|
کدخبر: 261388

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره طرح استعدادیابی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح "استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان" از اصفهان آغاز شد، گفت: طی دوره جدید تلاش می‌کنیم همه فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش با پشتوانه علمی و دارای پیوست فرهنگی باشد.

آموزشی خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره طرح استعدادیابی

یوسف نوری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین پروژه استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان با بیان اینکه تنها کنکور و مدرک سبب موفقیت دانش‌آموزان نمی‌شود، اظهار داشت: تقویت همه جانبه مهارت‌های جسمانی دانش‌آموزان باعث پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تربیت بدنی برای دانش‌آموزان یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحویل بنیادین است، افزود: در اصل سه سند تحول بنیادین تاکید شده که بخش تربیت بدنی باید زمینه را برای شکوفایی استعداد‌ها فراهم کند.  اجرای طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی علاوه بر تقویت بُعد جسمانی و افتخار آفرینی در مسابقات ورزشی دانش آموزان، برای جامعه نیز سودمند است.

وزیر آموزش و پرورش مهارت را عامل موفقیت در رشته‌های دیگر از جمله پزشکی دانست و تصریح کرد: برترین‌های علمی نیز باید مهارتی داشته باشند و این مهارت باید همه جانبه باشد و درصورت وجود نقص باید آن نقص را جبران کنیم و مهم‌ترین زمینه نیازمند توجه، بعد جسمانی است که اگر درست پاسخ داده نشود دانش آموزان را دچار آسیب‌های اجتماعی می‌کند.

وی با بیان اینکه ورزش سبب صبور و اخلاق مدار شدن دانش آموزان می‌شود، تصریح کرد: از جنبه‌های دیگر و مهم پرورش جسمی دانش آموزان، بعد روانشناختی و جامعه شناختی است، ورزش سبب تنظیم اعضای بدن می‌شود. جامعه که سالم و آرام باشد، نیاز به دارو و درمان ندارد. قرارگرفتن کودکان در محیط‌های ورزشی باعث می‌شود آنها ابراز وجود کرده و کار تیمی را در ورزش تمرین کنند.

نوری با اشاره به اینکه  طرح "استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان" از اصفهان آغاز شده و از پشتوانه علمی برخوردار است، گفت: در دوره جدید در تلاش می‌کنیم همه فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش با پشتوانه علمی و دارای پیوست فرهنگی باشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها