|
کدخبر: 268285 افسانه سالاری

در گفتگوی گسترش‌نیوز با عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح شد؛

کاغذبازی‌های اداری؛ این‌ بار گریبانگیر رتبه‌ بندی معلمان/ آخرین جزئیات از بیمه تکمیلی فرهنگیان

قاسمی پور شرط داشتن کد استخدامی را برای همه معلمان رد و اظهارکرد: زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد، عده‌ای استخدام شدند که شامل طرح مهرآفرین قرار گرفتند؛ این معلمان پیمانی‌اند و هنوز رسمی نیستند. برنامه‌ دولت برای رفع این مشکل، برگزاری آزمون داخلی از معلمان فاقد کد استخدامی است که پس از آن کد مربوطه، به آن ها تعلق می‌گیرد. روال اداری موجب به تعویق افتادن رتبه بندی شد.

آموزشی کاغذبازی‌های اداری؛ این‌ بار گریبانگیر رتبه‌ بندی معلمان/ آخرین جزئیات از بیمه تکمیلی فرهنگیان

در حالی که رتبه بندی معلمان مدتی است که امروز و فردا می شود، بهانه جدیدی به نام کد استخدامی پیش روی فرهنگیان قرار گرفته که مجدد آن ها را سردرگم کرده است. کدی که اگر معلمان فاقد آن باشند رتبه بندی به آن ها تعلق نمی گیرد. اما ظاهرا پیگیری هایی اخیر پس از انتشار آیین نامه و ذکر شرط داشتن کد استخدامی آیین نامه مربوطه نشان می دهد، که تقریبا تمام معلمان تا سالهای ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ دارای کد استخدامی هستند. برای بررسی این موضوع با شیوا قاسمی پور عضو کمیسیون آموزش مجلس گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

قاسمی‌پور

مهرآفرینان به زودی کد استخدامی می‌گیرند

قاسمی پور در ابتدا شرط داشتن کد استخدامی را برای همه معلمان رد و اظهارکرد: زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد، عده‌ای استخدام شدند که شامل طرح مهرآفرین قرار گرفتند؛ این معلمان پیمانی‌اند و هنوز رسمی نیستند. معلمانی که شامل طرح مهرآفرین هستند؛ همچنان ساماندهی نشده‌اند. همچنین برخی دیگر نیز که به صورت پیمانکاری مشغول به کارند و هنوز رسمی نیستند مشمول دریافت این کد شده‌اند. برای اخذ کد ذکر‌شده، تنها سه استان در کشور باقی‌مانده اند که مشکل آن‌ها نیز رفع می‌شود.

آزمونی ویژه؛ دوای درد معلمان پیمانی

قاسمی‌ پور ادامه داد: برنامه‌ی دولت برای رفع این مشکل، برگزاری آزمون داخلی از معلمان فاقد کد استخدامی است که پس از آن کد مربوطه، به آن ها تعلق می‌گیرد. این موضوع متوجه معلمان حق التدریسی نیست و تنها شامل معلمان رسمی می شود. مجلس از طریق وزیر آموزش و پرورش پیگیر بوده و قرار بر این شد که برای تابستان جاری، آزمون داخلی برگزار شود و کد استخدامی برای رتبه‌بندی به معلمان تعلق می‌گیرد.

مشکلات اداری آفتی برای تعویق رتبه‌بندی

او همچنین با تأکید بر اینکه مبنای محاسبه رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود، درباره علت به تعویق افتادن این طرح اظهار کرد: مشکلات متعددی بر سر راه رتبه‌بندی قرار داشت. بودجه این طرح، تصویب شده و دولت اقدامات لازم مربوط به آن را انجام داده بود. اما امور مرتبط با برنامه و بودجه، مشکلات اداری و استخدامی در این حیطه وجود داشت؛ بنابراین روال اداری موجب به تعویق افتادن رتبه بندی شد. زمانی که قانونی مصوب می شود دستگاه های اجرایی موظف به اجرای آن هستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس معیار رتبه‌ بندی را به قانون ارجاع داد و خاطرنشان کرد: ابزار و سنجش رتبه بندی به صورت جامع و کامل در قانون آمده و جزییات این امر در آیین نامه ذکر شده است.

تدوین قرارداد جدید؛ ضامن بهبود خدمات بیمه‌تکمیلی

قاسمی پور در توضیح تغییر بیمه تکمیلی فرهنگیان افزود: پیش از این، بیمه دیگری به معلمان خدمات‌رسانی می‌کرد که این قشر، از کیفیت آن احساس نارضایتی داشتند. در حال حاضر قرارداد جدیدی با بیمه دیگری منعقد شده است. البته که بندهای حاوی شروط متعدد نیز، در این قرارداد قید شده که بسیاری از مشکلاتی که فرهنگیان در حوزه درمان یا بازنشستگی، را برطرف می‌کند؛ معضلاتی که این قشر مدت‌های طولانی است که با آن‌ها درگیر هستند.

معلمان را از دیگر اقشار جدا ندانید!

او در ادامه بیان کرد: در جلسه ای که مجلس و معلمان با وزیر داشت، فرهنگیان حاضر در جلسه مسائل مربوط به خود را مطرح کردند و تصمیم‌گیری برای پیگیری‌های لازم انجام شد و نهایتا با بیمه جدید قرارداد بسته شد. به طور کلی بیمه تکمیلی تمامی اقدامات درمانی ، خدمات بیمارستانی، آزمایش‌ و داروها را شامل می شود.

قاسمی‌‌‌‌‌پور در خاتمه در پاسخ به پرسشی درباره روند افزایش حقوق معلمان گفت: رسیدگی به موضوع دستمزد معلمان نیز باید طبق قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا شود و نمی‌توان آن‌ها را از دیگر اقشار جدا دانست.

انتظار ۶ ماهه برای بازپرداخت هزینه عمل چشم

سه روز پیش زمان ثبت‌نام بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان به اتمام رسید. بیمه‌ای که پیش از آن اعتراض گسترده معلمان را به دلیل عدم خدمات‌رسانی به موقع و درست به همراه داشت. گزارشات میدانی خبرنگار گسترش‌نیوز نشان می‌دهد که معلمان برای بازپرداخت هزینه درمانی خود حتی تا ۶ ماه هم در انتظار بوده‌اند. این در حالی است که معلمان و یا خانواده تحت پوشش آن‌ها باید هزینه را در مراکز درمانی پرداخت می‌کردند و با پیگیری‌های متعدد پس از مدت زمان طولانی مبلغ را دریافت می‌کردند. 

در حال حاضر مسئولان با تغییر بیمه تکمیلی معلمان امیدوارند مشکلات و موانع درمانی این اقشار نیز مرتفع شود.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز
  • خالد ارسالی در

    شفاف و واضح باشین بگید اجرا نمیشود.باتشک ر

  • ناشناس ارسالی در

    اقای وزیر طرح رتبه‌بندی تحویل شما داده ش د .شما که روند انرا راکدوساقط کردید.شما که گرد نومیدی را پاشیدی بر چهره معلمان ع زیز وشریف.هرروز یه بهانه هرروز یه ایراد. چه میکنید.شما که گفتی طرح به وزارت برسه اجرای ان سریع انجام میشه.هفته ها گذشته ، چه شد اجرا چه شد ،صدور حکم چه شد ...و

  • ناشناس ارسالی در

    تا زمانی که کار دست یک عده افراطی بی سوا د هست مشکلی درست بشو نبوده ونخواهم شد مگ ر اینکه شمشیر برنده امام زمان بتواند حقو ق از دست رفته این قشر زحمت کش را بر گردا ند

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی جالبه بعد از ۱۵ سال استخدام رسمی با ز میخوان فقط برای صدور کد استخدامی که او ن هم نتیجه اهمال کاری خودشونه آزمون بگیر ن خدا لعنتتون کنه.
    رتبه بندی نخواس تیم تو رو خدا ولمون کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    آن شالله همینجور که انقدر سنگ جلوی رتبه بندی میندازن خدا یه درد بی درمون نصیب عزیزان و زن و بچشون بکنه که مث سگ به درگاه خدا التماس کنن و نتیجه نگیرن خدا آه ما رو ازتون بگیره ما با بدبختی داریم روزگار می‌گذرانیم

  • ناشناس ارسالی در

    معلم وتعلیم وتربیت درکشور ما اولویت هیچ دستگاه وگروه وحزبی ودولتی نیست چراکه اگر بود معلمان مجبورنبودند برای تامین ضروری ات زندگی ونیازهای روزمره خود دوجاکارکنند و تا آخر عمر اقساط باسود چند ده درصدی پ رداخت کنند!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام فعلآ کسانی که کد استخدامی دارند رتبه بندی بشند بهتر از اینکه همه رو منتظر بزارین

  • احمد ارسالی در

    بازی با اعصاب و روان معلمان
    خدا وکیلی بس کنید دست ازسر ما معلمان بردارید

  • اسماعیلی ارسالی در

    برای وزارت بهداشت فوق العاده ویژه بدون ه یچ قید و بندی داده شد.وزارت مسکن و شهر س ازی وزارت علوم هم به همه حتی مشاغل کارگر ی دادند.
    من یک معلمم با فوق لیسانس و۲۰سال سابقه الان فقط ۵/۵دریافتی دارم ی عنی از مستخدم سایر ادارات کمتر توقع نکنی د که بتوانم به فرزندان شما صداقت و عدالت را بیاموزم.

  • لیلا ارسالی در

    سلام پس تکلیف نیروهای قراردادی چی میشه؟

  • ناشناس ارسالی در

    چه ربطی داره.وقتی رتبه بندی شامل پیمانی ورسمی میشه.رتبه بندی رو بزنن بعد ازشون ا زمون بگیرن.اینم بهونه دیگه.اینا فقط نشست ن دنبال ایراد کارهستن نه کار.فقط یه بهون ه میخوان هی بندازن عقب هی بندازن عقب.انو قت ببینین افراد ممیزی میخوان چه بلایی سر معلما بیارن.آخه این چه رتبه بندیه؟!!!یک ساله دارین با آبروی معلما بازی میکنین.آخ رشم یا حذف میشه یا یه مبلغ ناچیزی میدن.ا نوقت دولت توبوق وکرنا میدمه که من رتبه ب ندی رو اجرا کردم هیچ رییس جمهوری نتونست. غافل از این همه گرونی وتورم.بااین افزایش رتبه بندی هم یقینا مشکل معلما حل نمیشه. چون تورم به ۳رقمی خواهدرسید

  • اسی ارسالی در

    حقوق من کارگر ساده از برادرم که معلم و ف وق لیسانسه بیشتره. واقعا خنده داره.

  • محسن شهیدزاده ارسالی در

    با سلام. باید تمامی کسانی که در بیمه آتیه سازان حافظ ، پول های فرهنگیان را که حیف و میل کردند و پس ندادند باید به دادگاه کشانده شوند نه فقط اسم بیمه و افراد آن تغییر کنند و بس. واقعا بیمه آتیه سازان ، محل دزدی از فرهنگیان بود و هزینه درمان را ‌‌ع فرهنگیان پس نمی‌داد بنابراین از آقای اژه ای درخواست تعقیب این افراد را خواستاریم

  • ناشناس ارسالی در

    برای کتک زدن دانش آموزان هم، یک رتبه بند ی در نظر بگیرید
    تف

  • خالد ارسالی در

    رتبه بندی تا 3ماه دیگه اجرا نخواهد شد.با تشکر

  • ناشناس ارسالی در

    خدایی نام اتیه سازان و بیمه معلم حال ما معلمان را به هم می زند

  • ناشناس ارسالی در

    رتبه بندی حق همه معلمان است چه رسمی چه ب ازنشسته همه در طول این سال های تحصیلی زح مت کشیدند
    اگه قراره اعمال بشه باید ب همه بدن

  • ناشناس ارسالی در

    تا صد سال دیگه فرصت هست عجله نکنید

  • محمد بحرانی پور ارسالی در

    این رتبه بندی به خدا ننگ بشر بود
    هر کار که کردند ضرر روی ضرر بود

  • رضا یعقوبی ارسالی در

    مافرهنگیان بعد از ۱۲سال نه طعم رتبه بندی را چشیده ایم نه هنوز بیمه تکمیلی دانا ه یچکدام اجرا نشده وهمش پشت سرهم درغ و اش نخورده دهن سوخته، رتبه بندی برای اجراش ب هانه زیاده یکبار بودجه یکبار سازمان استخ دامی یکبار کد مستخدم یکبار ازمون یک بار مشکل بارگزاری وکاغذ بازی اینا همه بهانه ای بیش برای طولانی شدن نیستند دمتون گرم که شان ومنزلت را خوب اجرا کردید اگر حرف نزنید کمتر عصبی میشیم و قطعا هدفتون ازار معلمان هست ولی بدانید ما معلمان و خانوا ده هایمان خدایی داریم که روزی در استین خ ودتان حقش را میگیرد فقط مانده رییس فاضلا ب نظرش را در مورد رتبه بگه و هر کسی برای ما یک رییس شدن

  • غلامرضا مهشاد ارسالی در

    واقعا برا معلمان منزلت خوبی درست کردید آش نخورده دهن سوخته، هنوز که بعد از ۱۲ سال زار زدن هیچی ندیدیم فقط دروغ و سخنرانی دیگه هیچ و هر روز تیتر همه جا میشه که دریافت چشمگیر معلمان از رتبه، ولی خودمان نمیدانیم کجا هست اون معیشت چشمگیر یک تا ۵تومن که هیچکس با سختگیری که شده به رتبه دو هم نمیرسه و نمیدونیم اینا چقدر باید تصویب کنند هر روز بعد از ۱۲ سال هی تصویب و هیچ اخر درد تصویب که نگرفته ایم

  • ناشناس ارسالی در

    دولت سید محرومان بازنشستگان تامین اجتماع ی رو جراحی کرد حالا نوبت معلم هاست .

  • Mehrdad ارسالی در

    از اینکه بیمه تکمیلی آتیه سازان که یک بی مه ورشکسته بود که با پول فرهنگیان تبدیل به یکی از غول های بیمه شده خوشحالم اما ب یمه دانا هم بهتر از آن نیست در سایت آن ک ه می روید می بینید لیست بلند بالایی از م راکز درمانی را آورده که این باعث خوشحالی هرکسی می شود ولی وقتی به چندتای آنها تل فن می زنیم می بنید که هیچکدام از این مرا کز که در لیست این شرکت آمده با این بیمه قرادادی ندارند! و این شرکت برای عوام فری بی نام این مراکز را در لیست خود بی جهت آ ورده ...متاسفانه بیمه هاییکه آموزش و پرو رش بدنبالش می رود بیمه های ورشکسته ایی ا ست که هیچ سودی برای کسی به غیر از صاحبان آن ندارد.

  • حسین جنتی توپکا نلو ارسالی در

    پله می خواهم

  • محمد اصحابی ارسالی در

    بعد زارت بندی تازه می‌شویم کارگر ساده ۸ ۳۰۰
    بی شرفی را به غایت رساندید...

  • علی ارسالی در

    دیواری گوتاهتر از دیوار فرهنگیان در بین کارمندان دولت مگر وجود دارد؟ مگه داریم!

  • امیر ارسالی در

    ۵ تومن حقوق معلم تا ۱۰ برج هم نمیرسه. کدوم مسیولی با ۵ تومن زندگی میکنه. اشلون رو پوزتون تنهاخوار ننتون دربزنه

  • امیر حسین قادری ارسالی در

    ای تف تو روح وزیر معلمان عزیز حتما دنبال یه کار دیگه باشید باغ وبنگاه و نمیدونم خلاف و هرچی به امید اینا نباشین همه چی روشنه ساده نباشید تا کی فریب این و اون رو بخوریم درضمن امسال میرم سر صندوق هم روزی یک میلیون میدن هم یه ناهار خوشمزه

  • سک ارسالی در

    غلط می کنم بنویسم شب میان می برندم برادر ان .شصت سال دارم اما شلوار . .. .

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت برشما که آبروی معلمان رابرده اید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها