|
کدخبر: 271478

عدم رضایت فرهنگیان از خدمات بیمه تکمیلی + جزئیات

فرهنگیان استان مرکزی از عدم پرداخت هزینه داروهای بیماران خاص توسط بیمه تکمیلی دانا ناراضی بوده و خواهان پرداخت هزینه‌ داروهای خاص توسط این بیمه شدند.

حسین معافی؛ بیشتر افراد جامعه بیمه تکمیلی درمان را برای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج انتخاب و هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند تا در روزهای سخت، درد کمتری بابت هزینه‌های سنگین درمان داشته باشند.

بیماری‌های سرطان، MS ‌­،EB‌، هموفیلی، تالاسمی و نارسایی‌های کلیه از شایع‌ترین بیماری‌های خاص هستند که متأسفانه به علت شرایط نامناسب زیست‌محیطی روزبه‌روز در حال گسترش هستند.

سالیانه هزینه‌های زیادی در کشور صرف درمان بیماران خاص می‌شود که باید آموزش‌های لازم و پیشگیری‌های موردنیاز در جامعه انجام شود.

در اول تیرماه ۱۴۰۱ بیمه تکمیلی دانا جایگزین بیمه آتیه‌سازان حافظ برای شاغلین آموزش‌وپرورش شده و قرار است که این بیمه به‌صورت خودگردان ارائه خدمات کند.

پیش‌ازاین، روش بیمه تکمیلی فرهنگیان به‌صورت صندوقی بود که مورد رضایت همکاران فرهنگی نبود، لذا با سازوکاری جدید، تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت بیمه دانا برای تغییر از روش «صندوقی» به «بیمه‌گری» انجام شد.

سال‌های گذشته بیمه تکمیلی فرهنگیان به‌صورت صندوقی و حق بیمه ماهانه آن‌ها ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود ولی حق بیمه تکمیلی دانا ماهانه تقریباً دوبرابر افزایش پیدا کرده است به امید آنکه خدمات بهتر و بیشتری دریافت کند که در برخی موارد مانند پرداخت برخی از هزینه‌های دندان‌پزشکی و عینک این امر محقق شده است.

شوربختانه در قرارداد جدید بیمه دانا بیماران خاص و صعب‌العلاج درد بیشتری را بابت هزینه‌های درمان و دارو باید تحمل کنند، بیمه آتیه‌ساز حافظ برای بیماران خاص دفترچه‌هایی صادر می‌کرد که شرایط ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته می‌شد هم  هزینه‌های درمان زودتر پرداخت می‌شد و هم داروهای غیر بیمه‌ای را بدون سقف و تمام‌وکمال پرداخت می‌کردند ولی در بیمه دانا چنین فرایندی وجود ندارد.

طی اخباری که از نمایندگی بیمه دانای اراک و اداره کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی دریافت شده، بیماران خاص باید داروهای غیر شیمی‌درمانی را که تحت حمایت بیمه پایه قرار ندارند، به‌صورت آزاد پرداخت کنند و این امر باعث نارضایتی و اعتراض همکاران فرهنگی شده و افزایش هزینه‌های درمان به‌ویژه برای همکارانی که در خانواده بیمار خاص دارند و از بیمه تکمیلی دانا نیز بهره‌مند هستند، افزایش‌یافته است.

درخواست تمام فرهنگیان از مسئولین وزارت آموزش‌وپرورش  این است که در اولین فرصت این موضوع مهم را که باعث نارضایتی خیلی از معلمان شده، بررسی و شرایطی را فراهم کند که مانند سابق، بیماران خاص نیز بتوانند داروهای درمانی مناسب خود را تهیه و هزینه‌های آن توسط بیمه دانا به طور کامل پرداخت گردد، در غیر این صورت روزبه‌روز به معارضین بیمه تکمیلی دانا در آموزش‌وپرورش افزوده می‌شود و باعث نگرانی فرهنگیان و مسئولین خواهد شد.

منبع: فارس
  • محمد ارسالی در

    سلام متاسفانه با اینکه مدارک هزینه های پ رداختی مرداد ماه به نمایندگی بیمه تکمیلی دانا تحویل شده تا به امروز که ۱۹ مهر هس ت یک ریال هم بیمه دانا واریزی نداشتند. از طرفی زمان قراداد هزینه دندانپزشک ی برای هر نفر ۳,۵۰۰ اعلام شده بود و بعدا ً مشخص شد برای همه اعضاء خانواده مجموعا ۳,۵۰۰ بوده که این تناقض گویی و این مدل ق رار داد بسیار جای تأسف داره با این همه گ رانی هزینه های دندانپزشکی.
    چرا با بیمه ای که ورشکسته یا در حال ورشکستگی بو ده اون هم به نحوی که عملا هیچ نفعی به حا ل فرهنگیان نداشته قراداد بسته شده؟!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها