.

بسیاری از مدارس ابتدایی خوب برای آماده کردن دانش آموزان برای این آزمون، جلسات مطالعه گروهی را برگذار می‌کنند و نتایج بسیار رضایت بخشی از این جلسات را کسب می‌کنند.

  1. مرور منظمی بر روی دروس خود داشته باشید:

خلاصه نکاتی که نوشتید و هر آنچه را که در کلاس درس و یا در خانه یاد گرفتید را، به طور منظم مرور کنید. بسیاری از دبستان‌های پسرانه در شرق تهران از این تکنیک استفاده می‌کنند. اما چطور؟ معلمان قبل از شروع درس و در همان ابتدای کلاس، شروع به یادآوری نکات و شرکت دادن دانش آموزان در این یادآوری می‌کنند. این مرور به صورت روزانه و در ابتدای هر کلاس درس انجام شده و سبب یادگیری عمیق دروس خواهد شد.

  1. در آزمون‌های شبیه سازی شده تیزهوشان شرکت کنید:

اگر در موسسات آموزشی برای پذیرفته شدن در امتحان مدارس تیزهوشان شرکت کردید، باید به صورت ماهانه یا هفتگی در آزمون‌های مشابه با آزمون تیزهوشان باید شرکت کنید. اما اگر چنین شرایطی ندارید، می‌توانید نمونه سوالات سال‌های قبل آزمون تیزهوشان را تهیه کنید و در شرایطی مشابه با همان آزمون شروع به تست زنی کنید.

تیزهوشان۲

  1. به خودتان استراحت دهید:

موفقیت در امتحان مدارس استعدادهای درخشان به معنای مطالعه و درس خواندن دائم و بی وقفه نیست! کمی به خودتان استراحت دهید. ورزش کنید و با وقت گذراندن با دوستان و خانواده، سعی کنید انرژی خود را بالا نگه دارید.

مدرسه پیشرو یکی از بهترین دبستان پسرانه شرق تهران است که با فراهم کردن فعالیت‌هایی خارج از محیط درس و مطالعه، امکان استراحت و تفریح را برای فرزندان شما در داخل مدرسه فراهم می‌کند!

  1. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و از اشتباه کردن نترسید:

اگر قصد شرکت کردن در آزمون تیزهوشان را داشته باشید، حداقل از سال پنجم ابتدایی یا سال هشتم در راهنمایی وقت دارید تا آماده شوید. در طول این یک سال آزمون و خطا کنید و راه و روش‌‎هایی که به نظرتان برای موفقیت در امتحان به شما کمک می‌کنند را امتحان کنید. بر روی مهارت‌های خودتان کار کنید و با اعتماد به توانایی‌های فردی خودتان، در روز امتحان به محل برگزاری آزمون مراجعه کنید.

  1.  سلامت جسمی و روحی خودتان را فراموش نکنید:

برای بالا بردن درصد قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان شهر تهران، بهتر است تا در کنار مطالعه، ورزش کنید، خواب کافی و تغذیه‌ی سالمی داشته باشید. تنها با برقراری تعادل میان درس خواندن و زندگی شخصی و فردی، امکان موفقیت دو چندان را در آزمون تیزهوشان برای خود رقم می‌زنید.

برای آمادگی در آزمون تیزهوشان فرزندم را کجا ثبت نام کنم؟

آموزشگاه‌ها، موسسات و مدارس بسیار زیادی هستند که کلاس‌های آمادگی برای شرکت در آزمون تیزهوشان را برگذار می‌کنند. اما انتخاب یکی از این مدارس بدون تحقیق و بررسی کافی، کاری سخت و دشوار است. شما برای انتخاب بهترین موسسه یا مدرسه ابتدایی در شرق تهران برای آماده کردن او جهت شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس راهنمایی، باید به نکاتی از قبیل موارد زیر دقت داشته باشید:

  • کیفیت تدریس و اخلاق دبیران و معلمان بالا باشد.
  • از امکانات و تجهیزات پیشرفته و هوشمندی برخوردار باشند.
  • از آمار قبولی در آزمون‌های ورودی مقطع راهنمایی خوب و بالایی برخوردار باشند.
  • به صورت فردی و تخصصی و مطابق با متدهای روز دنیا، دانش آموزان را آماده شرکت در آزمون کنند.

مدرسه ابتدایی و پسرانه پیشرو در شرق تهران، یکی از بهترین و منحصر به فردترین مدارس مقطع ابتدایی می‌باشد. این مجموعه بیش از 20 سال است که مشغول به رشد و پرورش دانش آموزانی متفاوت هستند و برای اولین بار در کشور ایران، از متد آموزشی کیف در مدرسه استفاده کرده است.

همچنین معلمان و دبیرانی که در مدرسه پیشرو مشغول به فعالیت می‌باشند، سابقه درخشانی در آموزش و پرورش دارند و از به روزترین روش‌های تدریس در جهان استفاده می‌کنند تا سطح علمی و همچنین سطح سلامت روح و جسم فرزندان شما را تقویت کنند.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با دبستان پسرانه پیشرو در شرق تهران، به آدرس وبسایت pishroschool.ir مراجعه کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها