|
کدخبر: 271582

تاکید آموزش و پرورش بر شادابی معلمان و دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ورزش در مدارس صرف تندرستی نیست، البته که تندرستی پایه آن است، اما پیشران سند تحول آموزش و پرورش است، اگر بخواهیم در تربیت پیشتاز باشیم باید به ورزش توجه کنیم.

افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور به میزبانی اصفهان در رشته‌های جودو، تکواندو و ژیمناستیک با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این افتتاحیه ضمن خوش آمد به مربیان، دانش‌آموزان و داوران اظهار داشت: اصفهان خاستگاه ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید است، که شش هزار از آن دانش‌آموزان بودند و به نوعی شهر شهیدان است.

وی با بیان اینکه اصفهان پایگاه ورزش‌های مختلف در دوره فعلی است، افزود: برای اصفهان میزبانی این مسابقات افتخار است و میزبانی این مسابقات و دانش آموزان اتفاقی فرخنده است.

ابراهیمی تاکید کرد: جامعه‌ای شاداب است که به ورزش آن توجه شود و در جامعه‌ای به ورزش توجه می‌شود که ورزش دانش‌آموزی در آن مورد توجه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: ورزش در مدارس صرف تندرستی نیست، البته که تندرستی پایه آن است، اما پیشران سند تحول آموزش و پرورش است، اگر بخواهیم در تربیت پیشتاز باشیم باید به ورزش توجه کنیم.

وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش عنایت ویژه به ورزش و شادابی معلمان و دانش‌آموزان دارد، ورزش جوانان و دانش‌آموزان و ورزش معلمان مورد تأکید وزارت آموزش و پرورش بوده است.

ابراهیمی ابراز داشت: معتقدیم اگر به ورزش توجه شود فرآیند یادگیری و یاددهی بهتر می‌شود؛ امید داریم میزبان خوبی برای دانش آموزان باشیم، همانطور که ماه گذشته میزبان ۷۰۰ فرهنگی بودیم.

حمید بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی در این افتتاحیه با فاخر خواندن آن، اظهار داشت: این آرامش که همه ما امروز داریم مدیون جان‌فشانی جانبازان، شهدا و ایثارگران هستیم، دو روز پیش سالروز بازگشت آزادگان به کشور بود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به دنبال تربیت همه ساحت بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و تلاش دارد دانش آموز بعد از مدرسه خود و خدای خود را بشناسد.

آموزش و پرورش تنها به اهداف علمی اکتفا نمی‌کند

بابویی اضافه کرد: آموزش و پرورش فقط به مباحث علمی نمی‌پردازد بلکه با اردوها و مسابقات تلاش می‌کند تربیت همه ساحته را پیش ببرد، که یکی از نمودهای این برنامه‌ها مسابقات ورزشی دانش آموزان است.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی تاکید کرد: در این مسابقات فقط دنبال بازوی بزرگ‌تر نیستیم، این بدن بهتر جزو اهداف است اما در اصل دنبال انسانیت، احترام و مسائل فرهنگی هستیم که کار بزرگی است و آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی آن را انجام دهد.

وی افزود: مسؤولان وزارت آموزش و پرورش، فدراسیون‌های جودو، تکواندو و ژیمناستیک و هیأت‌های ورزشی همکاری خوبی برای برگزاری این مسابقات داشتند.

بابویی در پایان خطاب به دانش آموزان خاطر نشان کرد: امیدواریم میزبان خوبی برای شما در اصفهان باشیم، شما با حضور در این مسابقات می‌توانید سرآمدهای ورزش کشور باشید.

مسابقات ورزشی دانش آموزان از ۲۷ مرداد لغایت ۶ شهریور ۱۴۰۱ به میزبانی اصفهان در سه رشته برگزار می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها