|
کدخبر: 293286

انتقاد نماینده مجلس به نحوه گزینش وزیر آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر ضرورت معرفی وزیری توانمند برای مدیریت وزارت پهناور آموزش و پرورش، گفت: رئیس‌جمهور به جای مشورت با نزدیکان خود، برای معرفی وزیر جدید با بدنه آموزش و پرورش مشورت کند.

آموزشی انتقاد نماینده مجلس به نحوه گزینش وزیر آموزش و پرورش

علیرضا پاک‌فطرت ضمن گرامیداشت هفته معلم و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان مبنی بر عدم ثبات در وزارت آموزش و پروش، اظهار داشت: دلیل عدم ثبات در وزارت آموزش و پرورش این است که دولت‌ها وزارت آموزش و پرورش را همواره وزارتخانه درجه دو برشمردند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه این نگاه در بحث تخصیص بودجه و انتخاب وزیر وجود دارد، افزود: از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش به وزارتخانه‌ای سیاسی تبدیل شده و نباید این نگاه در این وزارتخانه تخصصی و مهم وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: در صورتی که سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش افزایش داشته باشد، هزینه‌های زندان‌ها و آسیب‌های اجتماعی طی ۵ سال کاهش می‌‎یابد، لذا دولت‌ها باید نسبت به بودجه آموزش و پرورش توجه لازم را داشته باشند.

پاک فطرت با بیان اینکه شرایط جذب نیرو در آموزش و پرورش باید به نحوی باشد که بهترین‌‎ها جذب آموزش و پرورش شوند، اضافه کرد: معلمی شغل انبیا بوده و همراه با عشق است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: بر همین مبنا انتظار داریم وزیری به مجلس معرفی شود که خود از بدنه آموزش و پرورش باشد و این انتخاب با مشورت با بدنه آموزش و پرورش انجام شود نه اینکه این مشورت با نزدیکان خود رئیس جمهور باشد.

وی یادآور شد: در زمان رأی اعتماد به کابینه، آقای رئیس جمهور دو گزینه پیشنهادی به مجلس معرفی کرد که سنخیتی با آموزش و پرورش نداشتند و مجلس بر همین مبنا به این گزینه‌ها رأی مثبت نداد لذا انتظار داریم با مشورت از بدنه وزارت آموزش و پرورش گزینه جدید معرفی شود.

منبع: شهرآرا نیوز

ارسال نظر