|
کدخبر: 271830

بررسی کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش باید با اولویت تقویت دانشگاه فرهنگیان رفع شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بخشی از نیروهای آموزش و پرورش را باید از مسیر حق التدریس‌ها و بخشی دیگر را از مسیر تغییر الگوهای "نسبت صف و ستاد" تامین کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از وزارت آموزش و پرورش ، معاون رئیس جمهور با اشاره به نیاز وزارت آموزش و پرورش به جذب نیروی انسانی گفت: مطلوب ما این است که جذب نیرو باید از طریق دانشگاه فرهنگیان  باشد، زیرا  فردی که در این دانشگاه تحصیل کرده است آمادگی بیشتری برای تعلیم و تربیت دارد.

میثم لطیفی در سی‌ و ششمین اجلاس سالانه روسای آموزش و پرورش سراسر کشور  از تشکیل کارگروهی برای بررسی کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: بخشی از کمبود نیرو را بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ باید از محل سایر دستگاه ها تامین کنیم  در برخی دستگاه ها مازاد نیرو داریم و باید شرایط را برای به کارگیری همه نیروها فراهم کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این که بخشی از نیروها را باید از مسیر حق التدریس‌ها و بخشی دیگر را از مسیر تغییر الگوهای "نسبت صف و ستاد" تامین کرد ، گفت: قرار است در این هفته طی جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش به عدد و رقم دقیق نیروی مورد نیاز در وزارت آموزش و پرورش برسیم. باید به آن عدد و رقم دسترسی نقطه‌ای داشته باشیم که در چه نقطه ای برای چه مقطعی و با چه جنسیتی نیاز به جذب نیرو داریم‌. در این راستا کمک می‌کنیم تا بخشی از کمبودها را حل کنیم.

وی بر تقویت دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و گفت: در سال هایی به دانشگاه فرهنگیان کم توجهی شد اما امروز اولویت نخست ما تقویت دانشگاه فرهنگیان از طریق هر ظرفیت و در عین حال با همه محدودیت‌های موجود است.

لطیفی با بیان این که عدالت به معنای برابری نیست، درباره لزوم توجه به "عدالت" در تمام ارگان‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش گفت: باید بر عدالت در استخدام، ارتقا، توزیع امکانات، بهره مندی از بیت المال، کار و تلاش کرد. این شعار دولت است و باید این مساله پیگیری شود.

معاون رئیس جمهور ، آموزش و پرورش را بزرگترین وزارتخانه کشور از حیث نیروی  انسانی و اثرگذاری دانست و گفت: وضع فعلی فرهنگی و آموزشی ما محصول تصمیمات دیروز ما است و آینده نظام ما نیز بستگی به تصمیمات امروز ما دارد.

وی افزود: جنس کار برخی وزارتخانه ها "عینی" است اما آثار و پیامدهای تصمیمات و اقدامات ما در آموزش و پرورش به سرعت آثار آن در جامعه نمایان نمی شود. این که چطور دانش آموز را در مدرسه آموزش دهیم و آن ها را استعدادیابی و هدایت تحصیلی کنیم موضوع مهمی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها