|
کدخبر: 273287

راهکار های شناسایی موقعیت مهاجرت تحصیلی

مهاجرت به کشور های مطرح جهان، امروزه مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. کانادا و انگلیس در زمره بهترین کشورها برای مهاجرت قرار می گیرند. اما با چه روش هایی می توان به کشورهای کانادا و انگلستان مهاجرت کرد؟ با اینکه روش های مختلفی برای مهاجرت به این کشور ها وجود دارد اما نمی توان تمامی آنها را برای مهاجرت شما مناسب دانست. توجه داشته باشید در صورت انتخاب هریک از روش های مهاجرتی، باید شرایط مهاجرت را داشته و مدارک کامل آن را نیز ارائه نمایید. جهت مهاجرت به کشورهای مختلف می توانید خودتان به تنهایی نیز اقدام کنید اما در این صورت ممکن است با مشکلاتی نیز مواجه شوید. اما نباید نگران باشید. چرا که با کمک مراکز مهاجرتی که در این زمینه فعالیت می کنند، می توانید اقدامات اولیه مهاجرت را به انجام برسانید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

انگلستان

 

مهاجرت به انگلستان

انگلستان از جمله کشورهای پیشرفته و کهنسال جهان است که از جنبه های مختلفی برای مهاجران چراغ سبز نشان می دهد. لندن به عنوان پایتخت این کشور، بیشترین درخواست را برای مهاجرت دارد. این شهر بهترین انتخاب برای مهاجرت به انگلستان است و به دلیل وجود شرایط کاری و دانشگاه های مطرح در این شهر، می توانید از روش های مختلف مهاجرتی به انگلستان سفر کنید. توجه داشته باشید که برای مهاجرت به کشور انگلستان خواهید توانست از روش های مختلفی اقدام کنید. اما هر فردی با توجه به توانایی های کاری، تحصیلی، مالی و... خود، درخواست مهاجرت را به ثبت خواهد رساند. لازم به ذکر است که جهت مهاجرت از طریق هریک از راه های اقامتی، باید شرایط منحصر به فرد آن را داشته باشید. پس اولین قدم برای مهاجرت، شناسایی کردن بهترین روش مهاجرتی و شناخت شرایط درخواست برای آن است.

روش های مهاجرت

به نظر شما از چه راه هایی می توان به کشورهای خارجی مهاجرت کرد؟ شناخت روش ها مهاجرتی به شما کمک می کند که بهترین روش را با توجه به خواسته و همچنین توانایی های خود برای مهاجرت انتخاب کنید. هریک از روش ها را که برای مهاجرت انتخاب کرده باشید باید مراحل منحصر به فرد همان روش را پشت سر گذاشته و مدارک درخواستی را ارائه کنید. لازم به ذکر است که کلیه مدارک ارائه شده باید به زبان انگلیسی بوده و هزینه های مهاجرتی به صورت تمام و کمال پرداخت شوند. معروف ترین روش های مهاجرت از قبیل زیر خواهند بود:

-         تحصیل: متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه ها یا مدارس کشور هدف را داشته باشد.

-         کار: متقاضی در یکی از شرکت ها یا کارخانجات کشور هدف مشغول به کار شود.

-         سرمایه گذاری: فرد متقاضی مبلغ تعیین شده ای را در یکی از بخش های کشور هدف سرمایه گذاری کند.

-         ازدواج: فرد متقاضی با یکی از شهروندان کشور هدف ازدواج کند.

کانادا

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی به عنوان اصلی ترین مدرک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق تحصیل شناخته می شود. ویزای تحصیلی انگلستان خود به انواع مختلفی دسته بندی شده و باید متناسب با خواسته و شرایط خود نسبت به دریافت آن اقدام کنید. اولین قدم برای تحصیل در انگلستان اخذ پذیرش یکی از دانشگاه ها، کالج ها، مدارس یا موسسات آموزش عالی این کشور است. بدون داشتن نامه پذیرش، امکان مهاجرت تحصیلی برایتان میسر نخواهد بود. تنها داشتن پذیرش از دانشگاه های انگلستان به منزله دریافت ویزای این کشور نیست و فرد متقاضی باید شرایط کامل این کشور را داشته و مدارک مورد نیاز را ارائه نماید. ویزای تحصیلی برای مدت مشخصی صادر خواهد شد و فرد متقاضی موظف است که پیش از اتمام مدت زمان ویزا، به کشور مبدا خود بازگردد.

مهاجرت به کانادا

کانادا به عنوان یکی از کشور های پیشرفته جهان، انتخاب بسیاری از مهاجران ایرانی است. 22 درصد جمعیت این کشور را مهاجران خارجی تشکیل می دهند و در هر شهر کانادا که بگردیم قطعا شاهد وجود این مهاجران خواهیم بود. برای مهاجرت به کانادا می توان از روش های مختلفی اقدام نمود که هر یک از این روش ها، ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. برنامه ریزی برای مهاجرت مستلزم داشتن اطلاعات دقیق از کشور هدف است. از این رو توصیه می کنیم که قبل از برنامه ریزی مهاجرت، سفری کوتاه مدت و توریستی به کشور کانادا داشته باشید. مهاجرت ها به انواع: ازدواج، کار، سرمایه گذاری، تحصیل، خانوادگی و... دسته بندی می شوند. مهاجرت تحصیلی به کانادا بیشترین آمار درخواست مهاجرت را به خود اختصاص داده و کشور کانادا به صورت هر ساله دانشجویان بسیاری را از این طریق پذیرش می کند.

تحصیل

 

 

تحصیل در کانادا

کانادا دارای موسسات علمی آموزشی متعددی است که هریک از آنها در مقطع تحصیلی منحصر به فرد خود فعالیت می کنند. تحصیل در کانادا بهترین روش برای مهاجرت به این کشور است. اما آیا به راحتی می توان ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرد؟ ویزای تحصیلی کانادا نیز به مانند تمامی انواع ویزا ها شرایط خاص خود را دارد و فرد متقاضی باید کلیه این شرایط را داشته باشد. از جمله مهمترین شرایط تحصیل در کانادا می توان به: سن، معدل، مدارک تحصیلی، مدارک تمکن مالی، مدرک زبان و... اشاره کرد. البته این شرایط بسته به مقطع تحصیلی انتخابی شما متغیر خواهد بود. ارائه کامل مدارک یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که ویزای شما ریجکت خورده باشد، ممکن است نتوانید در دوره تحصیلی مورد نظر، خود را به کانادا برسانید.

دانشگاه های انگلستان

حدود یک چهارم از دانشگاه های انگلستان در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. پس نیازی به تعریف از کیفیت آموزشی این مراکز نیست. دانشگاه های انگلستان در شهرهای مختلف این کشور پراکنده شده اند و طبق خواسته خود خواهید توانست درخواست تحصیل را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید. با اخذ مدرک از دانشگاه های انگلستان از رتبه علمی بالایی برخوردار خواهید بود و از این رو برای پیدا کردن کار در یکی از کشورهای اروپایی و همچنین ایران مسیر همواری پیش رویتان خواهد بود. امکان تحصیل در مقاطع مختلف: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های انگلستان وجود دارد. لازم به ذکر است که در شرایط خاصی امکان تحصیل بدون مدرک زبان نیز وجود خواهد داشت.

برگرفته از وب سایت https://fa.penstudents.com/

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها