|
کدخبر: 289049

چند راهکار ساده برای از بین بردن جای جوش در خانه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید می‌توان در منزل هم جای جوش و آکنه را برطرف کرد.

آموزشی چند راهکار ساده برای از بین بردن جای جوش در خانه

 در واقع از بین بردن جوش و رفع جای جوش غیر ممکن نیست. اگر آلودگی شدید باشد ممکن است برای از بین بردن آن تلاش زیادی صورت گیرد، اما با تلاش مداوم می‌توانید از شر جای جوش‌ها خلاص شوید. برای این کار باید به سراغ مواد طبیعی بروید چون این مواد اثرات جانبی بر جای نمی‌گذارند. مواد طبیعی در ابتدا شروع به روشن کردن محل جوش می‌کنند و به تدریج جای جوش را به‌صورت دائمی از بین می‌برند.

آبلیمو

خواص روشن‌کننده‌ی آب‌لیمو برای پوست شناخته شده است. آب‌لیمو حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که یکی از رایج‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ کرم‌های برطرف‌کننده‌ جای جوش به‌حساب می‌آید. این ماده همچنین پوست را ترمیم و جوان‌سازی می‌کند. آب‌لیموی تازه را با کمی آب رقیق کنید. با یک تکه پنبه، آبلیمو را روی جای جوش‌ها بمالید. کمی فرصت بدهید تا خشک شود. با آب خنک پوست صورت‌تان را بشویید. هر دو روز یک‌بار این کار را تکرار کنید تا در مدتی کوتاه از تیرگی‌های جای جوش خلاص شوید.

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین خاصیت لایه‌برداری دارد. بنابراین می‌تواند به عنوان یک درمان خانگی برای از بین بردن جای جوش به‌کار رود. جوش‌ شیرین را در ظرفی بریزید، کمی آب اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری یک‌دست آماده شود. خمیر را روی جای جوش قرار بدهید. بگذارید خمیر در طول شب روی جوش بماند و صبح آن را بشویید.

عسل

عسل طبیعی درمان خوبی برای آکنه و جوش‌های قرمز و ملتهب است. کمی عسل خام را مستقیما روی نقطه‌ی جوش قرار بدهید. بگذارید شب تا صبح روی صورت‌تان بماند و صبح آن را با آب تمیز بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به‌سرعت و به‌طور دائمی از شر جای جوش‌ها خلاص شوید.

از-بین-بردن-جای-جوش2

آب خیار

آب خیار یکی از موارد پُرطرفدار برای ترمیم و التیام پوست است. چون خیار غنی از پتاسیم و ویتامین آ است. آب خیار را با رنده کردن یا لِه کردن آن بگیرید. آب آن را به صورت‌تان بزنید و بگذارید شب تا صبح بماند و صبح صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا دارای آنزیم‌ها، مواد مغذی و پلی‌ساکاریدهاست و خاصیت ضدقارچی و ضدباکتری دارد. بلافاصله بعد از به‌وجود آمدن جوش می‌توانید با درمان به‌موقع آن از به‌وجود آمدن جای جوش جلوگیری کنید. یک برگ تازه و باطراوت آلوئه‌ورا را انتخاب کنید. آن را بفشارید تا ژل آلوئه‌ورا به‌دست آید. به‌آرامی با انگشتان‌تان این ژل را روی نقاط جوش‌دار یا تیره ماساژ بدهید. این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید تا جای جوش‌های شما به روشی طبیعی از بین بروند.

زردچوبه

زردچوبه برای از بین بردن جای جوش و لکه‌های پوستی بسیار مؤثر است. پودر زردچوبه، شیر و آب‌لیمو را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به‌دست آید. آن را بر روی قسمت‌هایی از پوست که دارای جای جوش یا لکه هستند بمالید. اجازه بدهید کاملا خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

گلاب و گلیسیرین

گلیسیرین خاصیت ترمیم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند اثر به‌جا مانده از هر زخم یا جوشی را از بین ببرد. کافی است حداقل دو بار در روز از ماسک گلیسیرین استفاده کنید تا تمام جای جوش‌ها از بین بروند. گلاب هم که دارای خواص شاداب‌کنندگی است. دو قاشق چای‌خوری گلاب را با یک قاشق چای‌خوری گلیسیرین مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی ناحیه‌ جای جوش به‌صورت دایره‌وار ماساژ بدهید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند و بعد آن را بشویید.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر