|
کدخبر: 273768

تسهیلات ویژه وزیر آموزش و پرورش برای دانش بنیان ها

یوسف نوری خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ آیین‌نامه برای حمایت از دانش‌آموزان و حوزه دانش‌بنیان تدوین شده که پیگیر آن‌ها هستیم تا کمک و تسهیلاتی برای آن‌ها داشته باشد.

آموزشی تسهیلات ویژه وزیر آموزش و پرورش برای دانش بنیان ها

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: این جشنواره به نام فردی است که ریاضیدان، فیلسوف، جغرافیدان، مورخ و اصطلاحا حکیم بوده است، اما بیشتر در ریاضی با گرایش جبر معروف است.

وی هم‌چنین با اشاره به نام‌گذاری این جشنواره به نام مرحوم کاظمی آشتیانی، افزود: مرحوم کاظمی آشتیانی یک معلم بود که می‌گفت من هرچه دارم از دوران معلمی است؛ زمانی که مقام معظم رهبری رییس‌جمهور بوده مرحوم آشتیانی سراغ ایشان می‌رود و همزمان با جنگ تحمیلی می‌گوید که باید روی سلول‌های بنیادی تحقیق کنیم، ایشان برخلاف سایرین که توجهی به این کار نداشتند دو دفتر به او می‌دهند شهید کاظمی آشتیانی کار تحقیقاتی را آغاز می‌کند.

نوری ادامه داد: به این ترتیب با همان امکانات کم، اما تعهد بالا به جایی رسید که ما سال‌ها است در ردیف ۳ کشور اول دنیا در این حوزه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: این‌ها را گفتم تا بدانید که موانع زیادی جلوی شما وجود دارد، اما نباید مأیوس شوید؛ اگر کسانی مثل دکتر حسابی و دکتر آشتیانی به خارج کشور می‌رفتند، کسی آن‌ها را نمی‌شناخت؛ در صورتی که امثال دکتر حسابی را جامعه ما به دنیا شناساند.

وی با بیان اینکه زایش و رویش ایده‌ها در دوره آموزش عمومی است نه دانشگاه، افزود: ما وظیفه داریم از نظر فضا بستر را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم تا در این راه کمک شوند و از اردوگاه و آزمایشگاه گرفته تا معلم و امکانات دیگر را فراهم می‌کنیم.

نوری تصریح کرد: اگر این بستر برای شما فراهم شود و پس از آن ایده‌ها به سمت تجاری‌سازی و برای حل نیاز مملکت هدایت شوند، آن زمان است که به نتیجه می‌رسیم تنها کافی است ما مسائل را به این دانش‌آموزان منتقل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم اعتماد به جوانان و نوجوانان، گفت: در این صورت نقش آموزش و پرورش در شاخص‌ها و سرانه‌های ملی تأثیرگذار خواهد بود و در نتیجه باعث کاهش ضریب جینی به سمت صفر و کاهش نابرابری‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ آیین‌نامه برای حمایت از دانش‌آموزان و حوزه دانش‌بنیان تدوین شده که پیگیر آن‌ها هستیم تا کمک و تسهیلاتی برای آن‌ها داشته باشد.

 

 

منبع: ایرنا
  • استاد دلسوز ارسالی در

    دانشگاه فرهنگیان باید بار علمی دانشجویا ن را بیشتر از گذشته بالا ببردودانشجویان را به تحقیق و پژوهش تشویق کند و روشهای نوین و فعال تدریس را به انان اموزش دهد تا در اینده از روشهای نوین و جدید در مد ارس استفاده کنند .نباید وقت دانشجویان در دانشگاه تلف شود و دانشجویان باید استفاد ه ی کافی را از اساتید محترم ببرند .اساتی د محترم باید روشهای گوناگون تدریس را به دانشجویان فرهنگی آموزش دهند تا در اینده بتوانند از آن روشها در مدارس استفاده کنن د. با تشکر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها