|
کدخبر: 281070

احکام ترمیم حقوق معلمان به زودی تعیین می‌شود+ جزئیات

 سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که امروز (۱۶ آذرماه) آخرین مهلت صدور احکام ترمیم حقوق و مزایای رتبه «آموزشیار معلم» است.

 صادق ستاری‌فرد ضمن اعلام این خبر که آخرین مهلت صدور احکام ترمیم حقوق و مزایای رتبه «آموزشیار معلم»، امروز (۱۶ آذرماه) است، خطاب به مدیران آموزش و پرورش در استان‌ها، تاکید کرد: مسئولیت عدم صدور احکام همکاران فرهنگی، برعهده مدیران آموزش و پرورش مناطق و استان‌ها خواهد بود.

وزارت آموزش و پرورش ماه گذشته و همزمان با اقدام دولت برای ترمیم حقوق کارکنانش، دست به صدور احکام موقت و پایه رتبه‌بندی معلمان در رتبه «آموزشیار معلم» زد و معوقات هشت ماهه رتبه‌بندی را برای فرهنگیان واریز کرد.

در همان زمان معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگویی وعده داده بود که احکام صادره برای پراخت حقوق‌ها در آذرماه ترمیم می‌شود. ضمن آنکه جاماندگانی، چون معلمان نقل و انتقالی و بازنشستگان نیز احکام جدیدشان را در آذر دریافت می‌کنند.

بنابراظهارات سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش علاوه بر ترمیم احکام، فرایند تعیین رتبه نهایی و قطعی معلمان نیز همزمان دنبال خواهد شد تا معلمان بتوانند متناسب با رتبه‌های نهایی خود دریافتی داشته باشند.

صادق ستاری‌فرد آمار‌هایی از وضعیت صدور احکام نیز اعلام کرد و گفت: قریب به ۸۰ درصد از مشمولان، مزایای رتبه آموزشیار معلم و حدود ۹۰ درصد از همکاران فرهنگی، مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده‌اند. ترمیم حقوق از اول مهرماه اعمال شد که در ماه‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت و شامل ضریب ریالی ۳۰۰۰ امتیاز و افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی عائله مندی است.

وی ادامه داد: در خصوص رتبه‌بندی نیز صدور احکام آموزشیار معلم (۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شد. وجوه و معوقات از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت هشت ماه پرداخت شده است. با این حال طبق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده است و طبیعتا مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد.

ستاری‌فرد به موضوع جاماندگان نیز اشاره و عنوان کرد که برای ۲۰ درصد باقی مانده مشمولان رتبه‌بندی ازجمله منتقل‌شدگان درون دستگاهی و بازنشستگان و ۱۰ درصد باقی مانده ترمیم حقوق، احکام صادر و همزمان با حقوق آذرماه به همراه معوقات پرداختی انجام می‌شود. به علاوه درصدد هستیم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه معوقات ۱۴۰۰ نیز پرداخت شود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر