|
کدخبر: 274085

آمار عجیب وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس کم جمعیت

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون حدود ۲۰۰ مدرسه یک نفره و پنج هزار مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز وجود دارد و این موضوع نشان می‌دهد دولت جمهوری اسلامی ایران برای پوشش تحصیلی در مناطق دوردست عزم جدی دارد.

آموزشی آمار عجیب وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس کم جمعیت

یوسف نوری روز سه شنبه در نشست مشترک با وزیر فرهنگ جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه پوشش تحصیلی واقعی ایران در همه پایه‌ها ۹۴.۳ درصد است افزود: حدود ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز داریم که ۴۹ درصد آنها دختر هستند.

وی اظهارداشت: همچنین یک میلیون معلم مشغول فعالیت هستند که حدود ۵۳ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

پوشش تحصیلی ۹۸ درصدی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است، ادامه داد:  برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داریم.

نوری اضافه کرد: دانش‌آموزان ایرانی امسال در المپیادهای جهانی ۲۰ مدال طلا کسب کردند همچنین در حوزه فرهنگی نیز ظرفیت‌های مناسبی برای فعالیت داریم.

وی با تاکید بر اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی تربیتی داریم، خاطرنشان کرد:  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز تربیت هنرمندان در حوزه‌های سینما و ادبیات است و هر سال با در اختیار داشتن ۳۵۱ اردوگاه تربیتی برای برگزاری اردوها برنامه‌ریزی می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امسال در تابستان برای معلمان، جشنواره‌های فرهنگی ورزشی برگزار شده که‌ ۱۴۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند.

نوری افزود: همچنین ایران جزو معدود کشورهایی است که کتاب‌های چاپ شده برای کودکان، رده بندی سنی دارد و این اقدام بر اساس استانداردها انجام شده است. 

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امسال در تابستان برای معلمان، جشنواره‌های فرهنگی ورزشی برگزار شده که‌ ۱۴۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند.

نوری افزود: همچنین ایران جزو معدود کشورهایی است که کتاب‌های چاپ شده برای کودکان، رده بندی سنی دارد و این اقدام بر اساس استانداردها انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) اظهار کرد: این شبکه در ابتدای شروع کرونا از فروردین ۹۹ آغاز به کار کرد.

 نوری ادامه داد:  یکی از امکانات این شبکه موتور جستجوی دانش آموزان در یک فضای بسیار ایمن و سالم است، این شبکه در دوران تعطیلی حضوری مدارس بیش از ۱۱ میلیون مخاطب دانش آموز داشت.

وی خاطر نشان کرد: در این قابلیت بخش های فرهنگی و هنری برجسته شده و دانش آموزان به خوبی در آن ورود می کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت شبکه شاد اقدامی بی نظیر است که مانند این شبکه در دنیا کمتر دیده شده است‌.

نوری همچنین درباره سند تحول بنیادین توضیح داد: این یک سند بی نظیر است که خط مشی را مشخص می کند و  کشورهای اسلامی می‌توانند آن را الگو قرار دهند و امیدوارم بتوانیم با کشورهای عضو آیسسکو یک سند واحد برای کشورهای اسلامی بنویسیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران ارتباط وسیع با کشور دوست و همسایه سوریه است، خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات دولت این است برای هر برنامه در کشور یک پیوست فرهنگی هم وجود داشته باشد.

نوری افزود: امیدوارم زمینه‌ای برای تعامل موثر هرچه بیشتر فراهم باشد و بتوانیم با توجه به ظرفیت‌های موجود در ۲ کشور اقدامات اجرایی و راهبردی مناسبی را جهت ارتقای سطح فرهنگ و روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه رقم خورد.

وی گفت: همواره در تاریخ ۲ کشور د ارتباط وسیعی دیده شده که خودش را در برهه‌هایی از زمان به خوبی نشان داده است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:  یکی از مهمترین نقاط اوج این ارتباط زمان جنگ تحمیلی بود که همه کشورها علیه ایران بسیج شدند، اما سوریه نه تنها با آنها همراه نشد بلکه حامی و کمک بود.

نوری ادامه داد:  سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران که توسط مقام معظم رهبری ترسیم می‌شود براین قرار است که در توطئه‌ای که برای سقوط سوریه توسط افراطی‌ها و دواعش صورت گرفته بود، ما با تمام قوا حامی کشور برادر سوریه باشیم.

وی یادآور شد:  ما شهدای بسیاری در این جنگ تقدیم کردیم و تعدادی از معلمان هم در جریان مقاومت حضور داشتند و در این راه به شهادت رسیدند.

آموزش و پرورش برای انسانیت تلاش می کند

وزیر فرهنگ جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه تلاش آموزش و پرورش برای تربیت نسل آینده و انسانیت است، گفت: اگر فرهنگ از آموزش حذف شود، دانش آموختگان فقط علم آموخته اند.

لبنانه مشوح امروز در نشست مشترک با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش خطاب به وی گفت: شما درباره  حمایت ایران از سوریه در روزهای سخت سخن گفتید و ماهم این حمایت در روزهای سخت را فراموش نمی کنیم.شما در  جنگ با داعش ما را یاری کردید که این جنگی علیه جهان بود و از حمایت ایران تشکر می کنیم و به این حمایت تکیه می‌کنیم.

وزیر فرهنگ سوریه خاطر نشان کرد: تلاش های مستحکم آموزش و پرورش برای خدمت به نسل آتی و انسانیت را ستایش می کنم، چراکه نسل آینده برای انسانیت تربیت می‌شود.

مشوح ادامه داد: در رابطه با وزارت آموزش سوریه باید بگویم که  حمایت‌های مهمی از دانش آموزان  انجام می شود و بیشترین بودجه را بعد از وزارت دفاع دارد.

وی با بیان اینکه آموزش در سوریه کاملا مجانی است، یادآور شد:  آموزش خصوصی هم در کشور ما وجود دارد اما از مهم ترین چالش‌ها خارج شدن بخش‌های وسیع از وزارتخانه از سیطره دولت است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها