|
کدخبر: 289852

آخرین جزییات از واریز حقوق معلمان

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: حقوق معلمان عزیز امروز ۲۹ اسفند از طریق خزانه‌داری کل در حال پرداخت است.

آموزشی آخرین جزییات از واریز حقوق معلمان

با نهایی شدن احکام رتبه‌بندی فرهنگیان، قرار بود معوقات مربوط به رتبه‌بندی برای فرهنگیان مشمول، واریز شود.

واریز مابقی حقوق فرهنگیان

سرپرست بانک‌ملی گفت: باقیمانده حقوق اسفند ماه فرهنگیان محترم، به دستور رئیس جمهور محترم و با همکاری بانک مرکزی پرداخت شد.

جلسه مشترک تلفنی قالیباف با نوری

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جلسه مشترک تلفنی رئیس مجلس و وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق معلمان خبر داد.

واریز مابه التفاوت حقوق تا ساعاتی دیگر

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از معلمان، اعلام کرد: با توجه به خطای نرم‌افزاری، متأسفانه پرداخت حقوق اسفند با کسوراتی همراه بوده که با همکاری و همگرایی خوب ارکان دولت، به دنبال جبران آن و پرداخت مابه التفاوت، در ساعات آینده هستیم.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در پی اعمال کسورات بیش از حد مقرری ماه‌های گذشته در فیش حقوقی اسفند ماه، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور، به دنبال جبران آن و پرداخت حقوق کسر شده در ساعات آینده هستند.

در پایان ضمن پوزش مجدد از همکاران عزیز مطمئنیم با صبر معلمانه خود، ما را همراهی خواهند کرد.

شایان ذکر است، جلسه ای در خصوص اعمال رتبه های استحقاقی در اولین روزهای کاری سال جدید به ریاست معاون اول رئیس جمهور و همکاران سازمان برنامه و بودجه برای رفع اختلاف محاسباتی برگزار و نتیجه اعلام خواهد شد.

علت تعویق در پرداخت حقوق فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش در پیامی با اشاره به اختلاف مبانی محاسبه فوق العاده رتبه بندی با سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان به صورت علی الحساب خبر داد.

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان تصریح کرد؛ با توصیه‌های رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه بندی معلمان طی روزهای آینده تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

ضمن تبریک ایام و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای همه همکاران فرهنگی گرامی، از تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق اسفند ماه، صمیمانه از همکاران دلسوز و خانواده محترمشان پوزش می‌طلبیم. خدمتگزاران شما در وزارت آموزش و پرورش در طول یک سال گذشته برای دفاع از حقوق همکاران و اجرای کامل قانون رتبه بندی به عنوان یکی از ارکان مقرر در سند تحول بنیادین از هیچ تلاشی فرو گذاری نکرده‌اند.

توقع و انتظار این بود که سازمان‌های پشتیبان و تأمین کننده منابع در اجرای این قانون همراهی به مراتب بهتری با نظام تعلیم و تربیت می‌داشتند لیکن باتوجه به اختلاف مبانی محاسبه فوق العاده رتبه بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور، حقوق اسفند بصورت علی الحساب پرداخت می‌شود.

آغاز واریز علی الحساب حقوق اسفند فرهنگیان از نیم ساعت قبل

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از فرهنگیان بابت تاخیر در واریز حقوق اسفندماه گفت: قرار شد حقوق اسفندماه به صورت علی الحساب واریز شود و واریز حقوق در حال انجام است و از نیم ساعت قبل آغاز شده است.

صادق ستاری‌فرد از تاخیر به وجود امده در پرداخت حقوق اسفندماه فرهنگیان عذر خواهی کرد و گفت: ما بسیار شرمنده معلمان عزیز و خانواده‌هایشان شدیم.

وی افزود: در اسناد تحولی آموزش و پرورش معلم به عنوان محور تحول و رکن اصلی کیفیت بخشی همواره مطرح بوده و نظام رتبه‌بندی معلمان در سیاست های کلی رهبری، سندتحول بنیادین و همینطور شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طی ۱۱ ماه گذشته کار سخت و طاقت فرسایی برای اجرای رتبه بندی انجام شد گفت: خوشبختانه طی ۱۱ ماه گذشته ۷۳ درصد رتبه بندی انجام شد، اما برای پرداخت حقوق اسفندماه با توجه به اینکه رتبه های واقعی و قطعی را صادر کردیم اختلاف مبنایی محاسباتی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و لذا قرار شد حقوق اسفندماه به صورت علی الحساب واریز شود.

ستاری‌فرد که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، درباره زمان واریز حقوق فرهنگیان نیز گفت: واریز حقوق در حال انجام است و از نیم ساعت قبل آغاز شده است.

وعده واریز حقوق اسفندماه معلمان تا ساعت ۱۴ هم عملی نشد

ساعت ۱۴ گذشت و حقوق فرهنگیان پرداخت نشد.وعده واریز حقوق اسفندماه معلمان تا ساعت ۱۴ هم عملی نشد.علیرغم وعده واریز حقوق اسفندماه معلمان تا راس ساعت ۱۴ امروز، پیگیری های خبرنگار جماران نشان می‌دهد تا لحظه نگارش این خبر (ساعت ۱۴:۰۵ دقیقه) حقوق معلمان واریز نشده است.

واریز حقوق آخر سال فرهنگیان در پی اختلافات داخلی بین ارکان دولت، واریز نشده است. این اتفاق عجیب درحالی رخ داده است که تا ساعتاتی دیگر رسما وارد سال ۱۴۰۲ می شویم.

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان، گفت: با توصیه های رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیات دولت، در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه بندی معلمان طی روزهای آینده، تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «ضمن تبریک ایام و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای همه همکاران فرهنگی گرامی، از تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق اسفند ماه، صمیمانه از همکاران دلسوز و خانواده محترمشان پوزش می طلبیم. خدمتگزاران شما در وزارت آموزش و پرورش در طول یک سال گذشته برای دفاع از حقوق همکاران و اجرای کامل قانون رتبه بندی به عنوان یکی از ارکان مقرر در سند تحول بنیادین از هیچ تلاشی فرو گذاری نکرده‌اند.

توقع و انتظار این بود که سازمان های پشتیبان و تأمین کننده منابع در اجرای این قانون همراهی به مراتب بهتری با نظام تعلیم و تربیت می داشتند؛ لیکن باتوجه به اختلاف مبانی محاسبه فوق العاده رتبه بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور ، حقوق اسفند به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می شود.

بدیهی است، نظر به هماهنگی به عمل آمده و حمایت های رئیس جمهور محترم در فرمایشات روز گذشته هیئت محترم وزیران، در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه بندی همکاران عزیز طی روزهای آتی تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.»

از روز گذشته تعداد زیادی از فرهنگیان در تماس با تسنیم اعلام کردند که در آخرین لحظات سال ۱۴۰۱ هنوز حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی برای آنها واریز نشده است!

بنابر اعلام این دسته از فرهنگیان کشورمان، امروز آخرین روز اسفند است اما هنوز حقوق فرهنگیان واریز نشده این در حالی است که آنها در آستانه شب عید مخارج مختلف و سنگینی دارند.

مسئولان معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تا این لحظه درباره دلایل این موضوع و مشکلات احتمالی پاسخگو نبوده‌اند.

با این حال، علی احمدی؛ معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه درباره علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش هنوز لیست حقوق را بارگذاری نکرده است البته پول در خزانه وجود دارد اما برای مبالغ بالاتر طبق قانون نمی‌توان کاری کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز حقوق اسفند ماه پرداخت می‌شود، گفت: مشکل قانونی این است که آموزش و پرورش بالاتر از سقف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ درخواست دارد که خزانه نمی‌تواند اقدام کند!

احمدی درباره پرداخت معوقات رتبه بندی بیان کرد: اگر مشکل قانونی حل شود می‌توانند معوقات رتبه‌بندی را پرداخت کنند.

وی متذکر شد: حقوق معلمان عزیز امروز ۲۹ اسفند از طریق خزانه‌داری کل در حال پرداخت است.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    ازریس جمهورووزیرومیرکاظمی گرفته تاساده ت رین کارمندان وزارت همه مغرض وبی شرفند

  • ناشناس ارسالی در

    فقط دارند دروغ میگن طی سه پیامک که از۱ ف روردین بانک اعلام کرده هنوز نصف حقوق ها پرداخت نشده حقوق مت ۹۷۰۰بوده و تا حالا ۵ ۷۰۰ پرداخت کردند ‌بازهم کسورات از حقوقی که هیچ چیزی از آن اضافه نشده ویک وار غیر ه قانونی برای کسری بودجه دولت

  • ناشناس ارسالی در

    ای کاش این میزان حقوق را حداقل جناب اقای ریس جمهور و وزیر اموزش و پرورش و یا یکی از مدعیان وضع موجود در اخرین ساعات سال دریافت میکردند و خرید پایان سال را برای اعضای خانواده خود انجام می دادند، تا عمق شرمندگی را با تمام وجود حس میکردند، با این همه سر وصدا رتبه بندی ناقص و معیوب را جزو دستاورد خود به شمار می اورند و این هم نتیجه اش.

  • ابراهیم ارسالی در

    می بایست بالا دستی ها حقوق نمی گرفتند تا به فرهنگیان برسد.

  • محمد ارسالی در

    متاسفم ازوزیر آموزش وپرورش ورییس بی لیاق ت برنامه وبودجه کشور .وقتی کسی ک چیزی از بودجه وبرنامه ریزی نمیداند میاید رئیس بر نامه وبودجه میشود فکر می‌کنید بهتر ازین میشد بهترین راه برای این مشکل عزل وزیر ا پ و رئیس برنامه وبودجه هست اگه قرار بود تا ۲۹ اسفند حقوق بهمن اونم ناقص واریزمی شد چرا زودتر واریز نکردن پس معلومه ک یه شیطنتی ازجانب برنامه وبودجه انجام گرفته آقای رئیس جمهور به وعده خود عمل کن و افر اد بی لیاقت و ازدولتت جداکن

ارسال نظر