|
کدخبر: 241239

وزیر آموزش و پرورش خیال معلمان را راحت کرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت قبل در سه سال برای طرح رتبه بندی معلمان ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده بود اما دولت سیزدهم در یکسال ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته است.

آموزشی وزیر آموزش و پرورش خیال معلمان را راحت کرد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: همه ما برای دانش آموزان کار می‌کنیم، سرمایه ای در اختیار ما قرار گرفته که باید ارزش افزوده به دست آید.

وی گفت: حضرت علی(ع) فرموده هر کس که به من علمی یاد دهد من بنده او هستم و این جایگاه معلم است، معلم ذخیره ای دارد که هیچ کس ندارد، اگر از ابتدای این که وارد شویم و از کمبودها حرف بزنیم نمی توانیم توفیقی به دست آوریم. معلمان دغدغه های زیادی دارند ولی باید به عنوان وظیفه این را مشکلات را برطرف کنیم. به عنوان مثال دانشجوی فرهنگی در ۴ سال که درس می‌خواند، کار نمی‌کند، حقوق نمی‌گیرد ولی این مدت جزو سنواتش حساب می‌شود.

نوری بیان کرد: مردم ورامینی که در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ حرکت کردند، کسانی بودند که از مال و جان خود در راه خدا گذشتند و حرکت کردند و امروز نیز باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات و نیازها و کمبودهای نیروی آموزشی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی خیرین برای ساخت مدرسه کمک می‌کنند، از آموزش و پرورش انتظار دارند تا مشکلات را در حوزه کمبود نیرو رفع کند، این کار اگر انجام شد ما هم اردوگاه برای شما می‌سازیم.

این مقام مسؤول بیان کرد: تدریس مدیر و معاون الزامی است که در حال حاضر همه مدیران و معاونین سه ساعت تدریس را می‌کنند و اگر تدریس نکنیم قطعا خیلی باعث فراموش شدن خودمان می شود.نوری گفت: سود واقعی صندوق ذخیره فرهنگیان ۸ درصد است که عدد خوبی نیست و سود گزارش شده یعنی حسابداری، آن را ۱۵ درصد اعلام می‌کند که باید این را به سود واقعی برسانیم و با این ساختاری داریم نمی تواند بیشتر از این سود داشته باشد، یعنی برخی از شرکت های ورشکسته منحل شود و شرکت‌های که در صف، وارد بورس شوند و طرح‌هایی بر اساس توجیه اقتصادی اجرایی شوند تا سود صاحبان سهام بیشتر از حداقل ۲۵ درصد باشد و فعالیت را از بخش‌های کسب و کارهای قدیمی به سمت کسب و کار جدید ببرد.

وی افزود: همسان سازی رتبه بندی معلمان تا پایان برنامه ششم ادامه دارد و برنامه هفتم در مجلس پیگیری خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: باتوجه به گفته مسؤولان سابق که مستندات آن موجود است، دولت قبل در سه سال برای طرح رتبه بندی معلمان ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده بود اما دولت سیزدهم و مردمی در یکسال ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته است.

 

منبع: اندیشه معاصر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها