|
کدخبر: 299466

وضعیت بحرانی در بدنه آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲۲ مترمربع و میانگین فضای آموزشی استان ۴.۲۲مترمربع است که یک مترمربع از میانگین کشوری عقب هستیم.

آموزشی وضعیت بحرانی در بدنه آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سرانه فضای آموزشی استان ۴.۲۲مترمربع است.

علی مطهری افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲۲ مترمربع و میانگین فضای آموزشی استان ۴.۲۲مترمربع است که یک مترمربع از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۲سانتی متر به فضای آموزشی استان در دولت سیزدهم اضافه شده است، تصریح کرد: ۱۵سانتی متر نیز سرانه فضای ورزشی در استان است که میانگین کشوری ۲ونیم برابر استان است و در این حوزه نیاز به یک همت عمومی داریم.

مطهری خاطر نشان کرد: در سال جاری برای اتمام پروژه های ناتمام آموزشی استان ۷هزار و ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است اما برای رسیدن به میانگین فضای آموزشی کشور و اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی استان به ۱۳هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید به اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی در ارومیه نیز ۲.۰۷متر مربع است، یاد آور شد: اگر آموزش و پرورش  مردمی سازی نشود به جایی نخواهیم رسید. بنابراین برای رسیدن به میانگین کشوری در فضای آموزشی و ورزشی نیازمند مردمی سازی و کار جهادی هستیم.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰هزار فرهنگی در استان ادامه داد: در استان  ۶۵۰هزار و ۵۰ نفر دانش آموز در بیش از ۵ هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها